Sci-Tech

CRTICE IZ TECH POVIJESTI

Hashtag "#" oznake u svijetu Interneta: Kako je sve počelo?

Hashtag

Jeste li ikad razmišljali o podrijetlu hashtaga "#" i kada je točno postao takav '' mainstream ''? Evo priče koja će vam otkriti sve detalje o jednom od najrasprostranjenijih simbola.

Hashtag "#" je rođen mnogo ranije od Interneta. Kako je nastao još  uvijek  je tajna.   Pretpostavlja se da  potječe iz  14. stoljeća  kada se počeo  koristiti  kao kratica za jedinicu za mjerenje mase pod nazivom   funta  (lb)   koja  proizlazi iz latinske riječi libra i označavala je i rimsku jedinicu za mjerenje.  

Potom je  upotreba hastaga "#"  uočena  1988. Za  grupiranje poruka i raznih informacija   na platformi  Internet Relay Chat,   prvom protokolu   na internetu koji je korišten za slanje poruka u stvarnom vremenu.  

Prije 13 godina pojavio se na Twitteru.  Donio ga je programer i korisnik društvene mreže   Chris Messina. Prvu objavu s hashtagom "#"  napisao je 24. kolovoza 2007. godine  s idejom  da se koristi  u objavama za imitaciju grupa s ciljem da svatko tko traži određeni hashtag bi mogao vidjeti sve tvitove koji ga sadrže.

Reakcije korisnika društvene mreže bile su  uglavnom šarolike, dok su se zaposlenici   Twittera rugali  ideji i mislili da su hashtagovi "previše štreberski" i da bi tehnološka implementacija imala vrlo malo veze s onim što su u to vrijeme nazivali "napretkom". 

Chris Messina mislio je da će ovdje sve završiti. Nije očekivao da će požar u    San Diegu,  u listopadu 2007.godine  zaokrenuti sudbinu oznake.  Novinari i neki korisnici Twittera  počeli su koristiti hastag #sandiegofire  u svojim objavama o ovom dramatičnom događaju.  

Ubrzo oznaka  postaje "vruća pretraga" i sve više ljudi počinje slijediti ovaj pristup.  

I konačno,  Twitter  shvaća  potencijal ove jednostavne i jasna  oznaka koja   omogućuje   razvrstavanje i integriranje neurednih i raznolikih masovnih informacija. Službeno objavljuju  njezinu upotrebu  2009. godine   i  dodaju funkciju hiperveza.

Ubrzo je Twitterov  primjer  slijedio  LinkedIn koji je  lansirao podršku za hashtag "#" 12. veljače 2013. ,  Facebook u lipnju 2013., a nešto kasnije su prihvatili   Google, Kickstarter, Pinterest, Tumblr, Instagram   itd.   

Danas su hashtagovi tehnički nešto više od načina grupiranja razgovora ili pretraživanja. Oni izvršavaju niz važnih funkcija i čine  iskustvo na webu ugodnije.


Reci što misliš!