Politika

Korupcija

EU parlamentarci istražuju korupciju u hrvatskim držanim firmama

EU parlamentarci istražuju korupciju u hrvatskim držanim firmama

Europski antikorupcijski ured istražuje korupciju u dijelu hrvatskih javnih poduzeća

Generalni direktor Europskog antikorupcijskog ureda (OLAF-a) zaprimio je pisma nekolicine europskih parlamentaraca u kojima se upozorava na navodnu korupciju u hrvatskoj cestogradnji, brodogradnji i javnoj nabavi.

Prema informacijama koje navodi Jutarnji list, europski antikorupcijski ured istražuje korupciju u dijelu hrvatskih javnih poduzeća, prije svega u Hrvatskim autocestama, Autocesti Rijeka-Zagreb i brodogradilištima.

OLAF-u je dostavljena natječajna dokumentacija, ali i ugovori koje je HAC u posljednjih pet godina sklopio s najvećim kooperantima, među kojima su najčešće poduzeća Skladgradnja, Dalekovod i Konstruktor. Parlamentarci su upozorili na to da je riječ o favoriziranim tvtkama koje dobivaju poslove u sumnjivo provedenim natječajima, ali da se te iste tvrtke pojavljuju i u poslovima s drugim poduzećima, poput HEP-a.

Izigravanje zakona i pogodovani natječaji

OLAF-ovi istražitelji za Hrvatsku Patrick Larkin i Margarete Hofmann će posebnu pažnju usmjeriti prema ovim slučajevima upravo jer su oni financirani iz Europske banke za obnovu i razvoj.

Europarlamentarci ističe da treba istražiti vezu između Ministarstva graditeljstva RH, javnog poduzeća Hrvatske autoceste te konzorcija hrvatskih građevinskih tvrtki koje predstavlja Institut građevinarstva Hrvatske.

"Posao počinje izigravanjem zakona o javnoj nabavi, pogodovanim natječajima koji su projektantski, tehnički, tehnološki i troškovnički dogovoreni posebnim uvjetima natječaja, prilagođeni ciljnoj interesnoj skupini (tvrtki, konzorciju) od posebnog političkog povjerenja", navode zastupnici europskog parlamenta.

Naknadni radovi i nepotrebna projektantska rješenja

"Na natječaj se prijavljuju svi simulirajući tržišnu konkurentnost, a nakon postizanja dobre cijene posao rade svi dogovorno, dok se tijekom gradnje investicijska vrijednost i zarada povećavaju naknadnim radovima, ugradnjom zamjenskoga građevinskog materijala, nepotrebnim novim projektantskim rješenjima i sl.", stoji u korespondenciji europarlamentaraca i OLAF-a.

Na kraju, u pismu stoji da se natječaji koji "iskliznu ciljnoj interesnoj skupini poništavaju", te se na sljedećem natječaju dodijeljuju tvrtki kojoj su namijenjeni, a "vrijednost radova se često povećava za više od 30 posto od realne vrijednosti".


Reci što misliš!