Politika

Komentar dana

Uvijek otvorena vrata za raspravu o Kalmeti

Uvijek otvorena vrata za raspravu o Kalmeti

Bitna je objektivnost u svim raščlambama

Jest teško je - bolje početi tekst s jest nego „Uh, teško je" učio me davnih dana pokojni zadarski novinar i profesor Miljenko Mandžo - živjeti južno od Velebita, posebno zadnjih dvadesetak godina.

Ne znaš di je gore, rekli bi Ličani, ili u Karlobagu, Zadru, Šibeniku, Omišu, Makarskoj, Pločama ili, pak u Konavlima. No, ima jedna poveznica za sva ove gradove, i usputna mjesta, koja im je donijela kakav-takav boljitak u odnosu na prije dvadeset godina. To je auto cesta koja ide kroz Velebit!

U ovom slučaju nije toliko bitno da li je novi Maslenički most često zatvoren; da još do Dubrovnika nije izgrađena auto cesta ili da ima - a ima ih- problema u probijanju tunela kroz Biokovu koji bi, kad bude izgrađen, Imotsku krajinu i Hercegovinu približio s primorja na kontinent u vožnji autom na pola sata.

Dakle, u zemlji Hrvata, i poštovanih manjinskih naroda, bar bi naizgled trebalo biti sve u redu u napretku prometovanja. Po europskim standardima.

Ali, kao i uvijek, ne ide sve tako glatko u Hrvatskoj. Ako valja promet - pustimo vozače na miru (sic!) - ne valja ministar prometa. Zove se svi znamo, Božidar Kalmeta. Ima on u Vladi Republike Hrvatske još dosta zaduženja. Tko zna što sve ne ulazi u njegovu nadležnost. Znaju samo ministar i premijerka Kosor. Znao je i bivši predsjednik Vlade Ivo Sanader kada ga je imenovao na tu dužnost.

Zašto onda Kalmeti ne ide glatko? Zašto ga neki „krug ljudi" - ili bolje kazati „okrug osoba" cijelo vrijeme mandata dok radi u Vladi javno proziva. Uvijek isti mediji i isti govornici, odnosno novinari sa svojim preuranjenim komentarima.

Premijerka Kosor javno je izjavila da „stoji uz djelovanje rada ministra Kalmete", ali ni to nije dovoljno nekim medijima da nastave kampanju protiv čovjeka koji je u Zadru, uz pomoć suradnika, uredio jedan od najmodernijih i najprivlačnijih gradova na Mediteranu.

Istina, nije Kalmeta zaslužan za izgradnju auto cesta po Hrvatskoj. To, sigurno i on zna, i valjda neće negirati. Nije Kalmeta, nota bene, ni gradio željezničke pruge po Hrvatskoj, niti je predavao na nekom pomorskom fakultetu u Hrvatskoj pa učio nautičare kako se upravlja brodom ili trajektom.

No, oni koji te hoće ugristi - u medijskom smislu - učinit će to uvijek. Zato naslovi, tipa - doslovno- „ Kalmeta napokon leti!" koji danima kruže hrvatskim medijskim prostorom nadasve iritiraju, pa uz to se dodaju dva ili tri komentara oporbenih političara. I onda čovjeka, ministra, pitaju za odgovornost. Jasno da je odgovoran za svoj resor jer to je veliki posao.

No, pitam se, na primjer, da li je učitelj u 4. razredu pučke škole u Benkovcu ili Trilju, ili bilo gdje u Hrvatskoj, odgovoran ako tijekom velikog odmora neki Mate udari šakom u glavu nekog Juricu. Da li će ravnatelj, pritom, biti odgovoran nekome?! Sumnjam.

Čudna su u našoj zemlji mjerila za odgovornost. Zato je i Kalmeta izjavio: „Nije mi lako. Tri željezničke nesreće dogodile su se ove godine, a i brod je udario u otok. Razmišljam o ostavci i razmišljat ću." 

Potpuno jasno za svakoga dobronamjernog čovjeka. Nekoliko sati prije premijerka je kazala"da ministar Kalmeta nije kriv za nesreće u željezničkom prometu, no normalno je govoriti o tome što spada u ono što se zove odgovornost. Postupit ćemo onako kako se u takvim slučajevima postupa u Europi".

I, postupila je tako, Kalmeti pozicija nije ugrožena što se tiče Vlade. No, što se tiče oporbenih političara, željnih linča, i nekih medija očekuje ga teška sudbina do Sveta tri kralja. Toliko mu daju vremena. Čini se, preko Kalmetinih leđa, i premijerki. I HDZ-u.

I, onda će oporba likovati. Tražiti nove promjene. Među ostalim „naravno" da će izgraditi i promijeniti cijelu željezničku trasu u Hrvatskoj ili postaviti nove noštrome u hrvatskom pomorstvu. Hoće! A, kada? Nikad.

Na koncu, tko bi sve te „inovacije" u hrvatskoj državi trebao platiti. To svatko zna. Građani Hrvatske. Mi!

Umjesto da političari, dakle, govore o svojim novim programima, oni govore o stvarima koja su investicija državnog dogovora i interesa. Kod nas je teško neke stvari prihvatiti- svakom je teško i neugodno kada se dogodi neka teška nesreća u prometu - ali ne vozi svaki brod ili vlak Kalmeta!?

Ljudi koji to rade za taj posao primaju plaću. Dok djelatnici policije i DORH-a rade svoj posao u istragama oko nesreća. Čista logika - čista posla. Tko će biti na vlasti tu nije važno. Bio to HDZ, SDP, HSS, HNS, HSP ili netko treći ili četvrti potpuno je svejedno.

Bitna je objektivnost u svim raščlambama. A ne bilo koga, prije svih dokaznih elemenata i svjedočenja, razvlačiti po medijima. Nije pošteno. Svejedno - ovo je „slučaj" oko Kalmete - radilo se to o Čačiću, Milanoviću ili nekoj trećoj osobi, ali treba svatko biti objektivan.

I za kraj teksta zar nisu čak i stari komunisti, u svakoj zadnjoj točki dnevnog reda na svakom sastanku imali stavku „Samokritika". Pa su onda o tomu raspravljali, iza zatvorenih vrata! To stoji u povijesnim spisima.


Reci što misliš!