Politika

Sindikat prometnika poziva HŽ da se uključi u strategiju "Hrvatska 365"

Sindikat prometnika poziva HŽ da se uključi u strategiju

Hrvatski bi proračun mogao ostati bez 15 milijuna kuna na godinu ako se u Dalmaciji nastave ukidati željezničke veze, rečeno je danas na okruglome stolu s temom "Je li turističkoj strategiji 'Hrvatska 365' potreban HŽ putnički prijevoz 365", koji je u Splitu organizirao Sindikat prometnika vlakova Hrvatske i koji traži da se u nju uključi i HŽ.

 

Predsjednik Sindikata prometnika vlakova Anto Iličić rekao je kako nebriga o sustavu Hrvatskih željeznica rezultira malim brojem turista koji u Hrvatsku stižu vlakom, dodajući kako su protiv toga da se HŽ putnički prijevoz "ponaša kao otok u prometnom sustavu".

"Razvoj željeznica i integracija prometnog sustava su neupitno potrebni i trebaju se financirati iz fondova EU-a. Naša je ključna aktivnost da tražimo da se HŽ putnički prijevoz uključi u strategiju 'Hrvatska 365' i da ostavi u prometu vlakove iz Splita prema Zagrebu i obratno koji tijekom cijele godine prolaze kroz pet županija i obuhvaćaju gravitacijsko područje od 900.000 stanovnika", rekao je Iličić i dodao kako ukidanje vlakova koji voze prema Dalmaciji znači odustajanje od turista.

Najavio je da će zaključke s današnjeg okruglog stola predstaviti ministarstvima turizma i pomorstva, prometa i infrastrukture, Vladi RH te drugim institucijama. Također je rekao kako Sindikat prometnika vlakova Hrvatske neće stati samo na toj aktivnosti, nego će, bude li potrebno, i prosvjedovati.

Profesorica sa splitskog Ekonomskog fakulteta Lidija Petrić rekla je kako željezničkom prometu ne treba zatvarati vrata.

"Smatram kako bi turizam na ovome području zasigurno pronašao svoj interes korištenjem modernizirane i poboljšane željeznice koja bi se uklopila u sustav intermodalnog transporta i povezala u jednu integriranu mrežu", rekla je Petrić i dodala da turistima svakako treba omogućiti da se koriste željeznicom kao turističkom atrakcijom, a ne samo kao prijevoznim sredstvom.

Direktor županijske turističke zajednice Joško Stella rekao je da je splitska luka primjer kako bi se mogao razvijati intermodalni prijevoz jer na jednome mjestu ima željeznički i autobusni kolodvor te gradsku brodsku luku. Istaknuo je da se smanjivanjem željezničkih veza ne ide na ruku razvoju intermodalnog prijevoza.

Praksa je pokazala da se mladi ljudi, tzv. 'backpackersi' dosta koriste željezničkim prijevozom da dođu do hostela, rekao je Stella, dodajući da oni nisu naši jedini gosti te da imamo velike mogućnosti za povećanje putnika i dolazaka. "Za turizam općenito je šteta bilo kakvo ukidanje željezničkih linija, posebno između dva najveća grada u zemlji", poručio je Stella.

Saborski zastupnik Mladen Novak (Hrvatski laburisti) podsjetio je da je upravo željeznički promet bio jedna od četiri ključne točke Kukuriku koalicije s kojom će izvući zemlju iz krize.

"Željeznica je očito trinaesto prase pa je tako zanemarena u svakom pogledu", ocijenio je Novak.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.