Sci-Tech

Automobili

Napuštanje dizelaša

Napuštanje dizelaša

Stanovnici SAD-a nikada nisu bili skloni "prljavim" dizelašima, niti su se proizvođači dovoljno trudili da opravdaju kompleksnost i visoku cijenu dizelske tehnologije

Ford, General Motors, Chrysler, Toyota, Honda i Nissan odgodili razvoj dizelskih modela koju su trebali stići sljedeće godine!

Postroženi standard prosječne potrošnje unutar brandova, poznatiji i kao CAFE (Corporate Average Fuel Economy) standard, koji u SAD-u stupaju na snagu 2011. godine natjerali su Hondu da odustane od razvoja skupih dizelskih agregata koji bi uspješno ispunjavali norme na tom tržištu.

PROBLEM I U PERCEPCIJI - "DIZELAŠI SU PRLJAVI"

Hondi se sada pridružilo još pet velikih proizvođača, a to su: Ford, General Motors, Chrysler, Toyota i Nissan. Razlozi su isti kao u slučaju Honde. Cijena razvoja ultra čistih dizelaša jednostavno je previsoka, no u igru je uskočio i novi problem, a radi se o samoj percepciji. Nije teško zaključiti kako je stvorena takva atmosfera da mnogi Amerikanci (i ne samo oni) smatraju kako su hibridi, plug-in hibridi i električna vozila upravo ti koji će "spasiti" planet od zagađenja, a ne dizelaši, ma koliko god oni bili napredni.

Stanovnici SAD-a nikada nisu bili skloni "prljavim" dizelašima, niti su se proizvođači dovoljno trudili da opravdaju kompleksnost i visoku cijenu dizelske tehnologije kako bi natjerali konzumente da odvoje dolar više upravo za nju.

NIŠTA NOVO KADA SE RADI O AMERIKANCIMA

Nekoliko je dokaza kako Ameri često vole imati širok zatvorene oči. Prvi je sama lista na kojoj se ne nalaze premium brandovi, što znači da bi ova tehnologija mogla dugo ostati sa nama, a drugi je, primjerice, VW Jetta TDI koja je na američkom tržištu "odvalila" mnoge vilice kada se radi o ekonomičnosti. Magazin Green Car Journal proglasio ju je "zelenim" automobilom godine, a agregat ovog automobila našao se na Wardovoj listi Top 10 najboljih za 2008. godinu. Ponekad je, čini se, dovoljno samo otvoriti oči, piše autoholik.hr.

Podsjetimo se samo kako Mazda nema namjeru odustati od razvoja dizelskih agregata sve do 2015. godine. Štoviše, u kompaniji tvrde kako će neki od njihovih budućih modela pokretanih dizelskim motorima biti jefitniji, ali i štedljivji od hibridne konkurencije! Iz Mazde su najavili kako će njihova nova generacija dizelskih agregata obujma 2 litre imati jednaku potrošnju kao benzinski motor od samo 660 kubika!


Reci što misliš!