Biznis

KLCM studija

Žene bolji, a muškarci traženiji lideri

Žene bolji, a muškarci traženiji lideri

Ketchum, jedna od vodećih svjetskih agencija za odnose s javnošću, po treći put je proveo studiju "Ketchum Leadership Communication Monitor (KLCM)" u kojoj istražuje razinu povjerenja u vodstvo.

KLCM studija ove je godine provedena na šest tisuća i petsto ispitanika u trinaest zemalja i ponovno se primarno bavi povezanošću između efikasne komunikacije i efikasnog vodstva. Ove godine, međutim, po prvi put je ispitana i povezanost između liderstva i spola.

Treća KLCM studija pokazala je kako se kriza povjerenja u lidere i neslaganje s načinima njihove komunikacije produbljuje, ali i otkrila da je budućnost komunikacije u novom, 'nježnijem' modelu. Žene-lideri pokazale su se boljima od svojih muških kolega u sve četiri najvažnije karakteristike lidera, kao i u deset od ukupno četrnaest osobina potrebnih za uspješno vodstvo.

Ipak, 54% ispitanika očekuje da bi muškarci trebali biti ti koji će voditi svijet u idućih pet Marina Čulić Fischer, direktorica Ketchumovog ekskluzivnog zastupnika za Hrvatsku, agencije za odnose s javnošću DIALOG komunikacije, izjavila je:

"Mislim da bismo slijedeće godine trebali istražiti zbog čega ljudi očekuju od muškaraca da ih vode ako žene evidentno imaju bolje liderske osobine. Mora da se radi o nekom tajnom sastojku koji ih čini privlačnijima, ali to je već pitanje za psihologe, sociologe i antropologe."

Ovo su još neki od rezultata ovogodišnjeg istraživanja:

• Još manje ispitanika nego prošle godine (22% u odnosu na 24%) vjeruje da vođe u potpunosti pružaju efikasno vodstvo. Poslovni lideri još su manje izvrsni vođe nego prošle godine (29% u odnosu na 34%), iako im se još uvijek vjeruje više nego liderima iz drugih sektora (42% vjeruje da poslovni lideri ispunjavaju očekivanja u odnosu na 70% ispitanika koji misle da političari to ne čine).

• Ljudi žele akciju, ne samo priču. Žele da lideri pokazuju put vlastitim primjerom, žele otvorenu komunikaciju, priznavanje pogrešaka i lidere koji su u stanju izvući iz njih ono najbolje.

• Povjerenje je na prvom mjestu vrijednosti koje ispitanici cijene kod poslovnih lidera. Slijede kvaliteta i odnos s kupcima.

• Loše vodstvo sve više izravno pogađa prodaju (61% u odnosu na 60% prošle godine).

• Tradicionalni kanali imaju najveći utjecaj na percepciju lidera. Na prvom mjestu je pojavljivanje na televiziji (49%), na drugom osobno pojavljivanje pred zaposlenicima (42%), a na trećem službene objave (34%). Prisutnost na društvenim mrežama na percepciju liderstva utječe daleko manje - 16% ispitanika u ovom kontekstu ozbiljno doživljava Facebook, a samo 9% Twitter.

• Ovogodišnja studija otkrila je pojavu "eVanđelista vodstva" - utjecajne i glasne manjine koja je izuzetno aktivna na internetu te svojim ponašanjem utječe na prodaju i reputaciju, jednako pozitivno kao i negativno ako je impresionirana liderima, odnosno razočarana u njih.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.