Čović:
"BiH ne treba biti protiv Pelješkog mosta no treba biti trasom za Jadransko-jonsku autocestu"
Pelješki most za Bosnu i Hercegovinu ne smije biti nikakav problem jer njegova gradnja može biti iskorištena i za dobrobit te zemlje, izjavio je u ponedjeljak u Sarajevu predsjedatelj Predsjedništva BiH Dragan Čović.
Komentirajući najave hrvatske vlade o planiranom početku gradnje Pelješkog mosta Čović je novinarima kazao kako se to pitanje previše politizira, a zapravo bi ga trebalo sagledati iz perspektive realnih interesa kako Hrvatske tako i BiH.
"Ako tome pristupimo na pravi način a ne politikantski to može biti višestruko korisno za BiH", kazao je Čović.
Pojasnio je kako su predstavnici vlasti BiH o Pelješkom mostu ranije razgovarali s dužnosnicima Europske unije poput povjerenika za susjedstvo i politiku proširenja Johannesa Hahna.
U sklopu tih razgovora zatražili su da Pelješki most bude smatran poveznicom regije kao sastavni dio prometnih projekata koji uključuju i gradnju Jadransko-jonske autoceste.
U tom "paketu" kako je sugerirao Čović, je procjena kako bi uz gradnju Pelješkog mosta koji povezuje teritorij Hrvatske bilo logično da Jadransko-joonska auocesta značajnim dijelom prolazi kroz BiH.
"Do Počitelja će doći koridor V c a Jadransko-jonska autocesta treba ići teritorijem BiH kroz Popovo polje", kazao je Čović.
Precizna trasa Jadransko-jonske autoceste još nije definirana no taj je projekt definiran kao jedan od najvećih infrastrukturnih u regiji
Hrvatska o trasi još nije zauzela definitivno stajalište iako vlasti Dubrovačko-neretvanske županije inzistiraju da ona prolazi hrvatskim državnim teritorijem strahujući kako bi u protivnom Dubrovnik i njegovo zaleđe trajno ostali prometno izolirani.
Vlasti u BiH pak predlažu da se Jadransko-jonska autocesta projektira kao nastavak "Dalmatine" koja već sada završava na granici s BiH kod graničnog prijelaza Nova sela-Bijača.
U BiH je od tog graničnog prijelaza izgrađeno dvadesetak kilometara autoceste na trasi koridora V c do Međugorja a sada se gradi nova dionica do Počitelja koja bi trebala biti dovršena u razdoblju od dvije godine.
BiH predlaže da Počitelj bude čvorište iz kojega će se koridor V c račvati ka Mostaru dok bi se drugi pravac kao dio Jadransko-jonske autoceste gradio preko istočnog dijela Hercegovine odnosno Popovog polja ka granici s Crnom Gorom.
Vezane vijesti
-
U 17 godina u NATO-ovim operacijama u Afganistanu Hrvatska je okvirno potrošila 2,3 milijarde kuna. Riječ je iznosu usporedivom s cijenom gradnje Pelješkoga mosta, piše u utorak Jutarnji list.
-
Predsjednik HDZ BiH Dragan Čović ocijenio je u četvrtak kako BiH kao država neće moći opstati ne dogovore li se izmjene izbornih pravila kojima će se osigurati legitimno predstavljanje različitih etničkih skupina u tijelima vlasti.
-
Predsjednik HDZ-a BiH Dragan Čović pozdravio je u petak izjavu američkog državnog tajnika Anthonya Blinkena da neće biti Daytona II., ali da od političara u BiH očekuje "ograničene" promjene ustava i reformu izbornog zakona do idućih izbora 2022.
-
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u utorak da bi Pelješki most trebao biti gotov u studenome 2021. godine te da je zbog novog soja koronavirusa obustava letova prema Velikoj Britaniji produžena do 31. prosinca.
Izdvojeno
-
U sklopu cjelogodišnjeg programa obilježavanja 50. godišnjice kluba, KK Aleta Puntamika organizira još jedan događaj sportsko-humanitarnog karaktera.
-
HOROSKOP - Dnevni horoskop
-
Omiljeno sanjkalište Ličana i Dalmatinaca Cvituša kod Lovinca, otvorila je svoja vrata. Snijega ima obilje, na radost i veselje najmlađih, ali i onih starijih pa zimske radosti - mogu početi.
-
Italija je drastično povećala kazne za cijeli niz prometnih prekršaja, uključujući strože kazne za vožnju iznad dopuštene razine alkohola u krvi koje mogu doseći do 2200 eura, zajedno sa šestomjesečnom zabranom vožnje.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.