diskografska spajalica
Boris Novković: Kod svakog glazbenika postoje razdoblja kada smo kreativno otvoreni i zaigrani i razdoblja kada smo kreativno zagušeni
Hrvatska diskografska udruga (HDU) u suradnji s radijskim voditeljem, glazbenim kritičarem i urednikom (HR2), Zlatkom Turkaljem Turkijem, donosi još jedan intervju u nizu u sklopu atraktivnog glazbenog projekta Diskografska spajalica.
Velika nam je čast predstaviti pjevača, skladatelja i kantautora- Borisa Novkovića.
Kakav je osjećaj ponovno biti u studiju i snimati nove
pjesme? To te pitam jer je prošlo 35 godina od tvojih prvih
snimaka, rada u studiju i objavljivanja albuma „Kuda idu
izgubljene djevojke“. Konkretno, na što si osobito pazio kod
pisanja i snimanja pjesama za svoj šesnaesti album naziva „Gori
ulica“?
Važno mi je da se na tom albumu osjeti energija stvaranja.
Generalno je energija bitna u pjesmama. 35 godina biti na sceni
je kao jedan dobar životni vijek. Život su amplitude. Život nije
flatline, kad je ravna crta onda klinički ne postojimo i zato su
važne i moraju postojati amplitude u životu. Kod svakog čovjeka,
pa tako i glazbenika, postoje razdoblja kada smo kreativno
otvoreni i zaigrani te razdoblja kada smo kreativno zagušeni. U
svim tim razdobljima, zahvaljujući bogatom iskustvu u kojem sam
rastao kao autor i izvođač, shvatio sam kako je najlošije što
možeš učiniti da u kreativnom zastoju forsiraš i pod svaku cijenu
hoćeš pisati pjesmu. U mojoj su se karijeri uvijek pojavljivali
valovi inspiracije. Njih treba čekati i kad se oni pojave,
pjesnički rečeno, sjedneš na njih kao da si na dasci za surfanje
i lagano se pustiš da te nose i pri tome uživaš. Moram biti
iskren, trebalo mi je dugo da osjetim taj neki novi val koji se
pojavio oko stvaranja novog albuma. Osjetio sam ga u ovom čudnom
vremenu, u situaciji u kojoj smo svi pomalo zagušeni i na moju
sreću posljedica je album „Gori ulica“ na koji sam iznimno
ponosan.
Ti si svoju glazbenu formulu, glazbeni stil i
prepoznatljivost vrlo brzo definirao i to samo u prvih nekoliko
godina stvaranja. U tvom slučaju to je
izgledao kao jednostavan proces, jer već debitantski album „Kuda
idu izgubljene djevojke“ postigao je nakladu od 160. 000 prodanih
primjeraka, a samo godinu dana poslije objavio si svoj
najuspješniji album „Jači od sudbine“, koji je prodan u 180.000
primjeraka. Zato me i zanima na što si posebice pazio u
koncipiranju i snimanju albuma „Gori ulica“ jer često pod
pritiskom glazbene ekipe, menadžera i producenata autori i
izvođači rade stilsku promjenu zbog promjene i na taj način gube
svoj prepoznatljiv glazbeni rukopis i izričaj.
Odlična konstatacija. U današnje vrijeme prava je rijetkost
da je težište nekog razgovora usmjereno isključivo na glazbu. Kad
su u pitanju producenti, često je riječ o sudbinskom odnosu, jer
s nekim se spojiš igrom slučaja i ta suradanja može biti manje
ili više plodonosna, ovisno o trenutku stvaranja i
upoznavanja. Do sada sam intenzivno surađivao s dvojicom
producenata Nikšom Bratošom u osamdesetima i Mirom Buljanom
u devedesetima. Bilo je tu još suradnika producenata i aranžera,
ali suradnju s Hrvojem Prskalom, koji je aranžirao i producirao
album „Gori ulica“, doživljavam kao posebnu i zasebnu cjelinu
suradnje i rada. Premda je to naša prva suradnja, u njoj se
osjeti nastavak i obilježavanje moje uspješne karijere. Na
početku svoje karijere 1986. godine naslanjao sam se na glazbu i
pjesme koje sam tada volio. Sarajevska pop-rock škola imala je
tada veliki utjecaj i krenuo sam iz te neke baze koja je poslije
postala staromodna. Moja baza bila je i anglosaksonska, tako da
sam stalno balansirao s producentima. Ponekad sam sve uzeo u
svoje ruke i rastjerao sve oko sebe, a ponekad sam se prepustio
zamisli producenata. Rezultati su bili da su aranžeri i
producenti nekad pogodili i napravili nešto novo, recimo blaži
pop u slučaju albuma „U dobru i zlu“, koji je producirao Miro
Buljan.
Boris Novković, Gori ulica Croatia Records
Slušajući tvoj novi album, produkcijom i stilom pjesama,
vratio me u vrijeme jednostavnih melodija. Dobar dio albuma
donosi ugođaj kao da slušam pjesme „Stand By me“, „She's a
mystery to me“ , „Learning To fly“ itd. „Clapton i BB
King pokazali su put, ali blues bez tebe sada je uzalud…“ stihovi
su iz tvoje pjesme „Ispod starog mosta“. Nekad je tvoje
glazbene skice i demo verzije pjesama prvo čuo i komentirao tvoj
otac Đorđe Novković. Kako se poznajemo još iz školskih klupa,
znam da se što se tiče glazbe vas dvojica niste uvijek slagali.
Znalo je tu biti i oštrih rasprava i ljutnje. No, kada se podvuče
crta ispod tvojega najranijeg autorskog rada, tata Đorđe imao je
dobre savjete i u nekim situacijama dobra glazbena
rješenja.
To je golemo iskustvo odrastati uz čovjeka koji je kao
skladatelj bio jako uspješan na ovim prostorima. Koji ima tako
veliki glazbeni opus. Naravno da je on imao i svoje ustaljene
sheme i navike, odnosno način na koji je radio i osjećao glazbu.
Ono gdje smo se nas dvojica najmanje slagali možemo objasniti
horoskopom. On je djevica, a ja sam jarac. Premda bi sad mnogi
rekli da tu ne postoji neka velika razlika, moj podznak blizanac
ruši tu cijelu priču.
To znači da si i onda, kada nisi imao pravo, tvrdio da
jesi?
(smijeh) Tako je. Najviše spoticanja bilo je u vezi s tim
jesu li stihija i intuicija, što je bio moj put, ono što sam ja
više poticao, dok su kod njega bili egzaktnost, red, rad i
disciplina. Za njega je sve bila matematička formula i sve se
moglo izračunati. Ma zapravo, u osnovi smo se prilično
slagali i to najviše što se tiče afiniteta prema dobroj
glazbi.
Kada danas stvaraš, snimaš nove pjesme, koliko ti
nedostaju njegovi komentari, komentari osobe koja ti neće laskati
samo zato što si njegov sin, draga i bliska osoba?
Znaš, u početku sam mislio da mi nedostaje, jer jedino sam s
Đorđem mogao komentirati i ići u dubinsku materiju i DNK glazbe.
No s vremenom sam shvatio da nemam zamjenu za njega, ne postoji
nitko s kim bih tako strastveno komentirao glazbu i dao glazbi
tako veliku važnost kao on. Na jedan način to je za mene druga
vrsta oslobođenja gdje sam prepušten sam sebi, svojim
predosjećajima i svojoj intuiciji. Mislim da je u tome i
iskrenost ovog albuma jer je nastao prazne glave, bez bilo kakvih
primisli, bez računica i kalkulacije. Zanimljivo je da pjesme
nisu nastale prvo na gitari, ni za neki album, nego su postojali
neki fragmenti mojega svakodnevnog djelovanja u dnevnom boravku,
uživanja na terasi, gledanje televizije itd.
Boris Novković, Moja djevojka Croatia Records
Vođeni idejom spajanja glazbenog svijeta pod jedan nazivnik, Hrvatska diskografska udruga je odlučila publici približiti riječi onih bez kojih taj svijet ne bi bio moguć - glazbenicama i glazbenicima.
Cilj ovog projekta je putem zanimljivih i sadržajnih intervjua predstaviti najbolje doajene te najnovije talentirane izvođače i izvođačice. Intervjui se objavljuju dva puta mjesečno, pod perom Zlatka Turkalja Turkija, koji će svojim dugogodišnjim iskustvom čitateljima predstaviti ono najbolje od glazbe.
Izdvojeno
-
U prvoj utakmici 17. kola HNL-a Slaven Belupo je kao domaćin svladao Goricu sa 2-1 (0-1). Gosti su poveli golom Medina Gashija (8), no Alen Grgić (67) i Antonio Jagušić (82) su u nastavku preokrenuli.
-
U Dalmaciji će osobito na otocima puhati jako jugo, a popodne sjeverozapadni vjetar. Bit će promjenjivo, povremeno uz kišu, lokalno moguće i obilnim pljuskovima. Jutarnja temperatura zraka od 6 do 10 °C, u unutrašnjosti niža, između 2 i 4 °C, a popodnevna od 9 do 14 °C
-
Bacivši pogled na impozantan niz priznanja koje je Audiardov najnoviji i svakako najluđi uradak u dugovječnoj karijeri do sad prikupio, čovjek bi lako mogao steći krivi dojam kako se pred njim doista nalazi najimpresivnije filmsko ostvarenje godine, ali istina je potpuno drugačija.
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
Reci što misliš!