istraživanje pokazalo
Prosječni zaposleni Europljanin 18 minuta dnevno na e-mailu
Prosječni zaposlenik u Europi, koji se na radnom mjestu služi računalom, potroši dnevno 18,4 minute šaljući i primajući e-mail poštu, pri čemu je velika razlika u vremenu između zaposlenika u južnim zemljama Mediterana i sjevernim zemljama Beneluxa.
Tako zaposlenici na mediteranskom otoku Malti potroše 55 minuta, dok u Luksemburgu provedu tek nešto više od 2 minute dnevno u prepisci elektroničkom poštom, pokazuje istraživanje softverske kompanije DeskTime sa sjedištem u Rigi.
Prema tim podacima, hrvatski zaposlenici potroše gotovo 14 minuta dnevno u službenoj poslovnoj prepisci e-mailovima. Hrvatska se time nalazi u sredini, na 15. mjestu među 30 zemalja obuhvaćenih istraživanjem, koje je provedeno u studenome na više od 11.000 zaposlenika diljem Europe.
Drastične razlike između sjevera i juga Europe objašnjavaju se uvođenjem novih tehnologija za komuniciranje koje su u sjevernim zemljama postale jako popularne tijekom pandemije koronavirusa.
Tako su tvrtke u zemljama Beneluxa - Belgiji,
Nizozemskoj i Luksemburgu te Austriji, Švicarskoj,
Njemačkoj počele tijekom pandemije značajno koristiti nove
alate Teams, Zoom, Slack i PhpStorm za komunikaciju među
zaposlenicima te s drugim tvrtkama i zbog toga su smanjili
klasično dopisivanje e-mailom.
S druge strane južne mediteranske zemlje nisu masovno počele
koristiti te nove alate. Zbog toga i dalje puno koriste e-mail, a
uz njega najviše koriste također starije komunikacijske alate
Skype, MS Outlook i Google Docs. U Hrvatskoj se uz e-mail često
koristi MS Outlook, a njezino mjesto u sredini ljestvice ukazuje
na to da koristi i te nove alate.
“Kompanije su globalno usvojile rad na daljinu ili hibridni djelomični rad od kuće. Pritom su uvele razne alate i aplikacije u svojoj dnevnoj rutini”, kaže Artis Rozentals, izvršni direktor DeskTimea. “Ranije im je glavni komunikacijski alat bio e-mail, no sada koriste efikasnije alate u internoj i vanjskoj komunikaciji jer njima štede na vremenu”, dodaje.
Autori istraživanja navode da se od izbijanja pandemije koronavirusa preko alata poput Teamsa i Slacka održavaju sastanci i videokonferencije pa se tako brže komunicira i manje koristi e-mail.
U DeskTimeu, osnovanom 2011. u glavnom gradu Latvije, tvrtki koja se bavi praćenjem produktivnosti u kompanijama, također komuniciraju preko raznih aplikacija uključujući Teams, američkog proizvođača Microsoft.
“Preostalo je stoga malo razloga da otvorim e-mail tijekom radnog dana”, kaže Rozentals.
Pa ipak u Latviji prosječni zaposlenik potroši 36 minuta za prepisku e-mailom. To je tek neznatno manje u odnosu na Grčku i Španjolsku, gdje radnici provedu između 36 i 38 minuta, što ih stavlja na drugo i treće mjesto u Europi, odmah nakon Malte.
Zaposlenici u Austriji, Švicarskoj, Belgiji i Nizozemskoj utroše između 3,67 i 6,11 minuta šaljući i primajući e-mailove pa su na dnu tablice, uz bok Luksemburgu.
Istraživanje je provedeno među zaposlenicima koji u svojim zanimanjima većinu vremena provedu na računalu.
Istraživanje također pokazuje da radnici u Europi provedu 33 posto vremena manje na slanje e-mailova u odnosu na radnike u SAD-u. Europski zaposlenik dnevno provede 18,42 minute, a američki 27,23 minute na e-mailu.
“To ukazuje na moguću razliku u načinu komuniciranja na radnom mjestu, kulturi i navici korištenja e-mailova u te dvije regije”, kaže Rozentals.
No i u SAD-u od izbijanja pandemije koronavirusa početkom 2020. zaposlenici više koriste aplikacije poput Teamsa i Slacka, što je dovelo do manjeg korištenja e-maila.
Američki zaposlenici su 2019. provodili u prosjeku više od 300 minuta (pet sati) dnevno u prepisci e-mailovima, izvijestila je tada softverska kompanija Adobe. U studenom 2022. provodili su nešto više od 27 minuta, tvrdi DeskTime temeljem svog istraživanja.
Microsoft je 2017. godine izbacio na tržište aplikaciju Teams koju je tada koristilo 2 milijuna osoba. U 2022. broj korisnika je narastao na 270 milijuna, podatak je Microsofta.
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!