"bolji od engleskoga"
Međunarodne recenzije: Hrvatski kurikulum informatike pozitivan primjer razvoja kurikuluma u Europi
Kurikulum informatike prošao je domaću stručnu i javnu raspravu, a stigle su i međunarodne recenzije zatražene iz Austrije, Estonije i Ujedinjenog Kraljevstva u kojima se ističe da je hrvatski kurikulum pozitivan primjer razvoja kurikuluma u Europi.
Hrvatski kurikulum informatike je jasno strukturiran i napisan te, po mišljenju engleskoga recenzenta, "bolji od engleskoga" jer su ishodi učenja i sadržaji širi i dobro povezani s ostalim predmetima, doznaje se iz Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO).
"Sretna sam da izradu kurikuluma privodimo kraju, a sad nam slijede aktivnosti edukacije, opremanja, izrade materijala te praćenje provedbe. Ove recenzije su nas ohrabrile da smo na dobrom putu u građenju suvremene škole za 21. stoljeće, škole za život, a ne samo ocjenu. Posebno sam ponosna na ljude u Stručnoj radnoj skupini za Informatiku", izjavila je Hini ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
Inozemni recenzenti za kurikulume organiziraju se preko Stalnoga predstavništva Hrvatske u Europskoj uniji i to po jedan iz svake zemlje, doznaje se iz MZO.
Austrijski ocjenjivač ističe da je hrvatski kurikulum informatike pozitivan primjer razvoja kurikuluma u Europi, s obzirom na to da uzima u obzir društveni i gospodarski razvoj posljednjih godina u Europi. Karakterizira ga jasna struktura koja uključuje i profesionalne i pedagoške pristupe informacijskoj tehnologiji i medijskom obrazovanju, a struktura, opisi i ishodi kurikuluma odražavaju aktualne pedagoške i znanstvene pristupe u tom području, smatra recenzent.
Uspoređujući ga s austrijskim ističe da oba uključuju ključne kompetencije, tehničko razumijevanje, vještine i praktičnu primjenu, vještine rješavanja problema te sposobnosti sudjelovanja u društvu te tržištu rada.
Hrvatski kurikulum bolji od engleskoga
Recenzent iz Ujedinjenog Kraljevstva hrvatski kurikulum smatra boljim od engleskoga jer su ishodi učenja i sadržaji širi te dobro uravnotežuju znanje i vještine, a ishodi su dobro povezani s ostalim nastavnim predmetima.
Osim toga, ishodi učenja i sadržaji potpuno su primjereni uzrastu učenika, izazovni, ali dobro uravnoteženi između znanja i vještina, ističe se u recenziji.
No, napominje se, tijekom prvih godina njegove primjene, bit će potrebno pažljivo praćenje i vrednovanje, s posebnim naglaskom na praćenje i nadopunjavanje područja online sigurnosti.
Estonski recenzent smatra da su ishodi u hrvatskom kurikulumu jasno i strukturirano napisani što učiteljima omogućava jednostavniju primjenu, no preporučuje izradu pratećih metodičkih priručnika.
Isto tako smatra da se naglasak ne treba stavljati samo na programiranje, nego i na rješavanje problema, komunikacijske vještine, dizajn i prilagodljivost, kao i na posebnosti svoje zemlje te kompetencije koje će najbolje pridonijeti razvoju osobe i gospodarstva i biti upotrebljive i za deset godina.
Estonski kurikulum, smatra recenzent, daje više slobode učiteljima u odabiru sadržaja i metoda te potiče povezivanje obrazovanja i industrije.
Izdvojeno
-
U Dalmaciji će s promjenjivom naoblakom gdjegod pasti uglavnom samo malo kiše, i to češće prema otvorenom malo do umjereno valovitom moru
-
U organizaciji Hrvatskog odbojkaškog saveza i OK Zadar od petka, 17. siječnja do nedjelje 19. siječnja održat će se završnica prvenstva Hrvatske u odbojci za juniorke i juniore.
-
Najava događanja u Gradskoj knjižnici Zadar za tjedan od 20. do 25. siječnja 2025.
-
Jeste li se ikada zapitali zašto vas obuzme neobjašnjiv umor nakon obilnog ručka? Ovaj fenomen, poznat kao postprandijalna somnolencija, često je iskustvo mnogih, no rijetko tko razumije njegove stvarne uzroke.
Reci što misliš!