Sci-Tech

HAKOM

HAKOM ima odlične vijesti za korisnike fiksnih i mobilnih mreža

HAKOM ima odlične vijesti za korisnike fiksnih i mobilnih mreža

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) podsjeća kako se odredbe izmijenjenog Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga počinju primjenjivati od ponedjeljka, 4. srpnja, a iste donose nova korisnička prava i obveze operatorima.

Od ponedjeljka tako vrijede izmijenjena pravila u odnosu na prodaju putem sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostorija operatora. Postupci svih operatora koji se bave ovakvim načinom prodaje svojih usluga (putem Interneta ili telefona) će se ujednačiti te će nužno sadržavati sve potrebne informacije i obavijesti za izbjegavanje situacija u kojima korisnici nisu bili dovoljno informirani prilikom donošenja odluke žele li neku uslugu ili ne.

Nova regulativa uključuje čitav proces ugovaranja, od same prodaje pa do naknadne potvrde koju je operator dužan dostaviti na kućnu adresu korisnika. Nadalje, kako bi se u potpunosti izbjegli slučajevi prijevara i krađa identiteta prilikom zasnivanja pretplatničkih odnosa, u kojima je glavni cilj prevaranata domoći se skupih uređaja, a pretplatu „prepustiti" korisniku s ukradenim identitetom, isporuka uređaja moći će se obaviti samo na adresu korisnika.

Od ostalih prava korisnika i obveza operatora vrijedi izdvojiti obvezu jasnog upućivanja na opće uvjete poslovanja i cjenike na internetskim stranicama operatora. Isto tako, ako operator omogućava sklapanje ugovora putem Interneta, onda mora jasno navesti i način raskida ugovora, koji mora uključivati i raskid putem Interneta, odnosno elektroničkim putem.

Vezano uz kvarove, HAKOM je uočio mnoge slučajeve u kojima je uklanjanje kvara predugo trajalo, pogotovo kada je u domeni odgovornosti operatora koji korisniku pruža uslugu. Stoga je donesena obveza operatora da sve kvarove na opremi koju je ustupio korisniku na korištenje ili iznajmio za vrijeme trajanja ugovora (npr. modem) mora ukloniti za najviše 5 dana.

U suprotnom korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid, uz umanjenje računa za taj mjesec, jer nije razumno biti bez pristupa Internetu ili ne moći pratiti TV programe samo zato što operator nije u stanju u razumnom roku korisniku dostaviti ispravnu opremu i zamijeniti neispravnu.

Navedeni propisi se ne odnose na kvarove na liniji i njima će HAKOM pristupiti na drugi način, a korisnicima će se uvijek umanjiti račun razmjerno trajanju kvara.

Stupanjem na snagu novih odredbi HAKOM će pojačano provoditi izvide i nadzore na tržištu provjeravajući pridržavaju li se svi operatori novih propisa. Ujedno pozivaju korisnike da prijave sve nepravilnosti u primjeni novih pravila - prijava se podnosi putem elektroničke pošte na adresu nova.prava@hakom.hr.

Bug.hr


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.