Biznis

Kartični promet

Čak 93% Hrvata posjeduje barem jednu platnu karticu

Čak 93% Hrvata posjeduje barem jednu platnu karticu

Hrvati vole posjedovati i koristiti platne kartice - čak 93% posjeduje barem jednu karticu. To pokazuju rezultati najnovijeg MasterIndex istraživanja koje provodi kompanija MasterCard, a koji su danas predstavljeni na druženju s medijima održanom u Zagrebu, objavio je bug.hr.

Sanja Žigić, MasterCard Country Manager za Hrvatsku predstavila je rezultate MasterIndex istraživanja o navikama korištenja platnih kartica u Hrvatskoj, dok je simpatični Škotlanđanin Brian Morris, MasterCard Emerging Payments Product Lead za centralu i istočnu Europu, predstavio platnu uslugu MasterPass, inovaciju kompanije MasterCard.

Istraživanje MasterIndex ukazuju na to kako su kartice postale uobičajeno sredstvo plaćanja među hrvatskim građanima, te 32% građana na POS terminalima koristi kartice 3- 5 puta tjedno, 26% ispitanika ih koristi svakodnevno, dok je 25% ispitanika izjavilo kako kartice koriste jednom do dvaput tjedno.

„MasterIndex rezultati iz listopada 2015. pokazuju porast svijesti o beskontaktnim plaćanjima - 91% ispitanika čulo je za beskontaktna plaćanja, u usporedbi s 85% u listopadu 2014. godine. Značajan je i porast u korištenju beskontaktnih plaćanja - u listopadu 2015. 40% ispitanika je reklo da plaća beskontaktnom tehnologijom za razliku od 22% u 2014. godini, što predstavlja godišnji rast od 18%. Ovo nam govori kako su korisnici prepoznali beskontaktna plaćanja kao praktična, brza i sigurna te kako ih spremno implementiraju u svoje svakodnevne kupovne aktivnosti" - izjavila je Sanja Žigić.

Žigić je naglasila da su beskontaktne kartice sigurne budući da se baziraju na čip tehnologiji kao najnovijem obliku zaštite, a upravo ta tehnologija osigurava da se kreira jedinstven kod prilikom svake transakcije čime su rizici prijevara svedeni na najmanju moguću razinu. Beskontaktna MasterCard plaćanja omogućuju brze i praktične transakcije što ih čini idealnima za male kupnje do 100 kuna pri kojima korisnici ne trebaju unositi PIN, ali i za iznose veće od 100 kuna za koje je unošenje PIN-a potrebno.

S modernim načinom života, dolaze i moderni načini plaćanja, poput mobilnih plaćanja, a MasterIndex je pokazao da su ih Hrvati spremni primijeniti u svojoj svakodnevici. Ispitanici najčešće koriste mobilne telefone za SMS plaćanja (76%), provjeru stanja računa i troškova na karticama (56%), te m-banking usluge (30%).

Internetska kupovina u domaćim i stranim online trgovinama postaje sve popularnija, a Hrvati najviše kupuju odjeću, obuću i modne dodatke (63% ispitanika). Većina ispitanika koristi kartice za internetsku kupovinu povremeno (82%), dok 30% njih kupuje putem interneta jednom do dvaput mjesečno. Najčešće spominjani razlozi za internetsku kupovinu su povoljne cijene, posebne pogodnosti i sniženja (75%), non-stop dostupnost trgovina (63%), ušteda vremena potrebnog za kupovinu (59%), ekskluzivne internetske pogodnosti kupovine (56%), veći izbor proizvoda (54%) te dostava na kućnu adresu (50%).

MasterPass - novo iskustvo kupovine

Sljedeći stupanj u razvoju plaćanja, nakon online i mobilne kupovine, predstavljaju digitalna rješenja koja pojednostavljuju iskustvo plaćanja i čine ga mogućim sa svih povezanih uređaja, bilo u fizičkim prodavaonicama, iz aplikacija ili na internetu. Jedno takvo rješenje je usluga MasterPass, digitalno rješenje za plaćanje kompanije MasterCard koje je već implementirano u 24 zemlje diljem svijeta, uključujući i Njemačku, Belgiju, Mađarsku i Tursku (na žalost još ne i u Hrvatskoj). „Od njegovog lansiranja u veljači 2013. godine MasterPass je prihvaćen u više od četvrt milijuna trgovina svijeta, a broj MasterPass transakcija u Europi se u zadnjih šest mjeseci, iz mjeseca u mjesec, u prosjeku povećavao za 40%," - rekao je Brian Morris.

MasterPass korisnicima pruža sigurnu i brzu kupovinu, jer uklanja potrebu za unošenjem detaljnih informacija o plaćanju i dostavi prilikom finaliziranja internetske kupovine, a svi su podaci o karticama, programima vjernosti te adresama za dostavu sigurno skladišteni i dostupni samo jednim klikom ili dodirom.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.