Izbori 2007.
Retuširane poruke napadaju!
Iako je kampanja tek počela, plakata će sigurno biti još, kao i stereotipnosti
Predizborna kampanja ovaj je put počela mnogo ranije nego za prijašnje izbore, no uoči službenoga početka kampanje ulice su preplavili manji, veći i najveći plakati s kojih poznata lica pokušavaju odaslati poruke ne bi li zaintrigirali birače i potaknuli ih da ispunjavajući svoju građansku dužnost, pri glasovanju na listiću zaokurže upravo njihovu stranku.
Sanaderov plakat u Mostaru/Foto: Dnevnik.hr
Pitanje je što je s tim plakatima novo i kakve poruke zaista stižu do birača. Sudeći prema prvom valu plakata - političari retuširanih lica predstavljaju se javnosti u svojem nestvarno najljepšem izdanju, a poruke i slogane krase uopćenost i neinvetivnost.
Postavljeni veleplakati u komunikacijskom su smislu neučinkoviti. Vizualni dio prilično je stereotipan, baš kao i slogani, pa će teško na temelju njih netko odabrati ili promijeniti stranačku preferenciju, rekao je u Vjesniku Božo Skoko, stručnjak za odnose s javnošću s Fakulteta političkih znanosti.
Izbornik.com
Što se birača tiče, njima je posvemašnja sloboda parodiranja stranaka, programa i njihovih plakata dana na web stranici izbornik.com , koja nema svojih favorita, već joj je cilj samo dokazati da i izbori mogu biti zabavni.
Smatra da stranačkim plakatima nedostaje inovativnosti, kreativnosti, originalnosti i odlučnosti. Očekuje da će se u nastavku kampanje ipak pojaviti inovativnije poruke s plakata.
Sudeći po reakcijama građana i političkih analitičara, početno plakatno predstavljanje izbornih programa i političara za javnost je veliko razočaranje, piše Vjesnik.
Skoko tvrdi da masovna invazija starih, poznatih i retuširanih lica može samo iritirati. Mišljenja je da plakati s portretima mogu pomoći uglavnom novim i nepoznatim kandidatima. Drži kako je opći dojam da je HDZ zasad pokazao da ima dobre marketinške stručnjake i da se nametnuo najprovokativnijim plakatima kojima će, u svojoj negativnoj kampanji, natjerati birače na razmišljanje.
Kada je riječ o uvjerljivosti koja bi trebala ubadati s plakata, stručnjaci smatraju da su predizborno sklopljene koalicije poslale prilično neuvjerljive poruke o svojem zajedništvu.
Plakata će sigurno biti još, kao i stereotipnosti.
Birači, ali i same stranke na plakate reagiraju i s ironijskim odmakom. Stranačkim liderima plakati njihovih suparnika redovito su poticaj da na predizbornim skupovima izreknu pokoju ciničnu primjedbu ili aluziju.
Predsjednik HDZ-a Ivo Sanader iskoristio je SDP-ov plakat s portretima Zorana Milanovića i Ljube Jurčića kako bi zajedljivo poručio da "Jurčić i nije pravi drug", jer se, kako tvrdi Sanader, 2003. nudio HDZ-u. Jurčić to naravno odbacuje izjavljujući da se nikada nije nudio nikome, a najmanje HDZ-u.
HSP na svojoj web stranici čak parodira plakate nekih političkih suparnika.
U predizbornom spotu HDZ -a Sanader poručuje "Hrvatska je zemlja u koju se vratio optimizam i samopouzdanje. Ipak, ima još puno posla. Zato izađite na izbore i dajte svoj glas HDZ-u".
Taj je slogan prokušan - prije nekoliko godina donio je pobjedu sad već bivšem britanskom premijeru Tonyju Blairu. On je tada imao slogan "Puno je napraljeno, ali ostalo je još puno posla."
Vezane vijesti
-
Predsjednik Vlade Andrej Plenković u subotu je, uime Vlade i osobno, čestitao Međunarodni praznik rada svim sugrađankama i sugrađanima, svim radnicama i radnicima, podsjetivši kako ga i ove godine dočekujemo u izazovnim okolnostima.
-
-
-
Izdvojeno
-
Oni koji uspješno prođu natjecanje moći će se prijaviti na ograničene javne pozive za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih investicijama te ostvariti pravo na najviše 25.000 eura po projektu
-
U sklopu cjelogodišnjeg programa obilježavanja 50. godišnjice kluba, KK Aleta Puntamika organizira još jedan događaj sportsko-humanitarnog karaktera.
-
HOROSKOP - Dnevni horoskop
-
Omiljeno sanjkalište Ličana i Dalmatinaca Cvituša kod Lovinca, otvorila je svoja vrata. Snijega ima obilje, na radost i veselje najmlađih, ali i onih starijih pa zimske radosti - mogu početi.
Reci što misliš!