Sci-Tech

Facebook i politika

Izbori se dobivaju na Facebooku

Izbori se dobivaju na Facebooku

UMP je lansirao tzv. \'prvu online građansku zajednicu političkih djelatnosti\'

Izlišno je danas uopće spominjati koliko je internet važan u političkom marketingu budući da se već značajan dio političke bitke vodi upravo u online obliku. Francuska stranka na vlasti, UMP (Union pour un Mouvement Populaire), desno-konzervativnog usmjerenja, odlučila je u tom pogledu krenuti korak dalje te stvoriti vlastitu društvenu mrežu, koja svojim funkcioniranjem jasno podsjeća na Facebook.

 

Umjesto dakle kakvog klasičnog online foruma unutar kojeg će se varirati stranačke parole i do iznemoglosti prepucavati anonimni korisnici ili pak strogo kontroliranog službenog Facebook profila stranke ili kandidata, UMP je, nakon niza najava i odgoda, lansirao tzv. 'prvu online građansku zajednicu političkih djelatnosti'.

Dnevni list Libération u članku nazvanom 'Desničarski Facebook' ironično komentira kako se u odabiru imena nove društvene mreže očito nije vodilo kriterijima skromnosti - mreža je tako nazvana Stvaraoci mogućeg (www.lescreateursdepossibles.com), s 'dinamičnim' podnaslovom 'Građani u akciji'.

Funkcionira na istim načelima kao i svaka društvena mreža. Svaki novi korisnik tako stvara vlastiti profil kao i na Facebooku te predlaže određeni projekt, na lokalnoj ili nacionalnoj razini. Ostali korisnici mogu pristati uz određenu inicijativu te je uz niz peticija i sastanaka konačno i provesti u djelo. Inicijative su iznimno raznovrsne, a sežu od proširenja mreže superbrzih vlakova, TGV-a, do raznih ekoloških mjera.

Nova 'propaganda à la française' ne odvija se dakle klasičnom serijom političkih parola, već se nominalno glavna riječ daje građanima, u tu je svrhu i maknut ikakav eksplicitni spomen imena stranke, a zadržan je samo simbol stranke - drvo. Ključna riječ projekta je, kao što podnaslov nedvosmisleno govori, 'akcija', a koliko će ovaj pokušaj participativne demokracije u kojoj građani/birači potiču konkretne inicijative dati rezultate, ostaje da se vidi.

Ambicije UMP-a su velike - pod veoma bazičnim sloganom 'kad se hoće, može se' plan je okupiti do milijun upisanih korisnika u roku od dvije godine, iako lansiranje mreže nije pružilo ni približno željene rezultate. Naravno, neizrečena ambicija koja stoji iza otvaranja 'online zajednice za građanske inicijative' jest otvaranje fronte Nicolasa Sarkozya za iduće predsjedničke izbore s neskrivenim uzorom u kampanji Baracka Obame.

 


Reci što misliš!