Sci-Tech

Seestadt Aspern

Samovozeći autobusi još do kraja lipnja na ulicama Beča

Samovozeći autobusi još do kraja lipnja na ulicama Beča

Svi koji to još žele isprobati, moraju se požuriti jer autobusi prometuju bečkom četvrti Seestadt Aspern još samo do 23. lipnja kada će nakon više od dvije godine završiti testna faza projekta.

Sredinom 2019. godine u glavnom su gradu Austrije u promet pušteni prvi autobusi bez vozača.

Dva samovozeća autobusa na električni pogon dio su projekta „auto.Bus – Seestadt” čiji je cilj povećati učinkovitost i sigurnost autonomnih vozila kako bi se u konačnici u novoizgrađenoj bečkoj četvrti Seestadt Aspern mogla uvesti autobusna linija koja može funkcionirati u stvarnim uvjetima – sa stalnim autobusnim stanicama, voznim redom i pravim putnicima.

Bečki su autonomni autobusi najprije dvije godine testirani bez putnika, a početkom lipnja 2019. i prvi su se putnici imali prilike provozati novim autobusima.

Svi koji to još žele isprobati, moraju se požuriti jer autobusi prometuju bečkom četvrti Seestadt Aspern još samo do 23. lipnja kada će nakon više od dvije godine završiti testna faza projekta.

Kako bi se spriječilo potencijalno širenje zaraze, u autobusima je trenutačno obvezno nošenje maske FFP2 te je ograničen broj putnika. Istovremeno se smiju voziti samo dvije osobe iz različitih kućanstava ili pet članova istog kućanstva.

Vožnja autonomnim autobusima potpuno je besplatna za sve. Autobus se u automatskom načinu rada može kretati brzinom od 20 km/h, a njegovo maksimalno vrijeme rada iznosi devet sati. Zbog sigurnosnih se razloga putnici smiju voziti samo u sjedećem položaju. Svaki autobus ima po jedanaest sjedećih mjesta. Deset mjesta rezervirano je za putnike, a jedno za specijalno obučenog operatera koji mora biti prisutan tijekom vožnje. Operater se u vožnju uključuje u slučaju nenadanih smetnji ili barijera na prometnici te vozilo usmjerava alternativnim pravcem. Klasični red vožnje nije zadan, ali putnici se putem QR koda ili internetske stranice bečkog poduzeća za javni prijevoz mogu informirati o aktualnom kretanju autobusa.

U ovaj su projekt uključeni Austrijsko ministarstvo prometa, bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz „Wiener Linien“, Austrijski tehnološki institut, Kuratorij za sigurnost u prometu („Kuratorium für Verkehrssicherheit“), poduzeće za kontrolu kvalitete „TÜV Austria“, Siemens AG Österreich te francuski proizvođač autonomnih vozila „Navya“. Tijekom posljednje dvije godine opsežno su istraživali ovu novu tehnologiju. Rezultati projekta bit će predstavljeni javnosti krajem lipnja.


Reci što misliš!