Sci-Tech

U Hrvatskoj se neprestano povećava broj Internauta

U Hrvatskoj se neprestano povećava broj Internauta

Za korisnike, Internet i u Hrvatskoj postaje integralni dio njihova života. Gotovo polovica ih čak svakodnevno koristi Internet, odnosno tri četvrtine to čine na razini tjedna. Putem ovog medija korisnici se dopisuju ( 67%), pretražuju (65%), koriste ga za dnevno informiranje ( 53%), govori istraživanje koje je proveo Gfk -Centar za istraživanje tržišta.

Premda Internet korisnicima u Hrvatskoj čini dnevni život jednostavnijim ipak ga se još nedovoljno koriste za plaćanje računa, sređivanje administrativnih potreba, za kupovanje.... Naime, brojni oblici korištenja Interneta ne ovise samo o pojedincu - već, u velikoj mjeri, i o državnim i drugim poslovnim subjektima (prvenstveno na području usluga) koji se još nisu organizirali na adekvatan način pa i nisu dostupni ili dovoljno jednostavni za ovaj suvremeni način sveobuhvatnog komuniciranja, informiranja, pružanja/korištenja usluga.

Kako god bilo i naši ljudi su, u poslovnom i privatnom životu, sve više ovisni o "cyberspaceu". Ta naša on-line populacija koristit će se Internetom još više i sve raznolikije - za različite aktivnosti (bilo da prati vijesti, pretražuje razne izvore, dopisuje se, piše blog, sluša/skida željenu muziku, planira putovanja, plača račune, traži recepte, kupuje...). Korištenje ovog medija sve više postaje i njihov stil života. Dakako, putem Interneta brže se postaje i dijelom današnjeg globalnog sela. Internet je postao komunikacijsko sredstvo pretočeno u interaktivni medij kojim se dnevno koristi više od dvije milijarde ljudi u svijetu.

Danas, 26 godina nakon pojave prvog PC-a i 16 godina od pojave WWW-a (World Wide Web), prosječna svjetska Internet populacija obuhvaća oko 17% ukupnog stanovništva. Raspon je od oko 4% u Africi do gotovo 69% u Sjevernoj Americi, ili 76% u Švedskoj. Prosječna penetracija u Europi je na razini od 39%.Dakle, Hrvatska je upravo negdje na tom prosjeku.

Može se konstatirati da je Internet zaista uspio promijeniti svijet pa i stvorio onaj virtualni. Tako je, na primjer, on-line kupnja u nekim segmentima nadmašila tradicionalnu. Internetom se može kupiti sve što je na prodaju, kupac može biti u bilo kojem dijelu svijeta tj. gdje postoji pristup velikoj svjetskoj mreži. Kada se analizira pojedine zemlje razvijenost korištenja Interneta dosta varira. Uz SAD vrlo visok stupanj korištenja Interneta imaju mnoge zemlje u Europi.

Kompletno istraživanje Gfk.


Reci što misliš!