Sci-Tech

Internet

Na Facebooku 35,000 Hrvata

Na Facebooku 35,000 Hrvata

Na Facebook se samo u posljednjih nekoliko mjeseci prijavilo oko 35.000 Hrvata, što predstavlja otprilike deset posto svih korisnika Interneta u Hrvatskoj

Svakom desetom Hrvatu na Internetu dani počinju i završavaju odlaskom na Facebook, prenosi Biznis.ba.

Na Facebook se samo u posljednjih nekoliko mjeseci prijavilo oko 35.000 Hrvata, što predstavlja otprilike deset posto svih korisnika Interneta u Hrvatskoj.

Tipičan ''facebook-junkie'' najčešće se s nevjericom prijavljuje na taj servis, ne očekujući ništa spektakularno od weba koji omogućava virtualno druženje, kakvih na internetu postoji već bezbroj, od MySpacea do Twittera.

Baš nalik budućem narkomanu, uvjeren je da ne postoje šanse da se navuče, te će isprobati samo zato da vidi na što su se to navukli svi ti njegovi prijatelji koji i dok nisu na Internetu logirani na Facebook, pričaju samo o Facebooku.

Posebne impresije kod korisnika neće se probuditi upisivanjem osobnih podataka, postavljanjem slike i povezivanjem s bliskim prijateljima. Tek kada kopajući po pretraživačkom alatu dostupnom na Facebooku, korisnici otkriju koliko je poznanika i prijatelja za koje nisu znali već ''gore'' i koliko svi oni već imaju na svojim osobnim listama popisanih drugih prijatelja i poznanika, psihoaktivna supstanca počinje naglo s djelovanjem.

Prvi impuls svježih korisnika Facebooka jest izgraditi što veću listu prijatelja. Kada se lista izgradi do kraja, odnosno kada na Facebooku više stvarno nema nikoga tko bi se mogao uvrstiti na listu, ovisnost prestaje biti fizička i postaje blaža, uglavnom psihička, stvar navike.

Svaki će ''facebook junkie'' prije ili poslije sastaviti popis omiljenih knjiga, filmova i pjesma. Popisat će sve države i gradove koje je posjetio, objavit će svoje najuspjelije fotografije, pa čak i malo kome zanimljive podatke o tome koji model mobitela koristi, koji automobil vozi, što voli jesti i piti itd..

Kako je Facebook socijalizacijski web bez specificirane ciljane publike, oni koji ipak i putem tog servisa žele izraziti, pa čak i ispuniti neki svoj posebni interes, učlanjuju se u podmreže u kojima im društvo prave oni s kojima taj interes dijele.

Gotovo svi hrvatski korisnici Facebooka članovi su nacionalne mreže ''Croatia'' u njoj se virtualni razgovori vode na hrvatskom jeziku, bilježe se događaji koji će se zbiti u Hrvatskoj, kreiraju se podmreže te mreže koje su karakteristične za hrvatsko društvo.

Među hrvatskim podmrežama korisnika Facebooka koje broje najviše članova nalaze se, primjerice, grupa ''Mrzim narodnjake'' koja okuplja one kojima je odbojan taj tip glazbenog izričaja, zatim grupa ''Odabrao Đelo Hadžiselimović'' u koju se učlanjuju svi koji su, kako kažu, zgroženi nepravdom vezanom uz smjenu popularnog urednika na HRT-u i grupa ''Flash Mob Zagreb''.

Virtualni život na Facebooku tako je i nakon početne zaluđenosti uvijek šarolik i iz dana u dan drugačiji, a upravo u tome se kriju razlozi zbog kojih se s Facebooka teško skinuti.


Reci što misliš!