Biznis

Tommy i Bobis

U Splitu se razvija konkurent velikih zagrebačkih pekara

U Splitu se razvija konkurent velikih zagrebačkih pekara
Thinkstockphotos.com

Najjači dalmatinski i najbrže rastući hrvatski trgovački lanac Tommy, u vlasništvu splitskog poduzetnika Tomislava Mamića, nastavlja s organskim i anorganskim širenjem svog biznisa

Jedini je ponudio 6,73 milijuna kuna za nekretninu u Solinu u vlasništvu propale pivovare Regent

Radi se o pogonu u neposrednom susjedstvu Bobisa, slavne splitske pekarsko-slastičarske tvrtke osnovane još 1949., čijih je 50 posto dionica Mamić preuzeo prije nešto manje od dvije godine. Premda formalno nema većinski udjel, on ima odlučujući glas prilikom donošenja strateških odluka i po svemu sudeći nekretnina u Solinu namijenjena je upravo širenju proizvodnih kapaciteta samog Bobisa. Time je Mamić pokazao ozbiljne ambicije potpuno zavladati pekarskim i slastičarskim tržištem ovog dijela Hrvatske, odnosno nametnuti se kao konkurencija ozbiljnim igračima poput zagrebačkog Mlinara.

Ni u Tommyju ni u Bobisu službeno nisu bili raspoloženi komentiratinovu akviziciju, no jasno je da se ona uklapa u strategiju kojom će se na jednom mjestu objediniti kompletna proizvodnja kruha, peciva i slastica, da bi se potom distribuirala kroz dva glavna kanala: oko 65 prodajnih mjesta Bobisa te gotovo dvije stotine trgovina Tommyja, mahom u četiri dalmatinske županije.
U veljači 2015. Tomislav Mamić preuzeo je 50 posto Bobisa, u koji je prethodni stopostotni vlasnik Joško Svaguša uklopio i svoj bivši lanac pekarnica, i to za otprilike tri milijuna eura; manjinski vlasnici s po 25 posto udjela ostali su Svaguša i njegova bivša supruga Jasminka, s time da je ovaj zadržan u upravi poduzeća. Na čelo Nadzornog odbora Mamić je postavio svog menadžera i osobu od najvećeg povjerenja Antu Josića.

U vrlo kratkom roku zabilježen je snažan rast, prije svega zbog strateškog povezivanja i sinergije s Tommyjem pa je godišnji promet već premašio 100 milijuna kuna. Najavljeno je da će se Bobis nastaviti razvijati kao samostalna tvrtka sa snažnim zaleđem, što se danas i ostvaruje: pekarnice Svaguša utopljene su u novu kompaniju i ondje su unijele svoje već prepoznatljive pekarske brendove. Izrađen je novi vizualni identitet, a čak su angažirani francuski stručnjaci zaduženi za obuku osoblja i uvođenje inovacija.

Povijest splitskog simbola

Tvrtka Bobis - nazvana po 'bobićima, biskvitima i slasticama' - nakon Drugog svjetskog rata osnovana je pod upravom direktora Tita Kirigina, člana poznate slastičarske obitelji koja i danas ima svoju znamenitu slastičarnicu Kirigin u Bosanskoj ulici, u samom centru Splita.

Tito Kirigin, inače, poznatiji je kao dugogodišnji predsjednik Hajduka iz njegova zlatnog doba u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća.

Pod njegovim vodstvom Bobis se profilira kao najpoznatija konditorska tvrtka u Dalmaciji i šire, a razvija i ugostiteljski segment kroz lanac mliječnih restorana u Splitu i okolici.

Početkom devedesetih tvrtka postupno propada i u tom dobu, između ostalog, bilježi se izvlačenje više od tri milijuna kuna bivšeg direktora Siniše Škare, koji je tek u ljeto 2014. zbog toga pravomoćno osuđen na zatvorsku kaznu od 11 mjeseci.

U međuvremenu, 2003. kao kupac pojavljuje se tadašnji splitski poduzetnik u usponu Joško Svaguša, tvrtka seli pogone iz središta grada, da bi prije dvije godine ključnim igračem postao trgovac Tomislav Mamić.


Reci što misliš!