Zabava

Film

Slom – Igra staklenim perlama

Slom – Igra staklenim perlama

Problem slabe točke

Izvorni naslov: Fracture
Redatelj: Gregory Hoblit
Glumci: Anthony Hopkins, Ryan Gosling, David Straithairn, Rosamund Pike
Trajanje: 113 minuta
Ocjena: 6/10

"Ako gledate dovoljno pomno, uvidjet ćete da svatko ima slabu točku" glasi slogan novog sudskog trilera redatelja Gregoryja Hoblita, koji je davne 1996. vrlo uspješno debitirao u ovom žanru izvrsnim uratkom "Iskonski strah". Iako Hoblitov povratak u vode žanra sudskog trilera ima svojih svijetlih strana, u skladu sa svojim vlastitim sloganom, ima i slabu točku. Zapravo nekoliko njih.

Priča "Sloma" vrti se oko bogatog industrijalca Teda Crawforda (Hopkins), koji je svoje bogatstvo i položaj stekao zahvaljujući superiornim i rijetko viđenim intelektualnim sposobnostima. Kad Crawford sazna da ga njegova znatno mlađa žena vara s policijskim inspektorom, odlučuje se osvetiti proračunatim i hladnokrvnim ubojstvom. Sasvim je transparentno kako je Crawford ubio svoju suprugu, dokazi su naizgled čvrsti i nesalomljivi, a mladi državni tužitelj Willy Beachum (Gosling) izabran je da to dokaže na sudu. No, Beachum više razmišlja o ekskluzivnom i dugo željenom poslu koji ga idući tjedan čeka u velikoj odvjetničkoj firmi nego o slučaju koji je pred njim pa ni ne shvaća kako je suočen s napetom igrom mačke i miša s vrlo opasnim protivnikom...

Prvo što kod "Sloma" upada u oči izvrsna je glumačka ekipa predvođena veteranom Anthonyjem Hopkinsom, koji ovdje još jednom dokazuje kako je stvoren za uloge okrutnih, proračunatih negativaca. Iako je svoje glumačke sposobnosti u dugogodišnjoj karijeri potvrdio igranjem raznih karaktera, Hopkins će uvijek ostati najzapamćeniji po kultnoj ulozi serijskog ubojice Hannibala Lectera, koja mu je osigurala i nagradu Oscar. Lik kojeg Hopkins tumači u slomu bliži je Lecteru od svih ostalih koje je u dosad odigrao. Iako Ted Crawford nije psihopat koji se zabavlja kuhanjem ljudskih iznutrica, jednako je inteligentan, okrutan i proračunat. Crawforda kanibalizam ne zanima, on ima sasvim drukčiji, ali gotovo jednako poseban hobi; izrađivanje kompliciranih naprava za igru staklenim perlama. Redatelj Hoblit s pravom posvećuje izuzetno veliku pozornost ovom aspektu Crawfordove ličnosti, jer upravo ona možda najbolje ukazuje o kakvom je čovjeku riječ; izuzetno strpljivom karakteru koji ni najmanju sitnicu ne prepušta slučaju.

Hopkinsovom Crawfordu suprotstavljena je mlada filmska nada Ryan Gosling, prošle godine nominiran za Oscara za ulogu u izvrsnom "Half Nelsonu", koji tumači bistrog i poduzetnog državnog tužitelja Willyja Beachuma. Iako glumačkom karizmom još ne može zasjeniti starijeg kolegu, Gosling se u svakom trenutku koji dijele na ekranu izvrsno nosi s Hopkinsom i pruža vrlo uvjerljivu i dopadljivu interpretaciju. Uz dvojicu glavnih aktera, vrlo su dobre uloge odigrali i kultni glumac David Straithairn, te svojevrsna femme fatale Rosamund Pike.

Dok se glavnim glumcima doista ništa ne može zamjeriti, isti slučaj nažalost nije i s redateljem Gregoryjem Hoblitom. Iako je dosad režirao nekoliko doista zanimljivih i originalnih filmova (već spomenuti "Iskonski strah", "Posrnuli", "Frekvencija"), Hoblit je "Slomom" imao priliku okruniti vrlo solidnu redateljsku karijeru i tu priliku naivno propustio. "Slom" ima sve predispozicije da bude jako dobar film; zanimljivu priču, izvrsne likove, genijalno odabranu glumačku postavu i kvalitetan dramski obrat. No, upravo je u ovom potonjem segmentu Hoblit potpuno promašio.

Iako dobro snimljena, ekspozicija "Sloma" u kojoj nam je prikazano ubojstvo Crawfordove supruge jednostavno previše odaje, a Hoblit svojim redateljskim stilom dodatno ukazuje pozornost na ključne detalje, koji bi u dobrom detektivskom filmu trebali biti jasno uočljivi, ali opet nedovoljno primjetni da publika iz njih uspije izvući potrebne zaključke prije trenutka obrata. To u "Slomu" nažalost nije slučaj pa se konačno rješenje ove zavrzlame počinje nazirati već nakon sat vremena filma, a ostalih 45 minuta prolazi u iščekivanju neizbježnog što drastično smanjuje intenzitet dramskog raspleta i kvalitetu filma.


Reci što misliš!