Sci-Tech

Oglašavanje

Google zna imate li dijete i to će pokušati iskoristiti

Google zna imate li dijete i to će pokušati iskoristiti

Po svemu sudeći Google želi znati jeste li roditelj, a u kompaniji to već mogu 'skopčati' i sami. Kako već pretpostavljate, u pitanju je prodaja još više informacija oglašivačima, a sve je otkrio Larry Kim, osnivač WordStreama.

WordStream otkriva kako je Google dodao 'parental status' u AdWords dashboard, čime oglašivači dobivaju još jedan kriterij za izradu kampanja. WordStream se bavi pomaganjem u izradi poslovnih promo kampanja putem Google servisa, a upravo zbog toga prate sve promjene koje naprave u Mountain Viewu.

Opcije 'roditelj', 'nije roditelj' i 'nepoznato' su dodane u oglašivačke opcije, među kojima se već ranije nalaze podaci o starosti i spolu. Larry Kim vjeruje kako je ovo tek početak priče u općoj borbi za što ciljanijim oglasima. Što više podataka oglašivači imaju pri ruci, u stanju su napraviti bolje oglase, no 'u kojem trenutku to postaje preinvazivno?', pita se Kim, posebno uokvirivši problem seksualne orijentacije i rase.

U priopćenju za Business Insider, Goolge inzistira na tom da će neke stvari ostati van dosega oglašivača, kao i to da se korisnici mogu odlučiti protiv takvog praćenja. Naravno, problem je to što su po defaultu korisnici već uključeni u takvo što.

Business Insider spominje jedan od zanimljivih društvenih pokusa koje je napravila Janet Vertesi sa sveučilišta Princeton. Htjela je skriti činjenicu da je trudna od Googlea, Facebooka i drugih kompanija kojima je oglašavane i prikupljanje podataka primarna zadaća. Koristila je alternativne i zaštićene mreže, kupovala stvari za bebe preko Amazona na iznajmljeni pretinac i sl. Vertesi je otkrila da je trudnica u smislu marketinških informacija 15 puta vrijednija od prosječnog korisnika.

U konačnici je spomenula da je takvo korištenje društvenih mreža neizvedivo, a htjela je i postaviti sliku djeteta na Facebook u jednom trenutku.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.