Impresivna povijest PlayStationa - u brojkama
Sonyjev PlayStation na ovim je prostorima obično izravno asociran s pojmom kućne konzole. Međutim, da njegovi fanovi o njemu znaju sve silne stvari koje ćemo navesti u ovoj maloj šetnji kroz povijest, cijenili bi ga još i više.
Od njegovih skromnih početaka u ranim devedesetima do
posljednje inačice koju upravo gledamo prošlo je jako puno vremena.
Prva pojava PlayStationa kao platforme desila se 1993. kada je konzola
službeno najavljena. 1994. platforma je postala dostupna u Japanu, a
žitelji Europe svoje su primjerke dočekali 1995.
Prodaja ove iznimno popularne konzole pratila je hype koji je stvorila zajednica i Sonyjev marketing, što je ukratko - do 1995. rezultiralo prodajom milijuntog PlayStationa u Japanu. Europska prodaja PlayStationa bila je nešto slabija, no i dalje se radilo o pozamašnoj brojci - 350.000 prodanih jedinica.
Koliko je konzola postala popularna? Toliko da je do 1998. diljem svijeta prodano 80 milijuna konzola, eto koliko. A što je s igrama? Koji su naslovi bili PlayStationovi bestseleri? Gran Turismo, Gran Turismo i nezamjenjivi Final Fantasy VII.
Nama najpoznatija dvojka također poznata kao PlayStation 2 ili PS2 ili
Crna Kutija za igranje (OK, ovo zadnje smo izmislili) izašla je 2000.
godine te je, za razliku od svojeg prethodnika, izdana diljem svijeta u
isto vrijeme.
Ovaj PlayStation bio je najpopularniji u Europi prodavši se u 1.680.000 primjeraka u manje od dvije godine. Sjajan mali dodatak koji je omogućavao mrežno igranje izašao je 2003., a svima poznati 'slim' svjetlo izloga diljem svijeta ugledao je 2004.
Prenosiva verzija konzole pod imenom PSP na tržištu se pojavila 2005. Ako vam je potrebna okvirna ilustracija popularnosti druge plejke na području Europe, recimo samo da je konzolu posjedovala svaka peta obitelj. Pa si vi mislite. Apsolutno najprodavanija igra za dvojku bio je GTA: San Andreas, a slijedili su ga Gran Turismo 3 A-Spec i Gran Turismo 4.
Treća generacija PlayStationa također poznata kao, pogodili ste, PlayStation 3, službeno je najavljena 2005.
PlayStation Store, dućan u kojem više manje svi danas kupujemo igre za PS3 i PS4 svoja virtualna vrata korisnicima je otvorio 2006. - iste godine kada je konzola izdana u Japanu i Americi.
Žitelji Europske unije morali su malo pričekati s obzirom na to da je PlayStation 3 na police stigao godinu kasnije, odnosno 2007. PlayStation Move, marketinški odgovor Nintendo Wiiju na tržište je stigao 2010., a franšiza PlayStationa i njegove treće konzole postala je razlog zbog kojeg Sony veselo trlja ruke 2013. kada je zaključeno kako se konzola prodala u vrtoglavih 75 milijuna primjeraka.
Što se igara tiče, najprodavaniji naslovi generacije su Grand Theft Auto 5, CoD: Modern Warfare 3 te CoD: Black Ops. Zamijetimo kako je ovo prva generacija konzole čije čelo najprodavanijih naslova ne drže ekskluzive.
Četvrti i trenutačno aktualni PlayStation 4 na tržištu se pojavio prije dvije godine, odnosno 2013.
Što je donio na tržište? Streamanje, snimanje i uploadanje vaših eskapada u omiljenim igrama i opciju povezivanja s vašim omiljenim mobitelima i tabletima. Tu je i novi kontroler s nizom đinđi poput konektora za slušalice, LED pozadinskog osvjetljenja, kao i touchpada. Ludnica.
Hoće li ovaj uređaj na kraju generacije moći nadmašiti prethodne po prodaji, samo se možemo nadati. Ono što smo sigurni, doduše, je to da je PlayStation prošao mnogo toga te kako mu se, uz malo sreće i puno pameti - smiješi vrlo vesela budućnost.
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
Litij-ionske baterije postale su ključan dio modernih tehnologija, pružajući energiju našim mobilnim uređajima, prijenosnim računalima, električnim vozilima, sustavima za pohranu energije u kućanstvima pa čak i istraživanju svemira.
-
Ruski energetski div Gazprom u subotu je nastavio slati regularne količine plina u Europu preko Ukrajine, no opskrba za austrijsku energetsku tvrtku OMV prestala je nekoliko sati nakon što je Beč objavio da mu je Rusija najavila prekid isporuke.
-
Nedavno kulturno popodne u Udruzi slijepih Zadarske županije bilo je posvećeno Mjesecu hrvatske knjige. Misao vodilja već tradicionalne manifestacije u slavu hrvatske književnosti glasi:
-
Noć kazališta manifestacija je posvećena scenskim i izvedbenim umjetnostima, a u program su uključena javna i nezavisna kazališta, Centri za kulturu, Pučka otvorena učilišta, nezavisne kazališne skupine i umjetničke organizacije, amaterska kazališta te samostalni kazališni umjetnici.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.