Biznis

Porast moderne industrije

Rast domaće gaming industrije

Rast domaće gaming industrije

Hrvatska gaming industrija posljednjih godina nezaustavljvo raste. Prošle godine ostvarila je prihod od 50 milijuna kuna, a procjenjuje se da će ove zarada doseći 100 milijuna kuna. Unatoč velikom potencijalu i konstantnom rastu, ta je gospodarska grana i dalje zapostavljena od strane države.

Industrija video igara najunosnija je grana zabavne industrije teška godišnje gotovo 100 milijardi dolara, čime je po zaradi odavno pretekla filmsku i glazbenu industrije zajedno. Na tom velikom svjetskom tržištu djeluje i 20-a hrvatskih tvrtki koje posljednjih godina bilježe sve veće uspjehe. Tajnik Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara, Ante Vrdelja.

 "Pa tako imamo veterane hrvatske industrije iz firme Croteam koji su svojom igrom TheTalos Principle i bili nominirani za ekvivalent Oscara u svijetu videoigara i ostvarili su izvrstan kritički i komercijalni uspjeh. Zatim, postoji čitav niz drugih igara poput proizvoda firme 2x2 Games Unity of Command. To je strateška igra koja se redovito uvršta na top ljestvice najboljih strateških igara", rekao je Ante Vrdelja. Koliki se novac vrti u svijetu video igara pokazuje i primjer jednog zagrebačkog studija koji je prije ljeta potpisao unosan ugovor.

 "U samo godinu dana je startala firma Lion game Lion koja je započela kao tvrtka kćer jedne velike švedske kompanije, međutim, njihovi rezultati u godinu dana su bili takvi da je odobren budžet za prvu vlastitu igru. U Hrvatskoj se u ovom trenutku radi na projektu sa budžetom od 8 milijuna dolara. To je velika cifra, ne samo za Hrvatsku već i u svijetu", rekao je Vrdelja. Jedan od studija koji traži svoje mjesto na tom velikom tržištu je i zagrebački Ironward koji je nakon šest godina razvoja nedavno izdao svoju prvu igru The Red Solstice koja je dobila vrlo dobre kritike svjetskih gaming portala. Čelni čovjek tvrtke Hrvoje Horvatek ističe da se domaća gaming scena posljednje dvije, tri godine itekako pokrenula, no da nažalost i dalje izostaje potpora državih institucija.

 "Neke olakšice. To bi puno pomoglo. Druga konkretna stvar bi bila da ima više poticaja u ovoj industriji, da se ta industrijska grana prepozna kao neki dio u koji se može ulagati, investirati.. Hardware je jedino što se kupuje i onda ljudi rade na tome. Hardware i programi, to se jednom kupi i to je to, ostalo svi novci idu u plaće", rekao je Hrvoje Horvatek. Jedina institucija koja je prepoznala značaj i brzinu razvoja hrvatskih studija koji zapošljavaju oko 300 osoba je Hrvatska gospodarska komora koja je sufinancirala nedavni nastup naših tvrtki na Gamescomu, najvećem svjetskom sajmu digitalne zabave. Uz izostanak šire potpore državnih institucija jedan od glavnih problema je i manjak kvalificirane radne snage.

 "Postoji u Hrvatskoj jedna večernja škola videoigara, no bilo bi zaista izvrsno kada bi se pojavio jedan pravi studij dizajna videoigara. naime, ako uzmemo u obzir rast studija i brzinu kojom se šire, pretpostavljamo da će vrlo brzo u Hrvatskoj nestati kvalificirane radne snage." Očito je da hrvatska gaming industrija ima itekako što za pokazati u toj najunosnijoj grani zabavne industrije, a vrijeme je da to konačno prepoznaju i državne institucije koje bi od toga mogle imati itekako korisiti s obzirom na ogroman novac koji se u njoj okreće, a da ne pričamo potencijalu novih radnih mjesta.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.