Biznis

MasterCard MasterIndex 2014

Istraživanje: Kartice se na odmoru koriste za 40 posto plaćanja

Istraživanje: Kartice se na odmoru koriste za 40 posto plaćanja

51 posto ispitanika planira svoj godišnji odmor provesti u Hrvatskoj, no to je manje nego lani (56 posto)

MasterCard, u suradnji s GfK centrom za istraživanje tržišta, proveo je u svibnju 2014. godine MasterIndex istraživanje o stavovima i ponašanju potrošača u Hrvatskoj s naglaskom na upotrebu kartica i ljetna putovanja.

Ususret vrhuncu sezone na Jadranu, MasterIndex istraživanje pokazuje da će ove godine na našoj obali ljetovati manje domaćih gostiju nego lani - njih 51% u odnosu na prošlogodišnjih 56%, a više od polovice odsjest će kod prijatelja, rodbine ili u privatnom smještaju (52%).

Kada je riječ o plaćanju smještaja, 60% ispitanika odlučuje se za gotovinu, no povećan je broj onih koji koriste debitne kartice (sa 7% na 14% u odnosu na 2013. godinu). Ispitanici koji plaćaju smještaj preferiraju direktan kontakt pri rezerviranju - telefon ili elektroničku poštu, iza kojih slijedi kontakt s putničkom agencijom i to preko interneta.

U prosjeku, kartice se na odmoru koriste za 40% plaćanja, a učestalost njihova korištenja povisuje se sukladno dobi, prihodima i obrazovanju. Kartice se na putovanjima najčešće koriste za plaćanje goriva, kupnju odjeće i svakodnevnih potrepština te su preferirano sredstvo plaćanja.

Kao i proteklih godina, ispitanici posjeduju do 3 platne kartice, a 92% ciljne populacije ima barem jednu karticu. Kada je riječ o svakodnevnoj upotrebi kartica, trendovi se od prošlog vala istraživanja nisu značajno promijenili: korištenje charge kartica (38%) i kreditnih kartica (26%) stabilno je dok se smanjila upotreba debitnih kartica (s 24% na 21% u odnosu na 2013.).

Većina korisnika (85,7%) koristi standardne kartice, a Premium (Gold i Platinum) kartice koristi 6,1%. Slično kao i kod ljetnih putovanja, kartice se najčešće koriste za kupnju odjeće i obuće, jela i pića te goriva, ali i za online shopping. Ispitanici ističu da bi voljeli mogućnost plaćanja karticama kod doktora ili zubara, za plaćanje računa te u općinskim uredima, a također bi voljeli da više kafića, klubova i restorana prihvaća kartice.

Kada je riječ o brandovima kartica, korištenje MasterCard i Maestro kartica kontinuirano je iznad prosjeka u Sjevernoj Hrvatskoj (MasterCard 26%, Maestro 67%), kao i u Zagrebu i okolici (MasterCard 27%, Maestro 70%) te u Istri, Primorju i Gorskom kotaru (MasterCard 29%, Maestro 71%).


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.