Sport

Formula 1

Max Mosley: Iskoristite kupole borbenih aviona na bolidima

Max Mosley: Iskoristite kupole borbenih aviona na bolidima

Bivši predsjednik Svjetske automobilističke federacije, Max Mosley (71), pozdravlja mogućnost uvođenja dodatnih zaštita vozača nakon fatalne nesreće u kojoj je poginuo Dan Wheldon.

Nakon fatalne nesreće na utrci IndyCar 300 u Las Vegasu prošle nedjelje, a u kojoj je poginuo vozač Dan Wheldon, razmatra se mogućnost uvođenja dodatne zaštite pilota u auto utrkama. Max Mosley je podržao ideju o korištenju zaobljenih polikarbonatnih ploča kakve se koriste kao okop kabine na borbenim avionima.

FIA-in institut testirao je ranije ove godine takvu mogućnost tako što su u zakrivljeni prozirni polikarbonatni oklop, kakav se koristi na borbenim avionima, ispalili hitac iz topa brzinom od 225 km/h. Testiranjem se željelo utvrditi da li bi oklop izdržao udarac zaostalih dijelova bolida na stazi koji ostanu nakon nesreće. Mosley je istakao kako bi takav oklop preko kokpita spriječio nesreće slične onoj iz 2009. godine kada je u vizir kacige Felipea Masse udario dio sa bolida Rubensa Barichella, prilikom čega je Massa završio u komi i skoro izgubio oko.

- Mislim da bi to moglo koristiti. Kao u slučaju Felipea Masse ili pak u slučaju iz Formule 2 kada je otpali kotač usmrtio Henrya Surteesa. U otvorenom kokpitu ste uvijek u opasnosti od dijelova koji mogu udariti vozača. Možda bi također pomoglo i dodatno ojačanje u obliku još jednog roll-bara, pogotovo kod nesreće kakva se dogodila kada je poginuo Dan Wheldon. Ovo je primjer stalnog pronalaženja novih rješenja kako bi se spriječila mogućnost nesreće i ozljeda. Nesreće će se uvijek događati, ono što trebamo spriječiti je mogućnost ozljeda - izjavio je bivši predsjednik FIA-e.

I bivši trostruki svjetski prvak u Formuli 1, Jackie Stewart, poziva na promjene:

- Jedini problem takvog oklopa jest da bi on povećao brzinu bolida, što želimo izbjeći, ali postoji mnogo drugih načina da se brzina smanji. Ima mnogo pitanja oko takvih oklopa koja su još bez odgovora, na primjer kako ih čistiti? Kako izvući vozača u slučaju nesreće? Ali sve će to razmotriti tehnička radna skupina i ako se takva ideja pokaže kao dobra za zaštitu, onda će se riješiti i sve ostalo.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.