slatko istraživanje

Nova znanstvena otkrića o čokoladi: Što uzrokuje taj slastan osjećaj u ustima?

@valeria_aksakova / Freepik

Istraživače sa Sveučilišta u Leedsu zanimalo je kako se na molekularnoj razini odvija proces topljenja čokolade u ustima.

Stoga su razvili umjetni jezik koji oponaša teksturu, raspored površine i mehanička svojstva ljudskog jezika. Rezultati mjerenja pokazali su što uzrokuje slastan osjećaj u ustima pri topljenju čokolade.

“Htjeli smo shvatiti koji je glavni čimbenik koji pokreće osjećaj glatkoće pri topljenju čokolade”, objasnio je istraživač Siavash Soltanahmadi za američki popularnoznanstveni časopis Scientific American.

On i njegov kolega stavili su komad čokolade na biomimetički jezik i izveli mjerenja topljenja. Na temelju mjerenja podijelili su proces konzumacije čokolade u tri faze: krutu, otopljenu i emulziju, također prenosi časopis, piše N1 Sovenija.

Dakle, što uzrokuje slastan osjećaj u ustima?

Znanstvenici su otkrili da ugodan osjećaj čokolade u ustima ovisi o otpuštanju masnog filma koji prekriva jezik. Soltanahmadi objašnjava: “Važnije od toga koliko masti ima u čokoladi je gdje se nalazi.”

Scientific American smatra da ovo otkriće predstavlja novi smjer slastičara u pripremi slastica. Uvođenjem veće količine masnoće u gornje slojeve čokoladnih slastica i smanjenjem masnoće iznutra mogli bi pripremiti zdraviji desert koji bi se jednako topio u ustima.