Sci-Tech

#INTERNET

Mobilni podatkovni promet koristimo najviše za YouTube platformu

Mobilni podatkovni promet koristimo najviše za YouTube platformu
Tamara Bellis on Unsplash

Društvene mreže privukle su mase ljudi svih zvanja, zanimanja, dobnih skupina i interesa. Facebook, Instagram, Snapchat, bore se kako bi privukli što veći broj korisnika, ali ne mogu sustići YouTube koji drži 37,4 % globalnog web prometa na mobilnim uređajima.

YouTube je 2015. implementirao svoju strategiju za mobilne uređaje i čini se da se isplatila.  Gotovo u svim regijama svijeta njihova aplikacija je na vrhu po potrošnji mobilnog prometa.  Europljani na  YouTube troše  24.83 %  od ukupnog mobilnog prometa i to je izračun bez  WiFi prometa.

Na drugom mjestu je Instagram s  8.16 %  što ukazuje da je  vrlo značajan europskim korisnicima i jasno uzima promet Facebooka  na mobitelima.  Zuckerbergova  mreža je tek na šestom mjestu  s 4.87 % prometa. Očito iz perspektive europskih korisnika, pregledavanje Instagram feeda definitivno je više vizualno i općenito zabavno nego Facebook. Međutim, Instagram je  također visoko iskorišten od brendova i promotora koji znaju biti prilično agresivni  na dnevnoj bazi svojim pričama.

Treće visoko mjesto s 7.23 %  zauzima Netflix. Zanimljivo je da na globalnoj razini  potrošnja megabajta mobilnog interneta (2,4%)  za njihove usluge je relativno mala.   Razlog je što vjerojatno korisnici servisa širom svijeta gledaju filmove i serije ipak više na računalima ili  TV uređajima.

Ostale pozicije zauzimaju aplikacija za pretraživanje weba (6.24%),  Facebook Video (5.88 %),  HTTP Media Streaming  (2.73 %) koji može biti  streaming lokalnih kanala  ili  nekih drugih  sadržaja.  Nagađa se da bi  taj drugi sadržaj   mogao biti  s nekih  pornografskih web stranica u anonimnom načinu.  U Hrvatskoj popularan Snapchat,  koji na globalnoj razini generira 8,3 %. prometa,  u Europi  samo 2,37 %.

Potrošnja mobilnog podatkovnog prometa raste i za usluge u oblaku:  iCloud i Google Cloud Storage.  Globalno, Google Play Store i Apple App Store ostvaruju 1,9 % odnosno 2,1% internetskog prometa na mobilnim uređajima. 

Ovi statistički podaci  objavljeni su u studiji Free Translation, The Mobile Internet Phenomena Report. Provedeni su od strane  tvrtke Sandvine  za mrežnu opremu i usluge cyber sigurnosti.

Koristite li mobilne podatke da biste gledali  sadržaja na usluzi YouTube? Koju aplikaciju društvenih mreža najviše koristite?  Napišite nam   u komentarima ili pređite na naš  Facebook.


Reci što misliš!