Formula 1
Zašto F1 giganti prijete odlaskom?
F1 je uvijek bila predvodnik u istraživanju i implementiranju novih tehnologija
Posljednjih dana je nekoliko velikih F1 momčadi poput Mclaren-Mercedesa, Ferrarija i Toyote zaprijetilo svojim odlaskom iz Formule 1 ukoliko FIA uvede pravilo po kojem će sve momčadi morati koristiti istovjetan motor koji bi proizvodio jedan proizvođač.
Prema momčadima, Formula 1 je uvijek bila pionir u istraživanju i upotrebi novih tehnologija na području mehanike, aerodinamike, elektronike i jedno ovakvo pravilo bi uništilo tu dimenziju Formule 1.
Naime, dogodine će bolidi izgledati bitno drugčije jer su radi više pretjecanja zabranjena razna krilca, rogovi i slična aerodinamička pomagala. Osim toga, već prošle godine je uvedena standardna elektronika. Stoga je motor područje na kojem će se moći izgraditi prednost nad konkurentima.
Kada je prošle godine uvedena standardizirana elektronika u vidu ECU-a radi bolje kontrole i smanjenja troškova , momčadi su također graknule, osuvši drvlje i kamenje na FIA-u. No evo, godinu dana kasnije svi su više manje zadovoljni s elektroničkim paketom koji izrađuje Mclaren Technologies.
S motorima je ipak druga priča. FIA opet ponavlja argumente od kresanju troškova i financijskoj krizi, no izgleda da ne razumije da kako po pitanju motora momčadi neće popustiti.
Većinu današnjih momčadi drže veliki proizvođači automobila koji natjecanje na stazi vide kao natjecanje svojih brandova. Svakome od njih je u interesu da je njihov motor najbolji jer je F1 marketinški El Dorado koji prate milijuni ljudi. Kad Toyota pobijedi Hondu, odnosno obratno, jer je Honda već nekoliko godina očajna, to je u Japanu priča.
Sadašnji pravilnik o motorima je jako rigidan i inženjeri već par godina ne smiju vršiti značajne promjene na mašinama. Usprkos ograničenim manevarskim mogućnostima, inženjeri najboljih momčadi su uspjeli pronaći neka inovativna i još uvijek tajna rješenja koja njihovim vozačima daju dodatnih deset ili dvadeset konjskih snaga.
A to je u današnjoj Formuli ogromna prednost. Red Bull i Torro Rosso imaju potpuno iste šasije koje je dizajnirao legendarni Adrian Newey, no Torro Rosso ima Ferrarijev motor i uspio je pobijediti u Monzi, dok se Red Bull s Renaultovim motorom muči u sredini poretka.
Procjenjuje je da trenutačno Mercedes ima najjači motor, nakon njega Ferrari, a treći po snazi je Toyotin agregat. Sad pogledajte koje su se momčadi najviše žalile.
Vezane vijesti
-
Bivši svjetski prvak u Formuli 1 36-godišnji Britanac Jenson Button objavio je u četvrtak kako će VN Abu Dabija, koja se vozi u nedjelju, biti njegova zadnja utrka u karijeri
-
-
-
Ovih su se dana po tehnološkim krugovima počele širiti razne špekulacije koje u isti kontekst stavljaju Apple i Formulu 1. Ovaj je trač prošloga tjedna potaknuo F1 bloger Joe Saward koji je načuo da Apple već radi procjenu vrijednosti poslovanja (tzv. due dilligence) i da planira poslati Bernieu Ecclestoneu i investicijskom fondu CVC ponudu za preuzimanje
Izdvojeno
-
Odjel za pedagogiju i Studentsko savjetovalište danas su u Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru, u povodu Međunarodnog dana osoba s invaliditetom i Međunarodnog dana ljudskih prava, priredili predavanje izv. prof. dr. sc. Matilde Karamatić Brčić “Inkluzivno obrazovanje kao pretpostavka osiguravanja jednakih mogućnosti”.
-
MK Beštije sutra, na blagdan svete Luce dolazi 20. put u DV Laticu.
-
Hrvatska diskografska udruga (HDU) u suradnji s radijskim voditeljem, glazbenim kritičarem i urednikom (HR2), Zlatkom Turkaljem Turkijem, donosi još jedan intervju u nizu u sklopu glazbenog projekta Diskografska spajalica. Ovoga puta, u našem društvu bio je jedan od najpopularnijih i najutjecajnijih repera ovih prostora Edo Maajka.
-
Iz zadarske Elektre stiže obavijest o privremenom prekidu u opskrbi električnom energijom zbog radova prema sljedećem rasporedu
Reci što misliš!