U Hrvatskoj se najviše gledaju...
Što se u Hrvatskoj najviše gleda na TV-u?
Studija pokazuje kontinuirani rast gledanosti velikog broja stranih kanala, posebice onih koji su prevedeni na hrvatski jezik
U Hrvatskoj se najviše gledaju informativni i politički sadržaji na televizijama s nacionalnom koncesijom od kojih je najgledanija Nova TV, a slijede HTV 1 te RTL televizija, pokazala je studija koju je za Agenciju za elektroničke medije izradila tvrtka AGB Nielsen Media Research.
Istraživanje je pokazalo da se sve više gledaju strani lokalizirani
kanali, da tržište naplatnih TV usluga u Hrvatskoj ima potencijal za
rast te da je ono što će zasigurno doprinijeti oporavku TV tržišta
sinergija televizije i interneta.
Istraživanje provedeno 2012. na uzorku od 4.614 kućanstava pokazalo je
da je digitalna zemaljska platforma zastupljena u 59 posto hrvatskih
kućanstava, dok su ostale platforme - kabelska, satelitska i internetska
televizija (IPTV) zastupljene u 41 posto domova. Među njima
najzastupljeniji je IPTV koji je prisutan u 20 posto kućanstava, slijedi
kabelski tip prijama s 15 posto udjela te satelitski prijam sa šest
posto udjela u ukupnoj ponudi.
Trendovi gledanosti pokazuju da su među najgledanijim sadržajima na
sedam televizijskih programa (tri kanala HTV-a, Novoj TV, Domi TV, RTL-u
i RTL 2) informativne i političke emisije, religija te sport.
Informativne emisije u prosjeku gleda 25 posto gledatelja, religijske
emisije 18 posto, dok je za sport udio nešto niži i iznosi 17 posto.
Slijede filmovi sa 15 posto gledanosti, zabavne emisije s 14 posto,
serije s 12 posto te dokumentarne znanstvene i obrazovne emisije koje
prati 11 posto gledatelja.
Tematski specijalizirane emisije prati devet posto gledatelja, a
glazbene sadržaje, kulturu i umjetnost te dječji program oko osam posto
gledatelja.
Studija pokazuje kontinuirani rast gledanosti velikog broja stranih kanala, posebice onih koji su prevedeni na hrvatski jezik.
Studija navodi i 24 kanala koji značajnije doprinose hrvatskom TV
tržištu, a među njima se ističu National geographic, CineStar TV, RTL,
Discovery, 24sata.tv , Nat Geo Wild, Fox Life, Animal planet, Universal
Channel, TV 1000, Eurosport, Klasik TV, Nickelodeon te drugi.
Najviše televizijskih gledatelja dolazi iz tri najveće regije - Zagreba,
Slavonije i Dalmacije, a radi se o ljudima srednjeg sloja, većim
dijelom bez djece, srednje i starije životne dobi, s osnovnim i
srednjoškolskim obrazovanjem.
Prema spolnoj strukturu gledatelja, pet posto više žena prisutno je pred
malim ekranima, što se najbolje očituje u najvećem broju gledatelja u
skupini ‘family oriented’ - obiteljski život. ‘Socioekonomski prikaz televizijskih gledatelja u Hrvatskoj uvelike
odgovara socioekonomskom prikazu hrvatske populacije’, zaključuje se u
studiji.
U Hrvatskoj je izražen sezonski trend gledanosti televizijskih sadržaja,
pri čemu se televizija najviše gleda u zimskim, a najmanje u ljetnim
mjesecima. Takav trend isti je za sve platforme.
Prema podacima iz studije hrvatsko TV tržište bilježilo je stabilan rast
do 2008. no s nastupanjem ekonomske krize tržište je u stalnom padu.
Sve prognoze ukazuju da će tržište oglašavanja nastaviti padati i u
2013.
Lani su najjači oglašivački sektori bili farmacija, kozmetika, hrana i telekomunikacije. ‘Kriza koja je vladala tržištem ne odnosi se samo na TV tržište, zahvaćeni su i ostali mediji i to u daleko većoj mjeri, a jedini medij koji je bilježio i bilježi rast iz godine u godinu je internet. Ono što će zasigurno doprinijeti oporavku TV tržišta je sinergija TV-a i interneta’, zaključuje se u studiji.
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
U Dalmaciji će s promjenjivom naoblakom gdjegod pasti uglavnom samo malo kiše, i to češće prema otvorenom malo do umjereno valovitom moru
-
U organizaciji Hrvatskog odbojkaškog saveza i OK Zadar od petka, 17. siječnja do nedjelje 19. siječnja održat će se završnica prvenstva Hrvatske u odbojci za juniorke i juniore.
-
Najava događanja u Gradskoj knjižnici Zadar za tjedan od 20. do 25. siječnja 2025.
-
Jeste li se ikada zapitali zašto vas obuzme neobjašnjiv umor nakon obilnog ručka? Ovaj fenomen, poznat kao postprandijalna somnolencija, često je iskustvo mnogih, no rijetko tko razumije njegove stvarne uzroke.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.