Sci-Tech

#tražilice

Uz BERT algoritam Google će bolje analizirati korisničke upite za pretraživanje

Uz BERT algoritam Google će bolje analizirati korisničke upite za pretraživanje

Iako Google stalno eksperimentira s novim idejama kako poboljšati mogućnosti tražilice od uvođenja RankBrain, nije bilo značajnog ažuriranja.

Sada nakon dugo vremena najavili su veliku promjenu u obliku BERT neuronske mreže koja bi trebala bolje razumije kontekst  upita korisnika.

Što je BERT?

BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers)  predstavlja najveći skok naprijed u posljednjih pet godina i jedan od najvećih skokova   u povijesti pretraživanja.  Prema Googleu, temelji se na treningu prirodne obrade jezika (NLP).   Donosi poboljšanja  orijentirana  na  razumijevanja jezika,  kako  bi pretraživanju da bolje razumije nijanse i kontekst riječi osobito za dulje  upite ili   zamjenice  koje su do sada povijesno bile vrlo problematične.

Zvuči dovoljno zbunjujuće?  Ne brinite! Objasnit ćemo ovaj  tehnički žargon.    Jednostavnije rečeno,  BERT pomaže Googleu u boljem razumijevanju jezika kako bi shvatio što riječi u rečenici znače. Dakle, umjesto da naš upit za pretraživanje pregledava riječ po riječ, BERT omogućuje Googleu da protumači cijelu frazu kako bi   dao točnije rezultate. Blage izmjene ili čak jednostavne riječi u upitu pretraživanja mogu dramatično izmijeniti namjeru pretraživanja.

Evo nekoliko prije i poslije primjera BERT-a na djelu; imajte na umu da ovi rezultati možda neće biti dostupni jer su ovi snimci zaslona snimljeni ranije i rezultati pretraživanja brzo se mijenjaju:

Zasad se tehnologija odnosi samo na zahtjeve na engleskom jeziku.  U narednom periodu   promjene će doprijeti i do drugih zemalja. 

Što će se sada dogoditi s  RankBrain metodom?

Ako ste mislili da je sada RankBrain metoda umjetne inteligencije za razumijevanje upita u 2015. mrtva, prevarili ste se. Ostaje aktivna, a BERT je dodatna metoda sustavu rangiranja koja će utjecati   na 1 od 10 upita u smislu promjene rezultata koji rangiraju te upite.

Kako će BERT utjecati na SEO?

Prema BuzzFeed News, Google se nije oglasio po pitanju trebaju li web stranice očekivati više ili manje prometa. Međutim, to znači da će neke možda i povećavati svoje mjesto na ljestvici, ako su koristili složene ključne riječi koje Google nije uspio razumjeti.

Isto tako web stranice koje imaju istaknute isječke često postavljanih pitanja  bit će korak ispred konkurencije.


Reci što misliš!