Sci-Tech

Povreda privatnosti korisnika

Google se zbog Buzza ispričao korisnicima zbog brige koju su im zadali

Google se zbog Buzza ispričao korisnicima zbog brige koju su im zadali

Glavobolju direktorima zadala je je odluka da se korisnicima Gmaila automatski dodjeljuju prijatelji na društvenoj mreži Buzz s obzirom na to s kim su najviše komunicirali putem e-maila

Samo tjedan dana nakon što je Google lansirao Buzz, kompanija je morala priznati - zeznuli smo stvar! Nova društvene mreža, odmah označena kao kontroverzna, velikom broju njihovih korisnika zadala je samo glavobolje i stres, a pokunjeni čelnici Googlea Larry Page i Sergey Brin mogli su im tek uputiti ispriku: "Žao nam je zbog brige koju smo prouzrokovali svojim korisnicima".

Teško povrijedio privatnost korisnika

Glavobolju direktorima zadala je je odluka da se korisnicima Gmaila automatski dodjeljuju prijatelji na društvenoj mreži Buzz s obzirom na to s kim su najviše komunicirali putem e-maila. Ukoliko korisnik odmah nije promijenio postavke na svome profilu, ta je lista automatski postajala javna stvar. Odnosno, putem nje bilo tko je mogao vidjeti s kim određeni korisnik najviše komunicira.

Stručnjaci za privatnost odmah su istaknuli kako ta činjenica može stvoriti naročito velike probleme novinarima, biznismenima ili primjerice preljubnicima. Istraživač i bloger Evgeny Morozov koji se bavi propitivanjem utjecaja politike na internet također je izrazio zabrinutost zbog novog Googleovog servisa.

"Da ja primjerice radim za iransku ili kinesku vladu, odmah bih angažirao svoje ljude da provjere na Google Buzzu korisničke račune svih političkih aktivista kako bih provjerio održavaju li kontakte s nekim ljudima ili organizacijama koji su nam nepoznati", istaknuo je. Također, korisnički su se računi automatski povezivali sa online Picassa foto albumima i drugim podacima koji su pohranjeni na njihovim računima.

Nije dovoljno testiran

A problem je nastao upravo zato što Buzz nije primjereno testiran, kako je uobičajeno za Google, priznali su čelnici te kompanije za BBC. Buzz je, naime, prošao tek interno testiranje unutar kompanije, dok su eksterno zaobišli. Mnogi Googleovi servisi testiraju se putem takozvanog Googleovog povjerljivog test-programa koji se sastoji od mreže prijatelja i članova obitelji Googleovih zaposlenika kojima je dan pristup proizvodima prije no što su pušteni na korištenje. Buzz nije testiran na ovom programu.

"Krpanje rupa..."

Kako bi ispravio svoju pogrešku, nekoliko dana nakon što je Buzz lansiran, Google je okupio svoje najveće stručnjake kako bi "pokrpao rupe" s Buzzom. "Jasno nam je da nismo dobro obavili posao. Radimo mnogo i naporno kako bismo ispravili svoju pogrešku", kazao je Jackson. Dodao je kako će korisnici Buzza sve više uviđati promjene na ovom servisu sve dok se svi problemi ne riješe.

Istaknuli su i kako će Buzz sada samo predlagati ljude s kojima bi korisnik možda htio biti prijatelj, a kompanija je obznanila i način na koji se Buzz lako može isključiti te način kako izbjeći da se korisnički računi ne povezuju automatski sa online Picassa foto albumima i drugim podacima koji su pohranjeni na njihovim računima.

Kako su kazali, transparentnost i uspostava kontrole su im prioritet, a poradit će i na opciji isključivanja servisa koja će biti vidljivije postavljena, kao i na boljem pregledu onoga što se događa u inboxu.

Iako drže da je dobro što je Buzz dio Gmaila jer je time postao lako dostupan ljudima, u planu im je i napraviti servis koji će funkcionirati odvojeno od Gmaila kako bi se i onima koji nisu njegovi korisnici omogućilo da se koriste Buzzom. Neke od promjene koje najavljuje Google ići će već ovaj tjedan.


Reci što misliš!