Politika

Čeka nas dosadna kampanja

Stručnjaci: Izbore dobivaju dobar izgled i sočan vic

Stručnjaci: Izbore dobivaju dobar izgled i sočan vic

Kod svih birača, pa i naših, simpatična osobnost političara natprosječno je važna u komunikaciji. I vanjština i šarm također su važan dio

Američki psiholozi, sociolozi i marketinški stručnjaci napisali su tone materijala o tome kako je, unatoč svim svojim nedostacima, George Walker Bush uspio dva puta zasjesti u Ovalni ured, a Ankica Mamić, vlasnica hrvatske IM&C agencije za komunikacije, podsjeća kako ni glasači u Hrvatskoj nisu puno drukčiji od onih u SAD-u. Misle kako su glasovali racionalno, međutim, svoj politički izbor obično obave na osnovi puno iracionalnih dojmova koje su stekli o političarima, piše slobodnadalmacija.hr

– Kod svih birača, pa i naših, simpatična osobnost političara natprosječno je važna u komunikaciji. I vanjština i šarm također su važan dio. Ljudi toga nisu u velikoj mjeri svjesni i u istraživanju će to malo tko priznati, ali nesvjesno se i te kako ocjenjuje i to je li vam netko zgodan i sviđa li vam se njegov izgled, i to ponekad puno više znači nego bilo koji program koji vam nudi – napominje Ankica Mamić. 

Kosor - populistica bez karizme

Mirela Španjol Marković, direktorica Cicerona, ističe kako govori Jadranke Kosor obiluju poštapalicama, a prednjače „svakako“ i „dakako“ kojima popunjava rupe u sadržaju.

– Retorika joj je izrazito populistička, bez karizme i čvrstog stava. Trudi se što manje reći pa koristi floskule i fraze. Jako je ovisna o mišljenju javnosti, medija, te vrlo sujetna. Nedostaje joj vjerodostojnosti zbog afera, i osobnih i stranke koju zastupa. Loše se snalazi u novim i nepripremljenim situacijama, u kojima do izražaja dolazi i nedostatak smisla za humor – tumači Španjol Marković te upozorava da jednako loše parira na simpatične primjedbe sugovornika.

U tom kontekstu navodi zadnji primjer Tadića gdje Kosor, prema njezinoj ocjeni, igra na kartu seksizma, što je besmisleno i izaziva podsmijeh javnosti. „Često se vrijeđa, iako je vrijeđanje u političkom kontekstu kontraproduktivno, prvo pokazujete sugovorniku da vas je povrijedio, a onda i nedostatak smisla za brzo vraćanje loptice, dosjetljivost, humor.”

Za cjelokupan dojam premijerki daje trojku, jer ugodan glas i dikcija ne mogu prikriti nedostatak sadržaja, papagajsko ponavljanje stalno istih fraza i nedostatak originalnoga govorničkog stila. – Rečenica joj je jasna, dikcija odlična, a problem je što tu nema nikakva sadržaja - ističe Ankica Mamić, direktorica IM&C -a.

Krešimir Macan zapaža kako je neuobičajeno da je Kosor s komunikacijske strane iznenađena pitanjima novinara koja su posve očekivana s obzirom na dnevne događaje, tu zna pokazati ljutnju i nezadovoljstvo. Napominje, također, kako Kosor nema problem u izravnoj komunikaciji s građanima te im često zna sama prići i pozdraviti ih mimo protokola. – Nasmiješena je i definitivno koristi ženski šarm, ali mora shvatiti da je u muškoj igri i da nema prostora za pozivanje na žensku stranu kad joj nešto ne odgovara – tumači Macan.

Milanović - arogantni elitist bez afera

Protukandidat Jadranke Kosor, šef SDP-a Zoran Milanović nije populist. – Ugodne je vanjštine i elokventan. Rečenice su mu pune, no ponekad zahtjevne za relativno slabo obrazovano biračko tijelo. Ima veću vjerodostojnost od Jadranke Kosor jer ne vuče iza sebe afere. No, govor mu nije izvježban kao njezin. Igra na kartu što na umu, to na drumu, što ga dovodi u situaciju da izgleda prgavo i arogantno, pa čak i bahato. Tom dojmu pridonosi i činjenica da je uglavnom u napadu, a ne u proaktivnom predstavljanju svog programa – objašnjava Mirela Španjol Marković.

Mnogima izgleda strogo, zabrinuto, pa i antipatično. Nije komunikator po vokaciji, relativno je nespretan u javnom nastupu. U užem retoričkom smislu, Zoran Milanović predstavlja SDP, no profesorica Španjol Marković ističe kako je iz njihova vokabulara nestala borba za radnička prava, ravnopravnost, zauzimanje za malog čovjeka i njegove probleme pa se stječe dojam elitizma, a ne socijaldemokratske stečevine.

Ocjenjujući komunikacijske sposobnosti lidera opozicije, Ankica Mamić podsjeća kako ne treba smetnuti s uma kako se radi o mladom političaru koji nikad nije bio na vlasti i s te pozicije imao priliku pokazati što zna.

– Biti na vlasti donosi bitno različit komunikacijski kontekst u odnosu na onaj oporbeni. Nešto što je velik nedostatak dok ste opozicija, može biti velika prednost kad ste na vlasti i obrnuto. Otprilike kao što ne trebate isti tip nogometaša za napad i obranu, tako je različita komunikacijska strategija u oporbi i na vlasti – veli Mamić i slaže se kako bi lider SDP-a trebao svoje izjave učiniti emocionalno obojenima i razumljivima.

SD/eZd 

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.