#pročitajte
Je li ovo rješenje koje pomorska industrija treba?
Tehnologija zadržavanja ugljika nudi praktičan način smanjenja emisija u pomorstvu.
Omogućuje li ovo postupni prijelaz prema održivim alternativama bez napuštanja fosilnih goriva?
Pomorska industrija suočava se s izazovima smanjenja emisija stakleničkih plinova dok istovremeno održava ekonomsku isplativost. Uvođenje tehnologije zadržavanja ugljika (CCT) nudi rješenje koje omogućuje smanjenje emisija CO2, a da se brodovi i dalje oslanjaju na fosilna goriva. Korištenje CCT-a u kombinaciji sa specijaliziranim aditivima za gorivo omogućuje značajno smanjenje ugljičnog otiska, dok se izbjegavaju troškovi i rizici brzog prelaska na alternative poput vodika ili amonijaka.
Kako funkcionira ova teorija?
Tehnologija zadržavanja ugljika na brodovima hvata emisije CO2 iz ispušnih plinova brodskih motora i pohranjuje ih na brodu dok ne stignu do luke, gdje se CO2 dalje skladišti ili koristi za industrijske svrhe. Ova tehnologija omogućuje smanjenje emisija CO2 za 70-90%, što čini zadržavanje ugljika ključnim prijelaznim rješenjem dok se alternativna goriva ne usavrše.
Jedna od ključnih prednosti ove tehnologije je njena integracija u postojeću brodsku infrastrukturu. Primjerice, Pomorac.hr piše kako Wärtsilä već nudi CCS-ready scrubbere, koji omogućuju kasniju jednostavniju instalaciju sustava za zadržavanje ugljika.
DNV-ova analiza uz to pokazuje da sustavi za zadržavanje ugljika mogu smanjiti emisije na Suezmax tankerima za čak 39%, ali to dolazi s cijenom povećane potrošnje goriva između 9% i 24%, zbog potrebne dodatne energije.
Ugradnja sustava zadržavanja ugljika na postojeće brodove zahtijeva detaljnu analizu i prilagodbu brodova. Studije koje su proveli DNV i Wärtsilä pokazuju da je ugradnja ovog sustava izvediva, osobito na brodovima koji već koriste scrubbere za smanjenje emisija sumpora.
Testiranja provedena na kontejnerskim brodovima, tankerima i ro-ro brodovima pokazuju da je zadržavanje ugljika učinkovito u smanjenju emisija do 70%, čineći ovu tehnologiju ključnom za postizanje ciljeva smanjenja emisija.
Tehnologija zadržavanja ugljika, smatraju zagovaratelji ove teorije, predstavlja ključno prijelazno rješenje za brodarsku industriju, omogućujući joj da smanji emisije bez odustajanja od fosilnih goriva. Iako CCT sustavi ne mogu u potpunosti ukloniti emisije, oni značajno smanjuju ugljični otisak brodarstva i omogućuju industriji postupni prijelaz prema alternativnim gorivima u budućnosti.
Slažete li se?
Izdvojeno
-
NASA je spremna lansirati svemirsku letjelicu na Jupiterov mjesec Europu koji se smatra jednom od najperspektivnijih točaka našega solarnog sustava, u potrazi za životom izvan Zemlje, nastojeći doznati je li ovaj ledom okovani planet s golemim podzemnim oceanom nastanjiv.
-
Na području Crikvenice održana velika ekološka akcija čišćenja podmorja „Eko patrola Crikvenica 2024.“ u organizaciji Ronilačkog kluba HRVI Nemo-Adriatic, a svoj doprinos čišćem podmorju dali su ronioci i volonteri Ronilačkog kluba HRVI Nemo-Adriatic i Ronilačkog kluba Drugi Stupanj.
-
Predsjednik Matice hrvatske Miro Gavran u subotu se na Glavnoj skupštini MH osvrnuo na najvažnije projekte i aktivnosti u protekloj godini, a kao najvažnije istaknuo je Zakon o hrvatskom jeziku, kojeg je na inicijativu Matice 26. siječnja ove godine donio Hrvatski sabor.
-
Novoimenovani izvjestitelj Europskog parlamenta za Srbiju Tonino Picula smije doći u Srbiju, ali se prije toga mora ispričati za ono što je govorio o Srbiji i o njoj treba govoriti s mnogo više poštovanja, izjavio je u subotu srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić.
Reci što misliš!