više od 97 milijuna eura
Najviše na lobiranje u Europskoj uniji troše Google, Facebook i Microsoft
Google, Facebok i Microsoft najviše troše na lobiranje u Europskoj uniji kako bi utjecali na nove, strože propise koji bi trebali ograničiti moć američkih tehnoloških divova, pokazalo je u utorak objavljeno istraživanje.
Organizacije Corporate Europe Observatory i LobbyControl utvrdile su da 612 kompanija, skupina i udruga troši više od 97 milijuna eura godišnje na lobiranje kojim nastoji utjecati na europsku politiku prema digitalnoj ekonomiji, piše N1.
Najviše troši Google, 5,75 milijuna eura, pokazalo je istraživanje. Slijede Facebook s 5,5 milijuna eura, Microsoft s 5,25 milijuna, Apple s 3,5 milijuna, Huawei Technologies Co Ltd s tri milijuna i Amazon.com Inc s 2,75 milijuna eura.
Tvrtke su podatke dostavljale europskom registru za transparentnost do sredine lipnja ove godine.
Potrošnja tehnološkog sektora na lobiranje nadmašuje čak i onu farmaceutskih i financijskih tvrtki, te proizvođača fosilnih goriva i kemikalija, koji su dosada bili najizdašniji, utvrdili su Corporate Europe Observatory i LobbyControl.
„Sve veći lobistički utjecaj velikih tehnoloških kompanija i digitalne industrije u cjelini odražava njihovu ogromnu i sve značajniju ulogu u društvu“, zaključuju.
Podaci bi trebali zazvoniti na uzbunu i potaknuti zakonodavce u EU da postrože nacrte zakona i propise o lobiranju, upozoravaju dvije organizacije.
„Potrošnja je ogromna i valja strahovati da će platforme iskoristiti svoju moć kako bi njihov glas u raspravi o novim propisima za digitalne platforme nadjačao suprotstavljene i kritičke glasove”, dodaju.
Google i Huawei istaknuli su u komentaru na istraživanje da podatke o lobiranju dostavljaju registru transparentnosti EU-a.
“Usvojili smo jasne mjere zaštite neovisnosti ljudi i organizacija koje sponzoriramo, uključujući zahtjev za otkrivanjem podataka o financiranju”, priopćio je Google.
“Europska unija bila je i ostaje važan dionik za Microsoft. Nastojimo biti konstruktivan i transparentan partner kreatorima europske politike”, stoji u objavi američkog softverskog diva.
Facebook, Apple i Amazon nisu odmah komentirali istraživanje.
Lobiranje tehnoloških kompanija usredotočuje se na ključni europski zakon o digitalnim tržištima, koji definira tehnološki divovi smiju, a što ne. Važan im je i zakon o digitalnim uslugama budući da od njih traži da ulože više napora u kontrolu objavljenog sadržaja.
Autori istraživanja upozoravaju na pristup ditigalnog sektora Europskoj komisiji, istaknuvši da su lobisti sudjelovali u tri četvrtine sastanaka dužnosnika EK o dva nacrta zakona, od njih ukupno 270.
Napominju da određenu ulogu u promicanju narativa tehnološke industrije igraju i poslovne udruge, instituti, pa čak i političke stranke.
Izdvojeno
-
Posljednja ovogodišnja akcija darivanja krvi održana u petak, 13. prosinca 2024. bila je više nego uspješna, navode iz udruge DDK Kali.
-
Zbog izvođenja građevinskih radova tvrtke Vodoinstalacija d.o.o. u ponedjeljak, 16. prosinca 2024. godine u vremenu od 8 do 13 sati biti će privremeno obustavljena opskrba vodom u mjestu Bibinje, istočno od Mirkova.
-
Odlukom općinskog načelnika, Općina Preko i ove će godine umirovljenicima i korisnicima prava u sustavu socijalne skrbi dodijeliti božićnice.
-
Na blagdan svete Lucije učenici Osnovne škole Voštarnica, u pratnji ravnateljice Irene Dukić i učiteljica edukacijskih rehabilitatorica, posjetili su zadarsku gradsku upravu.
Reci što misliš!