Sci-Tech

ICAO priprema novi standard praćenja letova zrakoplova

ICAO priprema novi standard praćenja letova zrakoplova

Agencija Ujedinjenih naroda za zrakoplovstvo ICAO predložit će novi standard prema kojem će komercijalni zrakoplovi morati prijavljivati svoju poziciju svakih 15 minuta kako bi omogućili efikasno praćenje i lakše lociranje u slučaju nesreće.

Nestanak zrakoplova Malaysia Airlinesa u ožujku prošle godine potaknuo je globalnu inicijativu da se kreira sustav koji bi omogućio precizno definiranje rute i lokacije zrakoplova.

U međunarodnom udruženju zrakoplovne industrije IATA obećali su prošle godine da će predvoditi radnu skupinu koja će se pozabaviti tim pitanjem i da će dobrovoljno poboljšati sustav praćenja zrakoplova dok agencija UN-a ne razvije odgovarajući standard.

U prosincu je IATA-ina radna skupina preporučila zrakoplovnim kompanijama da u idućih 12 mjeseci počnu pratiti pozicije zrakoplova u intervalima od najmanje 15 minuta.

U međuvremenu je IATA signalizirala odmak u odnosu na tu preporuku, poručivši da je postavljanje konkretnih rokova nepraktično.

Glasnogovornik UN-ove Međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo ICAO Anthony Philbin kazao je pak u utorak da bi takav standard, bude li usvojen, mogao stupiti na snagu u vrlo kratkom roku budući da ne bi zahtijevao uvođenje nove tehnologije u zrakoplove.

Prijedlog predstavlja "osnovni standard praćenja letova", kazao je Philbin, dodajući da agencija razvija i strože preporuke o praćenju zrakoplova.

Rok primjene?

Predstavnici ukupno 191 zemlje-članice UN-ove agencije za zrakoplovstvo raspravljat će o prijedlogu u veljači na velikoj konferenciji o sigurnosti u Montrealu.

"Ako zemlje (članice) prihvate standard, na konferenciji o sigurnosti bit će postavljeno pitanje u kojem roku očekuju da bi on mogao biti primijenjen i žele li da ICAO ubrza taj proces", kazao je Philbin u odgovoru na Reutersov upit.

UN-ova agencija može prisiliti prijevoznike da počnu primjenjivati novi standard budući da regulatorna tijela zemalja članica obično usvajaju njezine preporuke. U ICAO-u ipak priželjkuju da se ta odluka donese konsenzusom.

Mnoge zrakoplovne kompanije već prate svoje zrakoplove putem satelita. Tako se u nedavno objavljenom radnom dokumentu ICAO-a napominje da većina zrakoplova dugog doleta već raspolaže sustavima za dojavu pozicija ali oni nisu uvijek uključeni. Osim toga, sateliti ne pokrivaju u potpunosti Zemljinu površinu.

Upitan postoji li mogućnost da se za predloženi standard praćenja koriste i radijski signali, glasnogovornik ICAO-a odgovorio je da bi zrakoplovi koji ne raspolažu novijom tehnologijom mogli koristiti glasovnu komunikaciju.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.