Politika

Izbori 2007.

Retuširane poruke napadaju!

Retuširane poruke napadaju!

Iako je kampanja tek počela, plakata će sigurno biti još, kao i stereotipnosti

Predizborna kampanja ovaj je put počela mnogo ranije nego za prijašnje izbore, no uoči službenoga početka kampanje ulice su preplavili manji, veći i najveći plakati s kojih poznata lica pokušavaju odaslati poruke ne bi li zaintrigirali birače i potaknuli ih da ispunjavajući svoju građansku dužnost, pri glasovanju na listiću zaokurže upravo njihovu stranku.

Sanaderov plakat u Mostaru/Foto: Dnevnik.hr

Pitanje je što je s tim plakatima novo i kakve poruke zaista stižu do birača. Sudeći prema prvom valu plakata - političari retuširanih lica predstavljaju se javnosti u svojem nestvarno najljepšem izdanju, a poruke i slogane krase uopćenost i neinvetivnost.

Postavljeni veleplakati u komunikacijskom su smislu neučinkoviti. Vizualni dio prilično je stereotipan, baš kao i slogani, pa će teško na temelju njih netko odabrati ili promijeniti stranačku preferenciju, rekao je u Vjesniku Božo Skoko, stručnjak za odnose s javnošću s Fakulteta političkih znanosti.

Izbornik.com

Što se birača tiče, njima je posvemašnja sloboda parodiranja stranaka, programa i njihovih plakata dana na web stranici izbornik.com , koja nema svojih favorita, već joj je cilj samo dokazati da i izbori mogu biti zabavni.

Smatra da stranačkim plakatima nedostaje inovativnosti, kreativnosti, originalnosti i odlučnosti. Očekuje da će se u nastavku kampanje ipak pojaviti inovativnije poruke s plakata.

Sudeći po reakcijama građana i političkih analitičara, početno plakatno predstavljanje izbornih programa i političara za javnost je veliko razočaranje, piše Vjesnik.

Vesnu Pusić već godinama kritiziraju zbog "photo shop face liftinga"

 
Skoko tvrdi da masovna invazija starih, poznatih i retuširanih lica može samo iritirati. Mišljenja je da plakati s portretima mogu pomoći uglavnom novim i nepoznatim kandidatima. Drži kako je opći dojam da je HDZ zasad pokazao da ima dobre marketinške stručnjake i da se nametnuo najprovokativnijim plakatima kojima će, u svojoj negativnoj kampanji, natjerati birače na razmišljanje.

Prva dama DC-a kao zvijezda Pulp Fictiona - Izbornik.com

Kada je riječ o uvjerljivosti koja bi trebala ubadati s plakata, stručnjaci smatraju da su predizborno sklopljene koalicije poslale prilično neuvjerljive poruke o svojem zajedništvu.

Plakata će sigurno biti još, kao i stereotipnosti.
Birači, ali i same stranke na plakate reagiraju i s ironijskim odmakom. Stranačkim liderima plakati njihovih suparnika redovito su poticaj da na predizbornim skupovima izreknu pokoju ciničnu primjedbu ili aluziju.

Predsjednik HDZ-a Ivo Sanader iskoristio je SDP-ov plakat s portretima Zorana Milanovića i Ljube Jurčića kako bi zajedljivo poručio da "Jurčić i nije pravi drug", jer se, kako tvrdi Sanader, 2003. nudio HDZ-u. Jurčić to naravno odbacuje izjavljujući da se nikada nije nudio nikome, a najmanje HDZ-u.

Od parodiranja predizborne kampanje ne mogu pobjeći ni Milanović i Jurčić/Izbornik.com

 

HSP na svojoj web stranici čak parodira plakate nekih političkih suparnika.

U predizbornom spotu HDZ -a Sanader poručuje "Hrvatska je zemlja u koju se vratio optimizam i samopouzdanje. Ipak, ima još puno posla. Zato izađite na izbore i dajte svoj glas HDZ-u".

Taj je slogan prokušan - prije nekoliko godina donio je pobjedu sad već bivšem britanskom premijeru Tonyju Blairu. On je tada imao slogan "Puno je napraljeno, ali ostalo je još puno posla."


Reci što misliš!