Sci-Tech

istraživanje tržišta

IDC i Strategy Analytics (Q1 2019): Samsung i dalje lider, Apple pao 30,2% na globalnoj razini

IDC i Strategy Analytics (Q1 2019): Samsung i dalje lider, Apple pao 30,2% na globalnoj razini
Sanja Ledinek

Tvrtke za istraživanje tržišta IDC i Strategy Analytics, objavile su globalno izvješće o statistici tržišta pametnih telefona za prvo tromjesečje 2019. godine.

Prema IDC izvješću, globalna isporuka pametnih telefona iznosila je 310,8 milijuna jedinica u prvom tromjesečju ove godine, a što je za 6,6% manje u odnosu na 332,7 milijuna jedinica u istom razdoblju prošle godine.  Međutim,  tržište pokazuje znakove stabilizacije, pa analitičari procjenjuju pozitivno njegove daljnje izglede. 

Lider na tržištu je i dalje Samsung,  iako im se tržišni udio smanjio  za 0,4 postotna boda u odnosu na isto razdoblje prošle godine (s 23,5 % na 23,1%). Isporučili su  6,3 milijuna manje pametnih telefona (71,9 milijuna).  Međutim,  izgleda da su Galaxy S10 i Galaxy S10 + dobro prošli tijekom tromjesečja, ali Samsung gubi na uređajima srednjeg i nižeg cjenovnog ranga.

Na drugom mjestu je Huawei.  Kineska tvrtka je  uspjela isporučiti  59,1 milijuna uređaja ili  50,3 % više u odnosu na godinu dana ranije.  Kao rezultat toga,  imaju globalni tržišni udio 19 %. 

Istovremeno, Appleov je udio na tržištu pao za 4 postotna boda (s 15,7 % na 11,7 %).   Zagrebemo li malo više ispod površine,  Apple je u prvom tromjesečju isporučio tek 36,4 milijuna iPhone. To je nagli pad od 30,2 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine. 

Također,  prema Appleovom izvještaju za drugo tromjesečje fiskalne 2019. godine, vidljivo je  smanjenje prihoda tvrtke  za 5 % i  dobiti za 10 %.  Eto, činjenica je da  konkurencija nastavljaju jesti Appleov tržišni udio.  Obzirom da tvrtka nema strategiju 5G, malo je vjerojatno da će se nešto promijeniti ove godine.  No, budući je Apple pronašao  dobavljača za 5G modeme,  mogli bi okrenuti statistiku, ali tek za 2020. godinu.  

Foto: IDC 

Kineska dominacija i dalje ostaje

Kao što možete vidjeti na gornjoj slici,  među prvih pet dobavljača  je još jedna kineska tvrtka – Vivo.  Oni su također  zabilježili  porast  isporuke uređaja za  24 % .   Nadalje,  iz iste  BBK grupacije,  OPPO je ostvario isporuku uređaja gotovo na istoj razini kao godinu dana ranije.

Pitate se gdje su ostali brendovi, poput Sonyja?  Sony je u skupini negdje pod "ostali".   U prvom kvartalu 2019. godine na tržište su plasirali samo 1,1 milijun pametnih telefona.  To je  najniža stopa u posljednjih 10 godina.  Zaposlenici tvrtke izvijestili su da je od ožujka prošle godine do ožujka 2019.,  prodano  ukupno  6,5 milijuna uređaja. 

Pad prodaje  je bio široko rasprostranjen u različitim regijama i zemljama. Sporo prihvaćanje trendova u industriji i visoke cijene uređaja neki su od problema koji pridonose Sonyjevim neuspjesima. Na HTC ne treba više trošiti riječi, a LG je u rangu Sonyja.

Također, prema nedavnoj studiji koju su proveli stručnjaci analitičke tvrtke Strategy Analytics, globalne isporuke pametnih telefona smanjile su se za 4% tijekom godine, a  poredak  top 5 proizvođača  potvrđuje  izvješće IDC-a.


Reci što misliš!