Tehnički divovi u mobilnoj industriji koji su ostali u prašini
U 10 godina razvoja mobilnih tehnologija neki su brendovi uspjeli ostati na vrhu globalne ljestvice, pojavili su se neki novi, a nekoliko ih je ostalo u prašini.
Tko nije imao dovoljno sreće u postizanju prodajnih ciljeva i posto žrtva nemilosrdne borbe za pažnju potrošača jer tržište nikad nije bilo toliko konkurentno kao u 2019.
LG
LG se nalazi u vrlo napetom razdoblju nakon što su pretrpjeli već osamnaesti tromjesečni gubitak u mobilnom segmentu. Prvi problemi pada prodaje nastali su s bugovima bootloopa, ali, generalno gledano, u to vrijeme mobilni uređaji su kvalitetom i inovativnošću išli u korak sa suparnicima. Zatim su se kladili na modularnost koja nije bila loša ideja, samo što se pretvorila u veću slabost nego na snagu. Od tada su se fokusirali na gimmick značajke, vrlo sporo su puštali glavne nadogradnje i samo povremena sigurnosna ažuriranja i zadržavali previsoke cijene.
Kad je riječ o kamerama, LG je popularizirao korisne širokokutne leće i jedni su od prvih koji su ponudili ručne kontrole za sve koji žele snimiti profesionalne fotografije svojim telefonima. Međutim, od tada nisu uspjeli predstaviti ništa uzbudljivo i značajno napredovati u kvaliteti poput konkurencije. Primjerice, LG V40 model s Triple Shot opcijom, imao je kvalitetu fotografije i videa kao iz 2012. godine.
Nadamo se da je LG napokon naučio iz svojih pogrešaka i planira se fokusirati na ono što kupcima stvarno treba kako bi vratili barem djelomice prodajne rezultate.
Sony
Druga robna marka koja se našla u problemima prodaje telefona je Sony. Započeli su posao s mobitelima 2001. godine u suradnji s Ericssonom da bi u jednom trenutku nastavili samostalno. Vrijeme je pokazalo da to nije bio mudar poslovni potez. Konkurencija je opako počela grickati dio nekadašnjeg kolača, prihodi su se smanjivali i tvrtka je u cilju smanjenja troškova morala se povući s nekih tržišta.
Postoje i drugi razlozi pada interesa kupaca. Među njima je strategija plasiranja na tržište flagship modela svakih šest mjeseci umjesto godišnjeg ciklusa kojeg se drži većina proizvođača. Ova strategija nije im učinila uslugu i vjerojatno je pridonijela velikim operativnim troškovima.
Također, japanska tvrtka nije pokazala zainteresiranost za stvaranje inovativnog dizajna i zaslona koji se protežu od ruba do ruba, kao ostatak mobilnog svijeta. Sony ostaje na debelim okvirima i dizajnu koji bi mogao poslužiti djeci za učenje geometrijskih tijela. Ništa manje nije bitna činjenica da izvan dizajna, Sony se nije niti previše trudi podići na viši nivo kvalitetu kamera, iako su najvećih proizvođača senzora na tržištu pametnih telefona. I opet, drže cijene.
Ako Sony poboljša performanse kamere na svojim pametnim telefonima, to vjerojatno neće biti dovoljno za brzi preokret. Uvjeravanje potrošača da ponovo kupuju Sonyjeve telefon bit će teško. Trebaju osmisliti pametni telefon koji se zaista može istaknuti među mnogim dostupnim kako bi se vratili u potrošački radar.
HTC
HTC je 2011. godine bio treći najveći proizvođač telefona po udjelu na globalnom tržištu. Samo godinu dana kasnije izvršni direktor HTC-a izjavio je da neće proizvoditi jeftinije pametne telefone jer žele sačuvati svoj imidž kao visokokvalitetni brend. Ukratko, željeli su postati Apple. Počeli su eksperimentirati, kvalitetom kamera zaostajati iza Samsunga i Applea, ali cijene nisu smanjivali. Po tom pitanju dalje su bili arogantni. U trenutku kada su dostigli kvalitetu kamera konkurencije, već je bilo kasno.
Osim toga, loš marketing i kampanje koje su izazvale više podsmijeha nego divljenja, nisu uspjela značajnije utjecati na imidž tvrtke. U međuvremenu mobilna divizija je zabilježila nekoliko smanjenja broja zaposlenih i tvrtka je na kraju prodala odjel za istraživanje i razvoj Googleu. Sve navedeno dovelo je da danas jednostavno više nikoga ne zanima što radi HTC.
Pa čak i njihov Blockchain telefon Exodus 1, namijenjen uskom krugu potrošača koji se intenzivno bave Bitcoin-om, s specifikacijama na ulaznoj razini i starim Androidom. S tim u vezi ova ili 2020. godina bi mogle biti posljednje u kojoj će novi mobiteli ugledati svjetlo dana.
Lenovo
Kineski proizvođač, Lenovo je izgubio tržišni udio u robnim markama poput OPPO i Vivo. Ali nije posve mrtav kada su u pitanju pametni telefoni. Trenutno je stanje slično HTC-u, plasiranjem pametnih telefona pod svojim brendom na ciljana tržišta. Šteta. Rade sjajne telefone po relativno konkurentnim cijenama. Lenovo Z6 Pro jedan je od njih.
Motorola
Motorola, točnije Moto, u vlasništvu Lenovo, jedna je od najstarijih aktivnih marki pametnih telefona. Trude se da ostanu na površini u ovo gladijatorsko mobilno doba. Prije tri godine, odskočili su od konkurencije svojim top modelima dodavanjem odvojivih dodataka, aka Moto modova. Međutim, iako mislimo da je to bio izvrstan potez, modovi su bili skupe dodatne mogućnosti. Jedan je čak koštao koliko Poco F1.
Za sada imaju odlične prodajne rezultate u SAD-u, ali zapravo iznenađuje činjenica da plasiraju uređaje samo za odabrana tržišta. Možda se to u bliskoj budućnosti promijeni i nove modele ugledamo na našim policama.
Izdvojeno
-
Hrvatski košarkaški reprezentativac Mario Hezonja, kojeg je u srijedu Euroliga kaznila s 8.000 eura zbog "nepoštivanja sudaca", odgovorio je da je ta organizacija hrabra kada treba kažnjavati, a da istovremeno odbija rješavati ozbiljne probleme u europskoj košarci.
-
Kakvo nas vrijeme očekuje danas i sutra u Dalmaciji?
-
Plesni odjel Glazbene škole Blagoje Bersa Zadar poziva vas na predstavu Na krilima baštine, koja će se održati 12. prosinca 2024. godine u 19 sati na pozornici HNK Zadar.
-
U župnoj dvorani župe sv. Anselma u Ninu predstavljena je monografija „Ecclesia Nonensis - O prošlosti Ninske biskupije“ urednika izv. prof. dr. sc. Zdenka Dundovića, u izdanju Sveučilišta u Zadru.
Reci što misliš!