Biznis

Milijunski gubici i dugovi

Sudsko-stečajnoj "trakavici" Croatia-Zadar line-a nema kraja

Sudsko-stečajnoj

Ovih dana na Trgovačkom sudu u Zadru održano je jedno od posljednjih ročišta u 15-godišnjoj sudsko-stečajnoj trakavici, koja zorno pokazuje pravnu nesigurnost i razlog zašto stranci i dalje zaziru od ulaganja u Hrvatsku, piše Narodni list

Parnica između Čazmatransa i Croatia-Zadar linea, dviju tvrtki u kojima je već i stečaj završio, za navodnih 4,49 milijuna kuna potraživanja za račune, za koje se opet ne zna jesu li uopće proslijeđeni i jesu li uopće usluge odrađene, približava se još uvijek neizvjesnom kraju. Time još ne završava priča oko Croatia-Zadar linea, nekada jednog od najvećih autobusnih prijevoznika, oko kojeg se još uvijek vode istrage i sudski postupci, a još se ne zna niti hoće li se ispuniti zahtjevi radnika za cjelokupnom revizijom stečajnog postupka.

Desetljeće i pol stečaja

Priča oko Croatia-Zadar linea započela je davne 2000. godine kad je tvrtka završila u stečaj, a u priču oko njezine imovine i koncesija na autobusne linije uključili su se brojni prijevoznici poput Marijan Split, Presečki, Larus, AP Varaždin, AP Lika, Čazmatrans i drugih kojima je propast nekad uspješne zadarske tvrtke bila zanimljiva isključivo zbog velikog broja autobusnih linija.

Tijekom godina tvrtka u stečaju i njezini radnici prošli su svašta. Od problema s krapinskim prijevoznikom Presečkim koji je svojevremeno otkupio veći dio tvrtke, do suđenja s Čazmatransom za vrijednu imovinu kruga tvrtke koji je tek nedavno završen. Radnici su svojevremno zbrinuti do kraja stečaja u zadarskom prijevozničkom poduzeću Larus, ali ni to se nije pokazalo kao sigurno rješenje. Zbog problema u poslovanju Larus je najprije postao Laurus, da bi kasnije linije, imovinu i radnike preuzeo Čazmatrans.

Kako je pak to rješenje završilo pokazuje se u još uvijek aktualnim sudskim postupcima u kojima se još ne zna tko je kome i koliko ostao dužan, iako su obje tvrtke već završile u stečaju jedino je preostalo za vidjeti što će se naplatiti iz pojedine stečajne mase.

Na suđenju proteklog tjedna na Trgovačkom sudu u Zadru u ime tužitelja Čazmatransa odvjetnik Mijo Kladarić zatražio je da se razjasni dug kojeg bi Croatia-Zadar line trebao imati prema Čazmatransu. Od sudskog vještaka zatraženo je da utvrdi postojanje duga, što ovaj i jest učinio i potraživanje utvrdio u visini 4,49 milijuna kuna, ali zbog nepotpune dokumentacije, odnosno knjige izlaznih računa, u propalom Croatia-Zadar lineu nije to uspio povezati s nabrojanim računima Čazmatransa koji su bili osnova za tužbu.

Nedostatak dokumentacije

Kladarić je stoga zatražio da se potraživanje usporedi s dokumentacijom Čazmatransa, odnosno jesu li sporni računi proknjiženi i je li za njih plaćen predporez, što bi se u ovom slučaju moglo smatrati dokazom za ovo potraživanje.

No, kako nam kaže Kladarić, nepoznato je na koji će se način naplatiti sporno potraživanje obzirom da je stečaj Croatia-Zadar linea već odavno završio. U nastavku postupka još je jedino preostalo sudskom vještaku da pokuša utvrditi jesu li sporni računi Čazmatransa povezani s utvrđenim dugom Croatia-Zadar linea, nakon čega će se održati novo ročište.

Da priča oko Croatia-Zadar linea još nije gotova potvrdili su nedavno i bivši zaposlenici ove tvrtke, tko zna kojim već po redu prosvjedom. Tako su krajem prošle godine ispred bivšeg Doma sindikata u Zadru još jednom zatražili da se preispita stečaj, kazni odgovorne i njima napokon isplati otpremnina koju čekaju već godinama.

Obzirom da njihovi zahtjevi još nisu ispunjeni, očekuje se i njihov prosvjed ispred Sabora na Markovom trgu, koji su najavili ukoliko se ne ispune njihovi zahtjevi. Još uvijek se nadaju, naime, kako će neki od postupaka za stari kolodvor u Zadru, te kolodvore u Benkovcu i Obrovcu Croatia-Zadar line u stečaju ipak dobiti, čime bi se namaknuo novac za isplatu njihovih potraživanja.

Tu je također i poznati krug na ulazu u Zadar za kojeg već postoji pravomoćno sudsko rješenje prema kojem je on pripao Čazmatransu, a za koje i odvjetnik Kladarić ističe kako je već prošlo sve instance provjere, od Vrhovnog suda do revizije, te da se ne bi smjelo ponovno suditi za isti predmet.

Obzirom da Croatia-Zadar line nije imala nikakve imovine koja bi se mogla prodati dok se ne okončaju parnice koje se još vode i da se ne bi gomilali troškovi, stečajni je postupak obustavljen i zaključen je stečaj 14. travnja 2011., a tvrtka je brisana iz sudskog registra. Stečajni postupak je ipak, zbog ovih parnica, nastavljen u korist stečajne mase.

Milijunski gubici i dugovi

Prema posljednjem financijskom izvješću iz 2011. godine tvrtka je raspolagala dugotrajnom imovinom u iznosu od 6,6 milijuna, te kratkotrajnom u obliku potraživanja od 4 milijuna kuna. Temeljni kapital bio je 17,7 milijuna, no istovremeno se preneseni gubitak iz ranijih godina popeo na više od 25 milijuna kuna, uz 18,7 milijuna dugoročnih i kratkoročnih obaveza.

Narodni list


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.