Studija je pokazala
Streaming je transformirao glazbu
Regulator tržišnog natjecanja Ujedinjenog Kraljevstva – CMA (Competition and Market Authority) – objavio je završni izvještaj o studiji o utjecaju digitalnog tržišta na glazbu u kojem stoji kako su potrošači imali koristi od digitalizacije i konkurencije između usluga glazbenih streaming servisa.
Studija je pokazala kako je u Ujedinjenom Kraljevstvu bilo oko 39
milijuna slušatelja, koji su koristili usluge glazbenih streaming
servisa 138 milijardi puta godišnje.
Također, CMA se bavio tvrdnjama kreatora sadržaja
– autora i umjetnika izvođača – o
stvarnoj zaradi od streaminga. Sa sve većim brojem izvođača,
pjesama i streamova, novac od streamanja dijeli se šire, pri čemu
oni s najvećim brojem streamanja zarađuju najviše. Prema CMA-ovom
izvješću, preko 60% streamova pripalo je glazbi koju je snimilo
tek najboljih 0,4% izvođača.
Shodno tome, CMA je utvrdio da zabrinutost kreativaca – autora i
izvođača - nije uzrokovana razinom koncentracije diskografskog
tržišta. Analiza je pokazala da ni diskografske kuće niti
streaming servisi vjerojatno neće ostvarivati znatan višak
profita koji bi se podijelio s kreatorima. Kao posljedica,
pitanja koja se tiču stvaratelja ne bi se rješavala mjerama
namijenjenim poboljšanju tržišnog natjecanja, već su za
rješavanje toga potrebne druge političke mjere.
Digitalizacija je dovela do velikog povećanja količine glazbe
kojoj ljudi imaju pristup i velikog povećanja umjetnika koji
objavljuju glazbu (s 200 tisuća iz 2014. na 400 tisuća u 2020.),
djelomično zahvaljujući otvaranjem novih izravnih puteva do
slušatelja. To ujedno znači i postojanje veće konkurencije za
dopiranje do slušatelja i povezanih prihoda od streaminga.
Prema istraživanju, pojedini umjetnik izvođač bi mogao očekivati
zaradu od oko 12 tisuća britanskih funti za 12 milijuna streamova
u UK-u 2021. godinu, međutim manje od 1% umjetnika postiže tu
razinu streamova.
Neki dijelovi tržišta streaminga poboljšali su se za neke
kreatore posljednjih godina, ali CMA je pronašao veći izbor
ugovora s diskografskim kućama. Iako pojedinačni poslovi mogu
varirati od slučaja do slučaja, izvještaj ističe kako su
prosječne stope tantijema u velikim poslovima s umjetnicima
postojano rasle s 19,7% u 2012. na 23,3% u 2021. Za autore u
istom razdoblju, udio prihoda za izdavačka prava porastao je s 8%
na 15%.
“Streaming je transformirao glazbu”, naglasila je
izvršna direktorica agencije CMA Sarah
Cardell i dodala: “Tehnologija otvara
vrata mnogim novim izvođačima kako bi pronašli publiku, a
ljubitelji glazbe mogu pristupiti širokom spektru glazbe, stare i
nove, po cijenama koje su u realnoj vrijednosti poprilično
pale.”
Iako CMA naglašava razumijevanje zabrinutosti kreatora oko razine
primljenih prihoda, analiza u studiji sugerira da je malo
vjerojatno kako bi intervencija CMA-a oslobodila višak novaca u
sustav kako bi se kreatorima isplatilo više.
Iz Britanske fonogramske industrije (BPI) pozdravljaju CMA-ov
izvještaj, ističući kako pokazuje da je tržište
streaminga kompetitivno – dajući fanovima dostupnu
i pristupačnu glazbu, a izvođačima veći izbor u okruženju u kojem
mnogo njih uspijeva i gdje su se stope autorskih honorara za
izvođače i autore povećale.
"Kao najdetaljnija analiza ovih pitanja do danas, ovo će
izvješće pomoći u radu kojeg mi i industrija već radimo u
partnerstvu s Vladom kako bismo dodatno osnažili britansku glazbu
i osigurali da Ujedinjeno Kraljevstvo ostane konkurentno na
globalnoj razini", stoji u
izjavi BPI-a, dodavši kako je
"najučinkovitiji način da se još većem broju umjetnika
omogući održiva karijera u glazbi jest da izdavačke kuće nastave
ulagati u talente i razvijati tržište.“
Izdvojeno
-
Hrvatski košarkaški reprezentativac Mario Hezonja, kojeg je u srijedu Euroliga kaznila s 8.000 eura zbog "nepoštivanja sudaca", odgovorio je da je ta organizacija hrabra kada treba kažnjavati, a da istovremeno odbija rješavati ozbiljne probleme u europskoj košarci.
-
Kakvo nas vrijeme očekuje danas i sutra u Dalmaciji?
-
Plesni odjel Glazbene škole Blagoje Bersa Zadar poziva vas na predstavu Na krilima baštine, koja će se održati 12. prosinca 2024. godine u 19 sati na pozornici HNK Zadar.
-
U župnoj dvorani župe sv. Anselma u Ninu predstavljena je monografija „Ecclesia Nonensis - O prošlosti Ninske biskupije“ urednika izv. prof. dr. sc. Zdenka Dundovića, u izdanju Sveučilišta u Zadru.
Reci što misliš!