Sci-Tech

Internet

Prihodi od oglašavanja na internetu porasli za 6,9 milijardi dolara

Prihodi od oglašavanja na internetu porasli za 6,9 milijardi dolara

Potrošač je danas gazda na internetu

U Europi prednjači Velika Britanija s najvećim udjelom potrošnje na oglašavanje putem interneta u ukupnim troškovima oglašavanja od čak 39 posto, pokazala je studija provedena u 13 europskih zemalja. U tri članice EU, Velikoj Britaniji, Nizozemskoj i Danskoj, udio oglašavanja putem interneta premašio je u 2006. u ukupnom oglašavanju razinu od 10 posto.

No, potpredsjednik kompanije za istraživanja na području tehnologije i tržišta Forrester's Jaap Favier upozorio je da potrošači više ne slušaju ni oglašivače ni medije.

Naime, podaci pokazuju da 40 posto potrošača vjeruje drugim potrošačima i oslanja se na njihove ocjene i preporuke u razmjeni informacija putem interneta dok samo pet posto njih vjeruje oglasima na pretraživaču Google.

Sudionici prošlotjednog kongresa, koji je organizirao Međunarodni ured za oglašavanje IAB-Europe, zaključili su da sektor doživljava promjene kao i svi ostali.

"U novom modelu utjecaj se premješta na bazu, odnosno same potrošače. On predstavlja izazov za postojeće info-kapitaliste, vlasnike intelektualne imovine i svjedoci smo žestoke bitke gusara i etabliranih igrača", poručio je francuski internetski guru Joel de Rosnay, inače molekularni biolog i profesor na američkom Massachusettskom Institutu tehnologije.

"U konačnici će digitalne tehnologije podariti moć proletarijatu i pokrenuti revoluciju, koja će biti brža i dublja u svojim političkim, socijalnim i poslovnim implikacijama ali će sa sobom donijeti i sasvim nove probleme", zaključio je de Rosnay.


Reci što misliš!