Politika

Nelegitimnost i nepravilnosti

Pokret solidarnost i Udruga Projekt: Referendum nije bio demokratski legitiman

Pokret solidarnost i Udruga Projekt: Referendum nije bio demokratski legitiman

Svi javni mediji pogotovo oni u državnom vlasništvu nisu ujednačeno zastupali obje grupacije građana RH . Gotovo sav medijski prostor je propagirao ulazak u EU!

Pokret solidarnost i Udruga Projekt su temu o ulasku Republike
Hrvatske u Europsku uniju kontinuirano je obrađivali gotovo tri
godine. Uočili su velike političke manipulacije i skrivanje važnih podataka na temelju kojih bi građani Republike Hrvatske uopće mogli biti dovoljno informirani kako bi odgovorno i razumno donosili važne povijesne odluke za budućnost, razvoj i povijesni opstanak hrvatskog naroda na prostoru svoje domovine.

 

Tvrde kako se nisu osigurala demokratska načela ravnopravnosti u razvijenom društvu radi čega ne mogu dati pozitivnu ocjenu cjelokupnom procesu referenduma održanog 22. siječnja 2012. godine te da referendum nema demokratski legitimitet.

Razlozi zbog kojih smatraju da ovaj referendum nema legitimitet  kod naroda su sljedeći:

1. Neobjektivno informiranje državljana RH na temu Europska unija kao i pozitivne i negativne posljedice za Republiku Hrvatsku i njezine
državljane koje donosi ulazak u tu zajednicu.

2. Nisu osigurana sredstva za promociju negativnosti ulaska RH u EU. Općenito je poznato da se iz državnog proračuna financirala promocija koja govori o pozitivnostima ulaska RH u EU (spotovi,brošure,leci, itd.)

3. Euroskeptici su često podrugljivo prikazivani u propagandnim
spotovima na TV-eu. Cjelokupna propaganda za EU je bila čisti primjer manipulacije birača! PUTEM JAVNIH MEDIJA građani su bili izloženi zastrašivanju i omalovažavanju u cilju da donesu odluku kakvu su priželjkivale političke elite RH.

4. Svi javni mediji pogotovo oni u državnom vlasništvu nisu ujednačeno zastupali obje grupacije građana RH . Gotovo sav medijski prostor je propagirao ulazak u EU dok s druge strne jedva da se je čulo nešto protiv ulaska u EU. Kada se uzme u obzir sve ankete provedene koliki broj građana želi ulazak RH u EU, a koliko ih ne želi, vidljivo je da u medijima nije niti približno jednakopravan položaj zastupljenost javnog mišljenja što narušava Ustavno pravo o informiranju građana. Budući da ovu povijesnu i političku odluku, po Ustavu ne mogu donijeti samo saborski zastupnici postavlja se pitanje kako da državljani Republike Hrvatske donesu realnu odluku kada nisu informirani.

5. Neinformiranost državljana RH o Europskom zakonodavstvu je još
jedan razlog zbog kojeg odlučno tvrdimo da ovaj referendum nema
legitimitet jer nigdje nisu javno objavljeni prijevodi Europskog
zakonodavstva koje su porezni obveznici platili 8 milijuna kuna. Osim
toga poznata je samo radna verzija jer službenu ćemo saznati tek kad
se uđe u EU. Iz ovoga navedenoga jasno je da državljani RH neće uopće imati mogućnost biti informirani o zakonodavstvu EU na referendumu 22.1.2012, a ulaskom RH u EU to zakonodavstvo će se odnositi na njih što smatramo nedopustivim i protuzakonitim činom. Moramo naglasiti da cijelo EU zakonodavstvo broji više od 110.000 stranica pravnog teksta što je nemoguće pročitati u roku mjesec dana, a taman da i pročitate radnu verziju to još uvijek nije službena verzija jer radnu verziju trebaju potvrditi i izmijeniti pravni lingvisti iz EU institucija.

6. Neinformiranost državljana RH o cjelokupnoj dokumentaciji vezanoj za predpristupne pregovore između RH i EU po svim poglavljima. Naime dosada je Ministarstvo vanjskih poslova i europskih integracija objavilo samo sažetke, a ne cjelokupnu dokumentaciju. Općenito je poznato da su kroz pregovore donijeti dokumenti važni za funkcioniranje RH unutar EU. Ističemo da Vlada RH u pismenom dopisu u svezi navedene dokumentacije odgovorila da nisu dostupni javnosti, odnosno dokumentacija Međuvladine konferencije nisu javni dokumenti. Ta činjenica govori da državljani RH nemaju mogućnost saznati vrlo bitne i važne dokumente za budućnost RH pa samim time nisu stvoreni uvjeti o pristupanju RH u EU.

7. Neprovođenje javne rasprave zašto da i zašto ne u EU je još jedan
razlog za našu tvrdnju. Kako bismo potakli javnu raspravu o ulasku RH u EU od 18. listopada 2011. godine u kontinuitetu traje prosvjed
ispred HRT u Zagrebu pod nazivom "Festival demokracije". Do današnjeg dana nismo dobili nikakav odgovor u pisanom obliku na naše zahtjeve zbog kojih prosvjedujemo. Moramo naglasiti da gotovo pola godine na javnim mjestima jednom tjedno provodimo javnu raspravu, međutim cjelokupni medijski prostor ne informira građane o skupovima građana, što smatramo cenzurom i ne dostupnosti medijima čime se krše prava građana na informiranje.

8. Nedorečenost Zakona o provedbi referenduma do te mjere da je upitan legitimitet samog referenduma.

9. Netočan popis birača (700.000) u odnosu na stvarno stanje. Toliki
broj ne postojećih birača može bitno utjecati na ishod referenduma što narušava legitimitet samog Ustavnog prava odlučivanja, te će ostaviti sumnju u sam ishod referenduma. Potrebno je revidirati popis birača te utvrditi točan broj glasača prema popisu stanovništva iz 2011. jer za tako bitnu odluku državljana RH koja proizlazi iz Ustava RH čl. 141. Osim toga prije nekoliko godina Ustavni sud je donio odluku kojom naređuje HDZ-eovskoj vlasti da sredi popise što do današnjeg dana nije učinjeno i što dovodi u pitanje regularnost ovog referenduma.

10. Isto tako smatramo da žurnošću novog saziva sabora RH da se
donese odluka o pridruživanju RH u EU i raspisivanju referenduma nisu se ispunili demokratski uvjeti za održavanje referendumskog pitanja što proizlazi iz Ustava RH.

11. Bio je prekratki rok da bi se pučanstvo kvalitetno informiralo
oko tako složenog i po brojnosti dokumenata vezanih za referendumsko pitanje na što su upućeni i sami saborski zastupnici, te cijeli politički vrh. Takvo žurno ponašanje vrlo je opasno za legalnost referenduma. Ako državljanin nije adekvatno informiran ne može donijeti kvalitetnu političku odluku važnu za budućnost naroda.

12 .Iako su Udruge HONI i PROJEKT imaju rješenje od Državnog izbornog povjerenstva i imaju preko 1 300 promatrača, za razliku od GONG-a koji je imao svega 350 promatrača potpuno su medijski bojkotirane. Naime te dvije udruge dogovorno su s volonterima organizirale promatranje referenduma i imale su veliku većinu promatrača ( 70 posto), a nisu imale niti jednu sekundu javnog medijskog prostora, što dokazuje potpuno nejednakopravnu zastupljenost udruga koje su promatrale referendum i medijsku cenzuru neviđenih razmjera. GONG koji nije pokrivao niti jednu četvrtinu promatrača imao je cijeli medijski prostor, a financira se iz EU i državnog proračuna, a na samom terenu na biralištima nije zamijećen niti jedan njihov promatrač.

Za razliku od njih mi imamo opsežnu dokumentaciju kojom dokazujemo da su naši promatrači doista vršili nadzor provedbe referenduma. Kao primjer neviđene cenzure navodimo datum 21. siječanj 2012. kad su Udruge HONI i PROJEKT namjeravale održati najavljenu zajedničku press konferenciju, niti jedan javni medij nije se pojavio bez obzira što su putem mail adresa 580 novinara bila na vrijeme pozvana što je urudžbirano u HINI , Budući da je riječ o potpunoj cenzuri nad promatračima ovih dviju udruga uputili smo prigovor i DIP-u na koji se on međutim nije javno očitovao i na taj način u potpunosti pokazao svoje nedemokratsko i pristrano ponašanje medija i time prekršio zakon o medijima i mnoge druge zakone RH, kao i Ustav RH.

Navode neke nepravilnosti koje su zamijetili tijekom glasovanja:

Zamijećeni su brojni slučajevi neisticanja zastave RH na biračkim
mjestima, a kao primjer navodimo Grubišno Polje, Sisak i druga
mjesta. Na svim glasačkim mjestima u Filip-Jakovu i Turnju, glasačke kutije nisu ni vezane, ni zapečaćene (riječ je o oko 4000 glasača, po procjeni promatrača.). Na biračkom mjestu broj 13, GKP Komunalac, na području Koprivnice, naš je promatrač doživio uskraćivanje važnih podataka i rezultata glasanja na referendumu od strane predsjednika biračkog odbora.

Na njegovo izričito traženje upisa podataka u prijepis zapisnika, predsjednik odbora se prvo oglušio, a zatim mu i uskratio službene dokumente (zapisnik) sa imenima predsjednika, potpredsjednika i članova komisije biračkog odbora, te ostalih podataka vezanih uz rad odbora. U Karlovačka županija, Dubrovačko-Neretvanska županija i Sisačko-Moslavačkoj županiji imamo primjere nedozvoljenog sugeriranja biračima što zaokružiti u pojedinačnim slučajevima, od strane biračke komisije.

U Splitsko-Dalmatinskoj županiji je premještena lokacija biračkog odbora u zadnji čas bez obavještenja birača. Po slobodnoj procjeni promatrača oko 100 ljudi nije radi toga glasalo. U dijaspori i BIH imamo jako puno primjera da mnogi birači nisu u nedjelju smjeli glasovati , jer se nisu prethodno registrirali, a rok za prethodnu registraciju je bio samo tjedan dana (od 30.12 do 7.1. ), što je definitivno prekratko vrijeme.

Uočen je i jedan veliki prostor za manipulaciju a to je da listići putuju do sabirnog mjesta, a da nisu na nikoji način zaštićeni od eventualnog manipulativnog lažiranja. Naime listići putuju u običnim
kovertama, a zapisnik nema zaštitu od krivotvorenja jer je bez ikakvog
obilježja, odnosno putem se može ispisati novi, te je dovoljno da su
predsjednik i dva člana odbora za provedbu glasovanja u dogovoru koji iz bilo kojeg razloga žele nametnuti drugačiji rezultat od stvarnog
ishoda.

Jedina prepreka je ako je na tom biračkom mjestu prisustvovao
promatrač koji je potpisao zapisnik, a da bi svi zapisnici sa svih
birališta bili potpisani moralo bi se osigurati preko 6.000 promatrača
što se ne može očekivat da se skupi toliki broj volontera po čitavoj
RH što dokazuje i praksa dosadašnjih izbornih procesa. Dakle, kako bi bilo izvedivo da se skupi dovoljan broj volontera neophodno je dati
puno veći rok od objave datuma izbora odnosno referenduma do njihove provedbe.

Pokret Građanska solidarnost posjeduje svu dokumentaciju i dokaze za svoje tvrdnje koje su navedene u ovom izviješću, te će ga uputiti
svim medijima, Državnom izbornom povjerenstvu kao i Ustavnom sudu.

Građanska solidarnost/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.