Hrvatsko maloprodajno tržište
Lidl po zaradi dostigao Konzum
Najveći trgovački lanac po ostvarenim prihodima je Todorićev Konzum
Hrvatsko maloprodajno tržište još je uvijek pod pritiskom zbog oslabljene kupovne moći građana te visoke nezaposlenosti, što pokazuju i poslovni rezultati najvećih trgovačkih lanaca.
Ukupan prihod deset najvećih trgovaca prošle je godine iznosio 34
milijarde kuna, što je jedan posto više u odnosu na 2013. godinu. Među
njima, osam je imalo rast prihoda, a pet ih je poslovnu godinu završilo s
pozitivnim rezultatom.
Najveći trgovački lanac po ostvarenim prihodima je Todorićev Konzum
koji je prošle godine ostvario prihode od 13,4 milijarde kuna, što je
na otprilike istoj razini kao i godinu ranije, dok mu je neto dobit pala
za više od 36 posto, na oko 108 milijuna kuna.
Na drugom mjestu su Plodine koje su imale 3,4 milijarde
kuna prihoda što je blagi rast do 4,5 posto u odnosu na godinu ranije
dok im je zarada iznosila 41 milijun kuna što predstavlja porast od 13,8
posto. Plodine trenutno imaju 74 supermarketa.
Lidl, koji je na trećem mjestu po prihodima imao je
prošle godine fantastične rezultate. Prihodi su im dosegnuli gotovo 3,3
milijarde kuna, što je porast od devet posto. Dobit im je skočila za čak
1266 posto, na 108 milijuna kuna, čime su se po zaradi izjednačili s
Konzumom. Lidl trenutno zapošljava preko 1700 radnika i ima 86 trgovina.
Slijedi Kaufland s prihodom od tri milijarde kuna, što
je porast od preko 10 posto, no rezultat na kraju godine bio je
negativan, te su zabilježili gubitak od 35 milijuna kuna.
Spar je prošle godine preuzeo dvadesetak trgovina Dione
što mu je podiglo prihode na 2,2 milijarde kuna (rast od preko devet
posto), no širenje je ostavilo traga na dobiti kompanije te su 2014.
završili s minusom od 115 milijuna kuna.
Trgovački lanac Tommy imao je prihode od preko dvije
milijarde kuna, što je porast od 4,4 posto, a snažno im je porasla i
zarada koja je iznosila 59 milijuna kuna, što predstavlja porast od čak
53 posto.
Najveći pad prihoda, za četvrtinu, imao je Mercator te
su oni potonuli na 1,9 milijardi kuna, što se može objasniti
preuzimanjem od strane Todorića, zbog čega su prema nalogu Agencije za
zaštitu tržišnog natjecanja morali zatvoriti dio trgovina. Godinu su
završili s minusom od 253 milijuna kuna.
Pad prihoda imao je i Metro, koji su smanjeni za 0,4 posto, na 1,78 milijardi kuna, a godinu su završili s gubitkom od 20 milijuna kuna.
Posljednji na ljestvici je trgovački lanac Studenac
kojem su prihodi porasli za 3,2 posto, na 1,25 milijardi kuna, ali su
ostvarili solidnu dobit, od 48 milijuna kuna, što je porast od 2,40
posto.
Vezane vijesti
-
-
-
-
U povodu uskrsnih blagdana, Konzum je odlučio nagraditi svoje zaposlenike, pa će uz uskrsnicu, koja im pripada po kolektivnom ugovoru, imati i dva slobodna dana, na Uskrs i Uskrsni ponedjeljak, rekli su nam jučer u Konzumu.
Izdvojeno
-
Izložba je otvorena za posjetitelje do 31. siječnja 2025. godine. Ne propustite priliku da uronite u ljepotu Velebita!
-
Nakon Splita, 15.12.predstava “Bolna djeca u cvijeću” u režiji Vinka Radovčića dolazi u HNK Zagreb.
-
Za unaprjeđenje sustava podrške roditeljstvu osigurat će se 431 milijun eura, odnosno više od 60 posto proračuna Ministarstva.
-
Premijer Andrej Plenković i ministar demografije i useljeništva Ivan Šipić predstavili su u četvrtak na prvoj sjednici Vijeća za demografsku revitalizaciju četiri skupine demografskih mjera kojima se od iduće godine želi potaknuti rađanje više djece, kao i povratak iseljenika.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.