Zabava

nemojte to raditi

Pristojne navike koje konobarima idu na živce

Pristojne navike koje konobarima idu na živce
Hrvoje Jelavić/Pixsell/Ilustracija

Vi imate dobre namjere, ali neke stvari koje radite u pokušaju da budete pristojni u kafiću zapravo vam samo mogu uzrokovati probleme.

Reader’s Digest je objavio popis stvari koje nikada ne biste smjeli raditi u ugostiteljskim objektima, a lista je nastala na temelju razgovora s konobarima koji imaju višegodišnje iskustvo rada s ljudima.

Nepravilno davanje napojnica

Iako želite nagraditi odličnu uslugu, važno je znati da se sve napojnice najčešće zajedno dijele među zaposlenicima. Iako se trudite dati napojnicu konkretnoj osobi koja vas je poslužila, zapravo se ona dijeli među cijelim timom. Umjesto toga, ostavite napojnicu u posudi na blagajni ili je dodajte prilikom plaćanja karticom.

Dovođenje kućnih ljubimaca

Iako biste voljeli donijeti svog četveronožnog prijatelja na “puppuccino”, mnogi kafići ne dopuštaju dovođenje kućnih ljubimaca. Umjesto toga, uzmite kavu za van, ondje gdje je to moguće, a svog ljubimca ostavite izvan kafića.

Tražite raspored svojega omiljenog konobara

Iako cijenite vještine svog omiljenog konobara, tražiti raspored ili pitati druge zaposlenike o njihovom radnom vremenu nije prikladno. Takvi zahtjevi mogu stvoriti nelagodu među zaposlenicima. Umjesto toga, izrazite pohvalu konobaru za dobar posao ili ponudite dodatnu napojnicu.

Pretiho govorenje

Iako tiho govorimo u zatvorenom prostoru, u bučnim kafićima se često mora povisiti ton. Konobari preferiraju da jasno čuju narudžbu, pa nemojte se ustručavati povisiti glas. Mobilna aplikacija ili papirić mogu pomoći ako vam je neugodno.

Šutite ako niste dobili ispravno piće

Nema ništa loše u traženju pravog pića koje ste naručili. Ako vam je konobar slučajno donio pogrešnu narudžbu, pristojna reklamacija može rezultirati novim pićem bez dodatnih problema.

Naručivanje “uobičajenog”

Iako vam se može činiti da štedite vrijeme naručujući “uobičajeno” umjesto specifičnog pića, to može izazvati više zbunjenosti i posla. Umjesto toga, jasno izrecite svoju narudžbu i pokažite strpljenje.

Želite naučiti konobara novim “trikovima”

Iako želite podijeliti svoje znanje o pripremi kave, važno je zapamtiti da su baristi stručnjaci u svom poslu. Ako imate savjet ili trik, pitajte ih prvo jesu li zainteresirani za čuti ga.

Pomaganje u zatvaranju kafića

Ako ikad poželite pomoći pri čišćenju, budite svjesni da postoji politika koja regulira točno što možete učiniti. Umjesto toga, naručite brzo, zahvalite se i razmotrite ostavljanje napojnice.

Narudžba “iznenadi me!”

Ako tražite konobara da vas iznenadi i donese vam piće po svojemu izboru, mogli biste ga samo zbuniti. Bolje je biti konkretniji u opisu svojih preferencija kako bi vaša narudžba bila točna.

Dohvaćanje stvari s pulta

Umjesto da se pokušavate sami služiti, pristojno privucite pažnju konobara i zamolite za ono što trebate.

Ponavljanje istih viceva

Iako želite popraviti raspoloženje konobarima, izbjegavajte ponavljanje istih viceva koje konobari često čuju. Kratka šala je u redu, ali pazite da ne bude neprimjerena ili naporna.


Reci što misliš!