Sci-Tech

#automobili

Ovaj auto se i dalje s pravom smatra najsigurnijim na svijetu

Ovaj auto se i dalje s pravom smatra najsigurnijim na svijetu
volvo

Volvo i danas bije epitet sigurnog automobila, a to može zahvaliti pionirskim.

U vrijeme kad neki auti nisu imali ni pojaseve, a o sigurnosti se načelno govorilo, Volvo je već radio na nekim sustavima koji su doslovno desetljećima kasnije postali dio obavezne sigurnosne opreme. 

Sigurnosni pojas u tri točke vezivanja patentirao je upravo Volvo i to daleke 1959. godine. I deset godina kasnije automobili imaju pojaseve u dvije točke vezivanja koje nitko od putnika nema obavezu koristiti. Stigle su i sedamdesete, a Volvo nije odustao od brige za sigurnost. Štoviše, 1972. godine je predstavio koncept kojim je pokazao da automobil može biti pametno projektiran s fokusom na sigurnost putnika. Automobil koji je to pokazao je Volvo Experimental Safety Car ili kraće VESC. 

Samo jedan pogled dovoljan je da se shvati zašto je VESC ostao zapostavljen iza ljepotana kao što su bili Ferrari Dino Ford Granada i Citroen GS, također noviteti tadašnjeg salona u Ženevi. 

Hagerty nas sad podsjeća na sve blagodati koje je VESC nosio. Sličnost sa serijom 200 je očito namjerna, a ona je u to vrijeme razvijana da bi koju godinu kasnije stigla na tržište. Sve na ovom autu ima svoju namjenu, pa krenimo redom. 

Ogromni i ispupčeni odbojnici su još veći od onih poznatih s američkog tržišta, a mogu izdržati udarce i apsorbirati energiju pri duplo većim brzinama sudara, točnije pri 16 km/h. Zato se nemojte čuditi što i danas možete skakati po odbojnicima jedne "cigle" iz Volva. 

VESC je imao i zone deformacije za apsorpciju energije sudara. Imao je zračne jastuke sprijeda i straga, ABS kočnice, pojaseve u tri točke učvršćenja. U slučaju sudara automatski se prekidao dovod goriva, a u slučaju sudara motor se podvlačio ispod putničkog prostora.

Ima tu i šminkerskih detalja poput perača i brisača svjetala i stražnjeg stakla te još mnogih drugih detalja. Ovo iza je kamera, a slika se projicirala na klasičnom TV prijamniku na armaturi.

Nema sumnje, elementi aktivne i pasivne sigurnosti nisu nikada djelovali lijepo na automobilu, ali su oduvijek bili dobrodošli, posebno u situacijama kada spašavaju živote.