Ostalo / Zadarska županija

Uz kanal turistički i gospodarski sadržaji

Pag: Predstavljen projekt kanala Pag-Košljun

Pag: Predstavljen projekt kanala Pag-Košljun

Kanal grad Pag-Košljun bit će dugačak 6, 6 kilometara i podijelit će otok Pag na dva dijela

U paškoj Gradskoj vijećnici predstavljen je projekt kanala grad Pag-Košljun, najvećeg projekta koji se planira graditi ne samo na otoku Pagu nego i na cijeloj obali Jadrana.

O kanalu su govorili Nenad Mikulić, ravnatelj Uprave za zaštitu okoliša pri Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva i Zvonko Gržetić, ravnatelj Hrvatskog hidrografskog instituta uz Splita, a nazočni su bili predstavnici Ministarstva kulture, Ministarstva poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja, Fakulteta rudarstva, geologije i nafte Zagrebačkog sveučilišta, Ureda za prostorno uređenje Zadarske županije, Javne ustanove za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Zadarske županije, predstavnici tvrtke „Moreuz" iz Zagreba koja je inicijator projekta i gradonačelnik Paga Ante Fabijanić sa suradnicima.

Nenad Mikulić je rekao kako će kanal grad Pag-Košljun imati utjecaja na širi okoliš i zbog toga je potrebno raspraviti o svemu što gradnja kanala može značiti za Pag.

„Kanal će spajati južno Virsko more s Paškom uvalom i Velebitskim kanalom, a uz kanal će se graditi i turistički i gospodarski sadržaji," rekao je Mikulić. „Želimo prezentirati i dobre i loše strane ovog kapitalnog projekta i moramo vidjeti donosi li izgradnja kanala više koristi ili možda štete. Izgradnja kanala je predviđena u Prostornom planu Grada Paga, međutim Ministarstvo neće kanal staviti u detaljni plan uređenja grada Paga dok se ne provede postupak javnog uvida kako bi doznali što o tome projektu misle građani jer će kanal značajno utjecati na krajobraz, a morat će se raditi i neki veći zahvati u prostoru."

Od većih zahvata u prostoru najzahtjevnije će biti pomicanje dijela državne ceste D-106 kod mjesta Gorica i uz prigradsko naselje Sveta Jelena. U projektu je definirana početna točka kanala kod mjesta Košljun, ali, kako je rekao Mikulić, o spoju kanala s Paškom uvalom još treba raspraviti.

„Postoje tri varijante, a to su spoj na mjestu gdje se nalazi stari gradski most, zatim spoj između starog gradskog mosta i magazina soli i spoj na gradskoj plaži Prosika, a smatramo kako je varijanta o spoju između starog gradskog mosta i magazina soli najbolja," rekao je Mikulić.

Kanal grad Pag-Košljun bit će dugačak 6, 6 kilometara i podijelit će otok Pag na dva dijela. Od Košljuna do 1500 metara prema Pagu kanal će biti širok 64 metra, a dalje prema Pagu, u duljini od pet kilometara kanal će biti širok 490 metara. Procjenjuje se kako će se tijekom gradnje kanala iskopati oko pet milijuna kubika kamena koji će se iskoristiti za gradnju marine.


Reci što misliš!