Lidl bacio rukavicu Konzumu: Naše su cijene svugdje iste!
Iako smo navikli da nas trgovački lanci svaki dan u medijima bombardiraju oglasima, u ponedjeljak je u dnevnim novinama osvanuo jedan malo drugačiji. Diskontni lanac Lidl preko čitave je stranice objavio oglas s kratkom porukom: 'Jedna zemlja, jedna cijena'. Na slici je karta Hrvatske s naznačenim lokacijama Lidlovih dućana, ističe se da 'u svih 86 Lidlovih trgovina vrijede iste cijene' a na dnu stranice u post scriptumu piše: 'Vrijedi i na otocima!'
Iako na prvu čitatelji možda nisu shvatili što im Lidl želi poručiti,
oni koji su prošli tjedan pratili medijske istupe Konzumovih vodećih
ljudi mogu povezati dva i dva.
Naime najveći lanac u državi - Konzum u vlasništvu Agrokora - u Puli je nedavno održao prezentaciju za novinare u kojoj se vrlo detaljno pohvalio izvrsnim rezultatima poslovanja tijekom prvog polugodišta, a
posebno u preuzetim dućanima Mercatora u Hrvatskoj.
Agrokor je lani
preuzeo slovenski trgovački lanac Mercator, a njegove su trgovine u
Hrvatskoj postale Konzumi. Mercator je muku mučio s poslovanjem na
hrvatskom tržištu posljednjih godina, ali posljednjih mjeseci ti objekti
pod okriljem Konzuma bilježe procvat: neki i rastom prometa od 100 do
150 posto. Ukupno je Konzum tijekom prvog polugodišta ostvario rast
prodaje od oko 10 posto (time prihodi Konzuma u Hrvatskoj premašuju sada 16 milijardi kuna godišnje).
Međutim, tijekom konferencije na novinarsko pitanje o cjenovnoj politici Konzuma na kontinentu i obali i otocima u vrijeme ljetne sezone, šef Konzuma Darko Knez potvrdio je da su one različite.
'Nije isto da dostavite šleper robe u dućan u Zagrebu ili malim kamionom
trajektom u Korčulu. Te dvije operacije imaju dramatične razlike u
troškovima i u skladu s time prilagođavamo cijene', izjavio je Knez.
Ilustrirao je to i prihodima: Konzum tijekom jednog dobrog mjeseca izvan
sezone ostvari prihod od 900 milijuna kuna dok mu se u srpnju i
kolovozu prihod penje na 1,2 milijarde kuna. Koliko je komplicirano
poslovati na obali i otocima u vrijeme sezone, najbolje govori podatak
da se promet u jednom objektu Konzuma na Rabu poveća 15 puta što iziskuje snažnu logistiku.
Lidlovu reakciju nije trebalo dugo čekati, a bit će interesantno kako će
se postaviti i ostali trgovci. U svakom slučaju, ovime se samo još
jednom potvrđuje da je maloprodajno tržište u nas izrazito konkurentno
te da se na njemu vodi žestoka bitka za svakog kupca.
Lidl je treći lanac po veličini na domaćem tržištu - ispred njega su riječke Plodine - a prihod mu je tijekom 2014. iznosio 3,27 milijardi kuna. Iako je pet puta manji od Konzuma, Lidlove poslovne operacije na tržištu itekako uznemiruju veliki trgovački lanac Ivice Todorića. Valja napomenuti i da Lidl iza sebe ima gazdu deset puta većeg od Agrokorove maloprodaje - njemačku Schwarz grupu čiji prihodi iznose blizu 80 milijardi eura. U grupi posluje i Kaufland.
Važno je međutim istaknuti da Lidl funkcionira kao diskontni lanac u kojem je kupcu u prosjeku na izboru oko 1.200 artikala dok ih je u Konzumu i više od 20 tisuća.
Vezane vijesti
-
Najveći trgovački lanac po ostvarenim prihodima je Todorićev Konzum
-
-
-
U povodu uskrsnih blagdana, Konzum je odlučio nagraditi svoje zaposlenike, pa će uz uskrsnicu, koja im pripada po kolektivnom ugovoru, imati i dva slobodna dana, na Uskrs i Uskrsni ponedjeljak, rekli su nam jučer u Konzumu.
Izdvojeno
-
Objavljeni su privremeni rezultati Natječaja za raspodjelu subvencije smještaja kod privatnog stanodavca za grad Gospić i Zadar.
-
Posjetite Exclusive Change poslovnice u Zagrebu ili Splitu i iskoristite nove mogućnosti koje tvrtka nudi.
-
Slučajevi ospica porasli su za 20 posto prošle godine, potaknuti nedostatnim cijepljenjem u najsiromašnijim zemljama svijeta i onima pogođenima sukobima, objavili su Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) i američki Centar za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC).
-
Premijer Andrej Plenković razriješio je u petak ujutro Vilija Beroša dužnosti ministra zdravstva.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.