Biznis

Predsjednik Udruge novinskih izdavača

Udruga novinskih izdavača za minimalni porez na sve prihode novinskih kuća

Udruga novinskih izdavača za minimalni porez na sve prihode novinskih kuća

Predsjednik Udruge novinskih izdavača Miroslav Ivić na javnoj raspravi o novoj medijskoj politici održanoj u četvrtak u Novinarskom domu u Zagrebu zatražio je da se u nacrt nove medijske strategije uvrsti i prijedlog da se novinskim kućama odobri minimalna stopa poreza na ostale prihode, a ne samo na prodanu nakladu.

Istaknuvši da se protivi podjeli medija na neprofitne i komercijalne jer, kako tvrdi, novinski su izdavači na putu da postanu ili ostanu neprofitni, Ivić je predložio izmjenu porezne politike prema novinskim kućama u korist izdavača opće informativnih novina.

Prihodi novinskih kuća otprilike 40 posto dolaze od prodane naklade, a 60 posto od ostalih prihoda, marketinga i remitende - odnosno prodaje starog papira. Kada platimo pet posto poreza na prodanu nakladu, ostaje nam platiti 25 posto poreza na ostale prihode, istaknuo je Ivić za Hinu, dodajući da bi mjera koju predlaže u znatnoj mjeri pomogla novinskim izdavačima da prežive.

Ivić je upozorio i na, kako tvrdi, nezakonitu kupnju novina radi dalje preprodaje njihovog sadržaja ističući primjer ugostiteljskih lokala u kojima jedan primjerak novina pročita i dvadesetak ljudi, a da prava novinskih izdavača, ali i novinara pritom nisu zaštićena kao prava koja štiti ZAMP.

Predsjednik Sindikata novinara Anton Filić upozorio je na slabu zaštitu novinara u tzv. RPO statusu, to jest, kako tvrdi, prikrivenom radnom odnosu, ali i na nedorađenost podataka u materijalima radne skupine Ministarstva kulture o broju nezaposlenih novinara na burzi kojih, kako je istaknuto, ima oko 900.

Andrea Milat, suradnica na pripremi Izvještaja i radnog materijala Ministarstva kulture o komercijalnim tiskanim medijima i informativnim internetskim stranicama iznijela je podatke o, kako se ističe, središnjem dijelu hrvatskog medijskog sustava kojeg čine 25 komercijalnih televizija, 116 radija, 12 dnevnih novina i pedesetak tjednika i s njima povezanih dnevno-informativnih internetskih stranica s ukupno oko 4000 zaposlenih i s 2,4 milijarde kuna ukupnoga godišnjeg prihoda.

Prema prikupljenim financijskim pokazateljima krize u komercijalnim tiskanim izdanjima koje je predstavila Andrea Milat, najviše se ističe pad broja zaposlenih u tiskanim medijima, u kojima je 2008. bilo čak 5619 zaposlenih da bi ih u posljednjim podacima za 2013. godinu bilo samo 1151.

U raspravi sudionika radne skupine Ministarstva kulture Nenad Bartolčić iz Inicijative neovisnih internetskih medija oštro je napao autore koje su izradili dosad predstavljene materijale nove medijske strategije, smatrajući da je nakon dvije i pol godine predstavljen opsežan materijal bez konkretnih mjera za razvoj medijskog prostora, a naročito internetskih medija.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.