Sci-Tech

kako to?

Tik Tok se iskupio – učinio je knjige ponovno modernima

Tik Tok se iskupio – učinio je knjige ponovno modernima

I baš kad smo se počeli hvatati za glavu da će dinamični, kratki i brzo izmjenjujući stil videa kakav je donio Tik Tok uništiti i ono malo pažnje i koncentracije što im je ostalo, Tik Tok se iskupio – učinio je knjige ponovno modernima!

Mladi ne žele čitati, knjige su im dosadne i zastarjele, a vrijeme provode na društvenim mrežama i pametnim telefonima, zaključak je bilo koje rasprave u kojoj se spomenu mladi i čitanje. I baš kad smo se počeli hvatati za glavu da će dinamični, kratki i brzo izmjenjujući stil videa kakav je donio Tik Tok uništiti i ono malo pažnje i koncentracije što im je ostalo, Tik Tok se iskupio – učinio je knjige ponovno modernima!

Da, čitanje je opet kul, tinejdžeri i mladi ostaju budni do dugo u noć uz knjige i time se hvale na Tik Toku. Najpopularniji hashtag trenda, #booktok, trenutno ima 21 milijardu pregleda, a tu je još i gotovo jednako popularni #tiktokmademereadit.

U posljednjih par mjeseci Book Tok trend izrodio je tisuće i tisuće novih profila posvećenih čitanju te milijune videa u kojima, uglavnom djevojke i mlade žene, analiziraju zaplete i odnose među likovima, pokazuju uplakana lica nakon knjiga koje su ih posebno dirnule, preporučuju omiljene naslove ili se jednostavno snimaju kako čitaju!

Šokiranim izdavačima i knjižarima nije dugo trebalo da se priberu, prigrle trend i shvate da je Book Tok puno više od nišnog i prolaznog trenda i da je u stanju utjecati na milijune ljudi da počnu kupovati knjige i čitati. A iz svakog interesa za knjige, posebno kod mladih, treba pokušati izvući najviše – i na poslovnom planu, a i na planu odgajanja novih generacija knjiških moljaca!

Penguin Random House i Goodreads na svom webu imaju listu preporuka pod naslovom “Tik Tok Made Me Read It” , a američki lanac knjižara Barnes&Nobles na svom webshopu ima Book Tok kategoriju. U fizičkim knjižarama, a i knjižnicama počele su se pojavljivati posebne police s knjigama koje su hit na Tik Toku.

Iako Tik Tok nije prva društvena mreža na kojoj se okupila zajednica ljubitelja knjiga, nije se još dogodilo da neku knjigu Twitter katapultira na ljestvicu globalnih bestsellera ili da u knjižari naiđemo na policu s najpopularnijim knjigama na YouTubeu.

A nije da dosad nisu pokušavali popularizirati knjige, i autori, i izdavači, a i knjižari, piše Netokracija.


Reci što misliš!