Sci-Tech

Pinterest

Pinterest, prototip nove društvene mreže

Pinterest, prototip nove društvene mreže

Pinterest funkcionira tako da kreirate svoje ploče (boards), a unutar njih kategorije kako biste lakše razvrstali sadržaj koji namjeravati dijeliti s ostalim korisnicima

Članstvo na Pinterestu i Gentlemintu dobiva se putem pozivnica od sadašnjih članova, a za Pinterest se predviđa da će uskoro postati jedna od deset najpopularnijih društvenih mreža na internetu. Ako ste pomislili da Facebook ili Twitter ne mogu dobiti jaku konkurenciju, razmislite još jednom. Nova društvena mreža koja vreba iza ugla zove se Pinterest. Opisuju je kao virtualnu ploču (pinboard) i funkcionira slično kao Tumblr.

Za Pinterest se može reći da je potpuno nova društvena mreža iako je pokrenuta prije nekoliko mjeseci. Naime, još uvijek funkcionira tako da morate dobiti pozivnicu postojećih članova ukoliko im se želite pridružiti, a voditelji Pinteresta nikako da najave kada se može očekivati slobodan pristup. Međutim, na stranicama Pinteresta nalazi se otvorena lista čekanja na koju se zapišete sa svojom e-mail adresom, ali čini se da biste se na toj listi mogli načekati, pa bi bilo jednostavnije da nađete nekog tko Pinterest već koristi.

Pinterest funkcionira tako da kreirate svoje ploče (boards), a unutar njih kategorije kako biste lakše razvrstali sadržaj koji namjeravati dijeliti s ostalim korisnicima. U kategorije tako možete stavljati fotografije, poruke, linkove i ostali sadržaj koji se inače nalazi na društvenim mrežama. Postove 'pintate', odnosno morate ih 'zakačiti', a sami birate kategoriju u koju ćete 'zakačiti' ono što želite. Postovi se zovu 'pinovi' i možete ih komentirati, repinati i lajkati. Na Pinterestu imate 'followere', a na Facebooku i Twitteru možete dijeliti sadržaj koji stavljate na Pinterest. Isto tako, na Facebooku i Twitteru možete dijeliti i sadržaj svojih 'followera'.

Prema studiji koju je provela američka tvrtka Experian Hitwise, na Pinterestu se dosad čak četrdeset puta povećao broj posjeta u odnosu na prvi mjesec postojanja. Kako navode u studiji, Pinterest će, čak i da nastavi uključivati nove članove isključivo preko pozivnica, postati uskoro jedna od deset vodećih društvenih mreža u svijetu. Zanimljivo je da je Pinterest vrlo popularan među ženama, koje čine preko 60 posto članstva.

Upravo taj trend na Pinterestu rezultirao je novom društvenom mrežom, Gentlemint. Ovo je društvena mreža 'men only', vrlo slična Pinterestu, ali je samo za dečke. Naravno, mogu se učlaniti i djevojke, ali stavljanje sadržaja kakav se stavlja na Pinterest nije baš dobrodošlo. Naime, za razliku od Pinteresta gdje ćete naći gomilu slika vjenčanica, kućnih ljubimaca, štikli i slično, na Gentlemintu naprosto zaziru od takvih stvari i sve se vrti oko 'frajerskih', pa čak i pomalo hipsterskih postova.

Član Gentleminta se također postaje uz pozivnicu, ali na njihovim stranicama postoji link na kojem možete zatražiti pozivnicu i vrlo brzo ćete je dobiti na mail. Korisnici Gentleminta, baš kao i oni na Pinterestu, sav sadržaj mogu dijeliti i na svojim profilima na Facebooku i Twitteru te Google plusu. 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.