Sci-Tech

#poslovanje

YouTube prihod od oglašavanja napokon dostupan javno!

YouTube  prihod od oglašavanja napokon dostupan javno!

Googleova matična tvrtka Alphabet godinama nije objavljivala detalja o prihodima za YouTube, Google Cloud i hardversko poslovanje. Dolaskom Sundara Pichai na mjesto izvršnog direktora, podaci su otkriveni.

Financijski izvještaj Alphabeta pokazao je....

  • Ukupni prihod za cijelu 2019. godinu: 161.857 milijardi  USD ili oko 18% više u odnosu na prethodnu godinu.
  • Ukupna zarada za cijelu 2019. godinu: 34.343 milijardi USD dolara ili  oko 11% više nego prethodne godine.
  • Promet u četvrtom tromjesečju: 46.075 milijardi USD  ili 17,3% više u odnosu na četvrto tromjesečje prethodne godine.
  • Zarada u četvrtom tromjesečju: 10,671 milijarda USD ili 19,25% više u odnosu na Q4 prethodne godine.

YouTube platforma čini oko 10 % ukupnog prihoda.  To znači da su zadnjih 12 mjeseci prikupili 15,15 milijardi  USD od oglašavanja ili  36,5 % više u odnosu na 2018., i to unatoč nekim problemima i novčanim kaznama zbog oglašavanja na mreži za korisnike mlađe od 13 godina. Za usporedbu, ovaj prihod YouTube od  oglašavanja je šest puta veći od Amazonovog Twitcha, kao i za petinu Facebooka.     

YouTube aktivno koristi 20 milijuna plaćenih korisnika s pretplatama na  YouTube Premium i YouTube Music Premium.   Koliko je od tog broja pretplatnika u Hrvatskoj, nemamo  podatke.  YouTube  nije  precizirao iz kojih zemalja dolaze pretplatnici. Samo znamo da je cijena 59,99  HRK mjesečno i  kvaliteta zvuka  128 kbps, dok YouTube Premium sveobuhvatni paket pretplate kako za video tako i za glazbu mjesečno košta 71,99 HRK.

Google radi na "Near Sharing" funkciji za Android

Istodobno, Alphabet je potvrdio da je prihod Google Clouda za 2019. porastao s 5,8 milijardi USD u 2018. godini na 8,9 milijardi USD.  Nadalje, prihod za posljednje tromjesečje od hardvera koji čine Pixel pametni telefoni i  Google Home pametni zvučnik,  iznosi 5,3 milijarde USD.  Budući da je ovaj podatak    uključena u kategoriju "Ostali proizvodi",   nije vidljivo  kolika je bila zarada  svakog proizvoda.

Znamo koje će se alternativne web tražilice u sustavu Android pojaviti uz Google u Hrvatskoj

Google Search je za cijelu 2019. godinu donio 98,1 milijardi USD prihoda ili   samo 15 % više u odnosu na 2018. Zanimljiv je i podatak da je  Google ukupno platio 80 milijardi USD  programerima aplikacija i igara u Trgovini Play. Pogledamo li konkurentski Apple, oni su platili programerima 120 milijarde USD, a  što pokazuje da je razvijanje aplikacija za iOS isplativije nego za Android.


Reci što misliš!