Politika

Kosoričino povjerenstvo

Korupcije najviše ima u Kalmetinom resoru!

Korupcije najviše ima u Kalmetinom resoru!

Povjerenstvo će također poraditi na izmjenama Zakona o financiranju političkih stranaka, a najvažnija antikorupcijska mjera svakako bi trebao biti jedinstveni antikorupcijski program za sve državne firme koje su u nadležnosti ministarstva Božidara Kalmete

Dočekali smo napokon i to, održana je prva sjednica Povjerenstva za praćenje provedbe mjera za suzbijanje korupcije. Tijelo je to koje je Jadranka Kosor trijumfalno najavila kao konačno rješenje korupcijskog problema. Kosoričin vlastiti antikorupcijski tim osnovan je zbog kontinuiranog pritiska Europske komisije, koja Hrvatskoj uporno zamjera razgranatu mrežu korupcije i organiziranog kriminala.

Nakon prve sjednice ostali smo zakinuti za detalje razgovora i donesenih odluka jer članovi povjerenstva nisu bili raspoloženi za razgovor s novinarima. Iz priopćenja koje je poslala Vlada može se zaključiti kako se najviše raspravljalo upravo o preporukama Europske komisije, ali premijerkin ured nije obrazložio kakve se promjene spremaju.

Korupcije najviše ima u Kalmetinom resoru

Povjerenstvo će također poraditi na izmjenama Zakona o financiranju političkih stranaka, a najvažnija antikorupcijska mjera svakako bi trebao biti jedinstveni antikorupcijski program za sve državne firme koje su u nadležnosti ministarstva Božidara Kalmete! U resor ministra prometa spadaju dvije tvrtke na koje je korupcija već dugo prva asocijacija - Hrvatske autoceste i Hrvatske željeznice.

No, zanimljivo je podsjetiti da je Kalmeta, inače jedan od članova premijerkinog antikorupcijskog povjerenstva, prije samo dva dana smijenio tri (od četiri) člana Uprave HAC-a. Tada je Kalmeta govorio kako njihova smjena ni na koji način nije povezana s aferama u toj firmi, u čijem je otkrivanju posljednjih mjeseci prednjačio Index. Kao razloge za smjenu predsjednika Uprave Jurice Prskala i članova Uprave Marija Lovrinčevića i Ivice Mlinarevića ministar prometa naveo je "lošu atmosferu" koja se stvorila oko HAC-a.

Danas, nešto više od 48 sati kasnije, sam je sebe demantirao. Odnosno demantirao ga je Ured predsjednice Vlade koja očito smatra da je u Kalmetinom resoru nešto trulo ako je već na prvom sastanku Povjerenstva donesen antikorupcijski program samo za firme koje spadaju u njegovu nadležnost! Premijerka Kosor također je poručila da bi sve državne firme trebale izraditi vlastite antikorupcijske programe prema navedenom modelu, ali očito je da su joj mutne radnje u HAC-u ipak prioritet.

DORH počeo raditi nakon što se zainteresirao OLAF

Moglo se to i očekivati, s obzirom da se na poslovanje Hrvatskih autocesta nedavno zainteresirao čak i Europski antikorupcijski ured (OLAF), nakon čega su se i istrage Državnog odvjetništva počele micati s mrtve točke. Mladen Bajić očito je nakon OLAF-ovog interesa napokon dobio "zeleno svijetlo" da se pozabavi HAC-om pa se uskoro očekuju kaznene prijave za sumnjiva zapošljavanja, ugovore o farbanju tunela sa Skladgradnjom i luksuzne automobile koje su kupili kooperanti, a vozili ih članovi Uprave i bivši državni tajnik Zdravko Livaković.

Upravo je Livaković bio prva "žrtva" antikorupcijskog postupanja u HAC-u. Kalmetin bliski prijatelj podnio je ostavku na svoju funkciju u ministarstvu, a samim time i na mjesto predsjednika Nadzornih odbora HAC-a i Hrvatskih cesta. Kao razloge povlačenja Livaković je naveo želju da više vremena provodi u krugu obitelji, ali izvori koji su dobro upućeni u situaciju u HAC-u i razvoj istrage DORH-a tvrde kako je Livaković bio nužna žrtva koja bi trebala osigurati Kalmetin ostanak u ministarskoj fotelji.


Reci što misliš!